شناسهٔ خبر: 67285082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیر کل دامپزشکی مازندران:

تاييد سلامت 6 هزار 861 راس دام زنده توسط دامپزشکي مازندران

صاحب‌خبر -
تاييد سلامت 6 هزار 861 راس دام زنده توسط دامپزشکي مازندران

خبرگزاری آریا- مدیر کل دامپزشکی مازندران خبرداد، تایید سلامت 6 هزار 861 راس دام زنده توسط دامپزشکی مازندران.

به گزارش خبرنگارآریادرساری ، دکتر حمزه آقاپور کاظمی، مدیر کل دامپزشکی استان، اظهار داشت:  اکیپ های ثابت مستقر در میادین عرضه دام 6 هزار 861 راس دام زنده را از روز قبل عید با معاینه مورد بازرسی قرار داده و سلامت دام ها را برای قربانی تائید کردند.

وی ادامه داد: در روز عید قربان هم کارشناسان بهداشتی دامپزشکی با بازرسی 1 هزار 72  عدد لاشه دام قربانی شده سلامت لاشه ها را برای مصرف کننده تائید نمودند.

حمزه آقاپور کاظمی با تاکید بر اینکه نظارت همکاران دامپزشکی با دقت بالا صورت گرفته از ضبط و معدوم سازی 112 کیلوگرم لاشه خبر داد و اظهار داشت: با انجام بازرسی صورت گرفته توسط همکاران حاضر در اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه عید سعید قربان، موارد مورد نیاز اصلاح و به مابقی لاشه اجازه مصرف داده شد.

وی همچنین درخصوص بررسی اندام های داخلی نظیر کبد، ریه و کلیه اظهار داشت: اکیپ های نظارتی دامپزشکی استان علاوه بر دام زنده و لاشه های آن بر اندام های داخلی دام های قربانی شده یا مواردی که مراجعه کنندگان نیازمند بودند مورد بررسی قرار گرفت که در این بین 269 اندام داخلی شامل کبد، ریه و کلیه  ضبط شدند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران دلایل موارد ضبطی را عفونت های موضعی ، آلودگی های انگلی و تشخیص بیماریهایی همچون زردی و تب دار بودن لاشه عنوان کرد و گفت: کلیه اقدامات دامپزشکی در راستای تامین امنیت غذائی و تضمین سلامت مصرف کنندگان بوده و این یک وظیفه ذاتی مهم دامپزشکی  و اداره کل دامپزشکی مازندران با 119 اکیپ نظارت بهداشتی و شرعی متشکل از 78 دامپزشک و 84 ناظر بهداشت گوشت  و 25 ناظر شرعی سعی در تامین امنیت غذایی برای عموم مردم استان را داشتند.

 

نظر شما