شناسهٔ خبر: 67284842 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

زمان برگزاری ادامه آزمون دستیاری فوق‌تخصص اعلام شد/اعمال افرایش ظرفیت

اقتصادنیوز: معاون آموزشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه مرحله اول پذیرش آزمون دستیاری فوق تخصص انجام شده گفت: این آزمون چند مرحله ای است و مراحل بعدی پذیرش در تیر و شهریور ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ابوالفضل باقری فرد با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت برای تامین نیروهای فوق تخصصی در رشته های مورد نیاز کشور گفت: طبیعی است که در مرحله اول آزمون دستیاری فوق تخصصی امسال، در بعضی از رشته ها، تعدادی صندلی خالی بماند، اما در مراحل بعدی همانند سال گذشته این صندلی ها تکمیل خواهد شد.

وی افزود: به جهت اینکه خوشبختانه از سال ۱۴۰۱ با تغییر در برخی از فرآیندها از قبیل تکمیل ظرفیت به صورت مستقیم و بدون انجام تعهدات، مصاحبه ساختارمند، تبدیل رشته های فوق تخصص به رشته تخصصی در برخی از رشته های مورد نیاز، تقریبا تمام صندلی های فوق تخصص پر شده است.

باقری فرد از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش در رشته های فوق تخصصی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم، ۳۰ رشته تخصصی و ۲۵ رشته فوق تخصص و فلوشیپ به دانشگاه های سراسر کشور و بیمارستان ها اضافه شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با اشاره به تدابیر لازم برای تامین نیروهای مورد نیاز در برخی رشته ها گفت: طبیعی است حضور این فارغ التحصیلان از سال بعد در استانها خصوصا مناطق محروم محسوس خواهد بود.

 

نظر شما