شناسهٔ خبر: 67284669 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دادگستری گیلان: 5 نفر درخصوص حریق بیمارستان دستگیر شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- به گفته رئیس کل دادگستری گیلان، دستگاه قضا از همان ساعات اولیه به ماجرا حریق بیمارستان قایم رشت ورود کرد تا ابعاد این حادثه را بررسی کند که تاکنون پنج نفر درخصوص حریق این بیمارستان دستگیر شدند.

به گزارش شفقنا از تسنیم، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دادگستری گیلان با اشاره به اقدامات قضائی انجام شده توسط دستگاه قضا در خصوص حریق بیمارستان خصوصی قائم رشت اظهار کرد: دستگاه قضا از همان ساعات اولیه به این ماجرا ورود کرد تا ابعاد این حادثه را بررسی کند که تاکنون پنج نفر درخصوص حریق این بیمارستان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان کشوری که به گیلان سفر کرده بودند از اقدام به موقع و جدیت دستگاه قضا تقدیر کردند، گفت: پزشکی قانونی همان روز اول همه اجساد را معاینه و همان روز حریق اجساد به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در حادثه بیمارستان و افرادی که فوت شدند دچار سوختگی نشده بودند، افزود: تعدادی از بیماران که فوت شدند در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند که کانون حریق نیز در نزدیکی این بخش بود که این بیماران دچار دودگرفتگی و خفگی شدند که منجر به فوت آنان شد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه پنج نوزاد نیز در بخش نوزادان بستری بودند که به بیمارستان‌های دیگر منتقل و هم اکنون تحت درمان هستند، تصریح کرد: برای خارج کردن بیماران از بیمارستان در زمان وقوع حریق، نیروهای آتش نشانی و امدادی و مردم و همراهان بیماران کمک کردند تا بیماران از بیمارستان خارج و به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید مقررات ایمنی را توجه و رعایت کنند، گفت: با دستگاه‌هایی که در خصوص رعایت استانداردها یاعدم نظارت بر مقررات ایمنی ساختمان‌ها بی‌توجهی یا ترک فعل کنند برخورد قانونی می‌شود.

نظر شما