شناسهٔ خبر: 67284620 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرپرست ریاست جمهوری:

دولت بعد راه دولت سیزدهم در حوزه مسکن را ادامه دهد

صاحب‌خبر -
دولت بعد راه دولت سیزدهم در حوزه مسکن را ادامه دهد
خبرگزاری آریا - سرپرست ریاست جمهوری گفت: تا پایان 4 سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم 4 میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است دولت بعد بتواند این موضوع را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری آریا محمد مخبر روز پنجشنبه در جریان سفر به استان گیلان در مراسم بهره برداری از پروژه مهم و راهبردی راه آهن رشت – کاسپین در منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در گذشته ادعای بسیار زیادی می شد که اهل مذاکره، دیپلماسی و ارتباط برقرار کردن با دنیا هستند، افزود: اما در نهایت نتیجه کارشان آن شد که حتی با کشورهای همسایه خودمان هم هیچ ارتباطی نداشتیم.
وی در ادامه، دیگر ویژگی رئیس جمهور شهید را قدرت تشخیص مزیت های کشور عنوان و ذکر کرد: ما کشوری هستیم که شمال و جنوب این سرزمین دریاست و یکی از مسائلی که شهید رئیسی بر آن متمرکز شده بود استفاده از این مزیت بود.
مخبر توضیح داد: از جمله مزیت های مورد توجه و تمرکز وی آن بود که 24 کشور در همسایگی ما هستند که همه به عبور از سرزمین ما نیاز دارند و اگر ما اقدام نکنیم و مثل گذشته بمانیم، راه جایگزین پیدا می شود.
سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: این شهید گرانقدر به طور جدی بر این موضوع متمرکز شد و یکی از محورهای اصلی مکالمات مکرر وی با سران کشورها موضوع کریدورهای شمال – جنوب و شرق به غرب بود که به صورت لحظه ای و مستمر دنبال می کرد.
وی مسکن را از دیگر مباحثی دانست که در دولت قبل وضعیت مناسبی نداشت و با اینکه ساخت مسکن مصوبه مجلس بود ولی دولت قبل انجام نداد و عملا هشت تا 10 سال ساخت مسکن تعطیل شده بود.
مخبر اظهار کرد: شهید رئیسی محکم ایستاد و آن را اجرایی کرد و تا امروز بیش از 2 میلیون 600 هزار مسکن توسط دولت ساخته شده، تکمیل و واگذار شده یا در حال ساخت است و یا شروع شده و در مواردی هم زمین آن واگذار شده است.
مخبر گفت: تا پایان 4 سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم 4 میلیون واحد مسکونی نزدیک می شویم که امید است دولت بعد بتواند این موضوع را دنبال کند.

نظر شما