شناسهٔ خبر: 67284566 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگویی با مهر عنوان شد؛

توزیع لقمه‌های آسمانی به نیت ۱۴ معصوم (ع) در مهمونی غدیر

موکب متوسلین به ۱۴ معصوم (ع) در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر با سمبوسه و نان و پنیر به استقبال از مهمان این جشن می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر نزدیک به ۱۳۰۰ موکب به کار توزیع خوراکی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این جشن بزرگ را برعهده داشتند که امسال در سومین سال برگزاری این جشن بزرگ تاکنون ۲۲۰۰ موکب برای حضور خود اعلام آمادگی کردند. حد فاصل میدان آزادی تا خیابان دماوند سبلان برای قرارگیری این موکب‌ها آماده شده تا جشن عید سعید غدیر باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود. پیش بینی می‌شود امسال ۵ میلیون نفر از مردم در مهمانی ۱۰ کیلومتری شرکت کنند که رقم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

موکب متوسلین به ۱۴ معصوم (ع) از جمله مواکب حاضر در اولین مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر بود که به خدمات رسانی و توزیع خوراکی و اقلام فرهنگی بین حاضران در مراسم پرداخت. این موکب امسال نیز قرار است در مهمانی ۱۰ کیلومتری از عاشقان امیرالمومنین (ع) با توزیع خوراکی و اقلام فرهنگی در خیابان آزادی میزبانی کند.

قدرت الله مزاری خادم هیئت و موکب متوسلین به ۱۴ معصوم (ع) در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های سال گذشته این موکب در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: هندوانه، شربت، نان و پنیر و سبزی و سمبوسه از جمله خوراکی‌هایی بود که توزیع کردیم. از اینکه فرصتی شد تا بتوانیم به عاشقان حضرت علی (ع) خدمت کنیم خوشحالیم.

وی بخشی از برنامه‌های موکب در جشن غدیر امسال برشمرد و افزود: امسال هم بحث توزیع هندوانه و ساندویچ الویه و خوراکی‌های دیگر را داریم. برنامه سرودخوانی و مولودی خوانی هم از جمله کارهای فرهنگی ماست و شاید تراکت‌های مناسبتی عید غدیر را به همراه پرچم برای کودکان تهیه کنیم.

این خادم جشن ۱۰ کیلومتری غدیر بیان کرد: ما در مناسبت‌های مختلف از جمله اربعین و ماه محرم در خیابان ۱۷ شهریور موکب را برپا می‌کردیم و دلمان می‌خواست در جشن و شادی هم این موکب را داشته باشیم. سال پیش در سه غرفه با ۲۰ خادم کار خدمات رسانی را انجام دادیم. خانم‌ها نیز در بحث تدارکات و تهیه خوراکی‌ها به ما کمک کردند و امسال نیز کمک خانم‌ها در تهیه اقلام خوراکی را داریم.

نظر شما