شناسهٔ خبر: 67284550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به همت آستان مقدس علوی؛

پرچم مطهر علوی در ۱۲ کشور اروپایی نصب می شود

سمانه نوری زاده قصری

مسئولان آستان مقدس علوی با اعلام آمادگی کامل خود برای بزرگداشت هفته غدیر اعلام کردند که پرچم ویژه این مناسبت در استان‌های عراق و ۱۲ کشور اروپایی برافراشته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آستان علوی اعلام کرد همه مقدمات و آمادگی‌های لازم برای بزرگداشت هفته غدیر خم در حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف انجام شده و قرار است پرچم ویژه این مناسبت نیز در ۱۵ استان این کشور و ۱۲ کشور اروپایی برافراشته شود.

احمد القریشی، رئیس کمیته عالی مسئول فعالیت‌های سیزدهمین دوره هفته غدیر در آستان مقدس علوی در گفت و گو با خبرگزاری دولتی عراق گفت: کمیته عالی سازماندهی رویدادها و بزرگداشت مناسبت‌ها، مقدمات لازم برای این مناسبت را به پایان رسانده است.

القریشی در این باره افزود: بر اساس این عقیده که روز غدیر خم روز اکمال دین و تکمیل نعمت است، بخش‌ها و فعالیت‌های این مناسبت بر یک مجموعه فعالیت مبتنی است که از طریق آنها برای مشارکت اقشار و گروه‌های اجتماعی مختلف بر پایه سه حوزه کاری محلی، ملی و منطقه‌ای تلاش شده است.

القریشی در ادامه نیز ضمن تاکید بر این که آستان اهتمام داشته تا در بخش‌های مختلف، غدیر را به عنوان یک فرهنگ عادی و اجتماعی به نمایش بگذارد، افزود: زائران و دنبال کنندگان منتظر یک جشن استثنایی باشند که از طریق آن تلاش کردیم این مفهوم را برسانیم که جشن غدیر با چشم اندازهای جدیدی در داخل و خارج عراق به راه خواهد افتاد.

القریشی با بیان این که عید غدیر برای نخستین بار در ۱۲ کشور برگزار می‌شود و رویدادهایی فرهنگی در این کشورها برگزار خواهد شد، توضیح داد: مراسم برافراشتن پرچم‌های غدیر در ۱۵ استان از استان‌های عراق برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته عالی سیزدهمین دوره هفته غدیر در پایان تصریح کرد: یک برنامه حساب شده برای برگزاری مراسم در کشورها و استان‌های عراق با رویدادها و مراسم مختلف فرهنگی و اجتماعی تدارک دیده شده است.

حیدر رحیم، مسئول اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی نیز به نوبه خود توضیح داد که برنامه‌های آستان برای بزرگداشت هفته غدیر شامل برخی رویدادها و فعالیت‌ها و همچنین برافراشتن پرچم آن در ۴۰ مکان در داخل و خارج عراق می‌شود که ۲۰ مکان در سراسر این کشور به علاوه استان نجف اشرف و ۱۲ کشور اروپایی را در بر می‌گیرد.

رحیم همچنین تاکید کرد که آستان مقدس علوی برای حرم مطهر امام علی (ع) در هفته غدیر خم برنامه ویژه دارد که شامل برگزاری محافل قرآنی، جشنواره‌های ادبی و شعری و کنفرانس‌های علمی و گفتگوهای دینی به همراه نمایش‌های تئاتر می‌شود.

پارلمان عراق اوایل خردادماه قانون تعطیلی‌های رسمی در این کشور را تصویب کرد که براساس آن، روز عید غدیر نیز تعطیل رسمی خواهد بود

نظر شما