شناسهٔ خبر: 67284532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عبدالکریمی در بیانیه ای اقدام اخیر دولت کانادا را محکوم کرد؛

انتقادات و اختلافات داخلی به معنی فراموش کردن ایران نیست

سارا فرجی

استاد فلسفه دانشگاه آزاد گفت:از همه متفکران، صاحب نظران و روشنفکران خواهانم که این اقدام وقیحانه دولت کانادا را صرفاً به دلیل دفاع از امر ملی محکوم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی در پی قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» توسط کشور کانادا این اقدام را محکوم و اعتراض کرد. وی در بیانیه‌ای نوشت:

اینجانب، بیژن عبدالکریمی، در مقام یک استاد دانشگاه و یکی از اعضای جامعۀ فلسفی ایران اقدام سیاسی و مغایر با قوانین بین المللی دولت فدرال کانادا در خصوص قرار دادن بخشی از ارتش و نیروی دفاعی کشورم، ایران، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» را شدیداً محکوم کرده، آن را نشانه‌ای از دروغ و فریب بسیاری از حامیان و حافظان نظام ظالمانه حاکم بر جهان کنونی میدانم.

اگر دولت فدرال کانادا جنایات بسیاری از ارتش‌های جهان، از جمله جنایات ارتش اسرائیل در فلسطین اشغالی و غزه، جنایات ارتش آمریکا در عراق و افغانستان از جمله ترور سپهبد قاسم سلیمانی، یکی از فرماندهان ارشد ایرانی در خاک عراق توسط آمریکاییان را محکوم کرده بود، امروز می‌توانستیم نمایش سیاسی آن دولت را اندکی باور کنیم.

از آحاد ملت ایران، از جمله از همه متفکران، صاحب نظران، روشنفکران، نخبگان، اساتید دانشگاه، و از همه کنشگران سیاسی و اجتماعی خواهانم که این اقدام وقیحانه دولت کانادا را صرفاً به دلیل دفاع از امر ملی محکوم کرده، اجازه ندهند که قدرت‌های بیگانه در جهت منافع خودشان ارزش و اعتبار ملت بزرگ ایران و دستاوردهای نظامی و دفاعی اش را به سخره گیرند. بی تردید اختلافات داخلی ما و انتقادات ما به برخی از سیاست‌های داخلی و احیاناً استراتژی‌های دفاعی کشور به معنای فراموش ساختن و قربانی کردن ایران و امر ملی و دفاع از حریم‌های وحدت و انسجام کشور در برابر بیگانگان نیست.

بیژن عبدالکریمی
۳۱ خردادماه ۱۴۰۳

نظر شما