شناسهٔ خبر: 67283958 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کوشا:

خواهان تشکیل فراکسیون حقوق‌دانان و وکلا در مجلس دوازدهم هستیم

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) گفت: خواهان تشکیل فراکسیون حقوق‌دانان و وکلا در مجلس دوازدهم هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر کوشا طی سخنانی در نشست شورای اجرایی اسکودا که صبح امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت مدیره سه کانون وکلای دادگستری زنجان، اردبیل و هرمزگان، به منتخبان این انتخابات تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که هیأت مدیره جدید این کانون‌ها در تعامل با اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران نهایت تلاش و اهتمام را داشته باشند. همچنین انتخاب هیأت رئیسه جدید کانون وکلای ایلام را تبریک می‌گویم.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه (اول تا هفتم تیر ماه)، بر آمادگی نهاد وکالت برای توسعه همکاری‌ها و تعامل با دستگاه قضائی تاکید کرد و گفت: دادرسی عادلانه جز با تعامل دو نهاد وکالت و قضاوت میسر نیست و در این مسیر ما آمادگی داریم دستگاه عدلیه را یاری رسانیم.

رئیس اسکودا در ادامه ضمن تسلیت حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان ایشان، تصریح کرد: در این حادثه چند تن از مسئولان کشور به شهادت رسیدند که بسیار دردناک است و باید به اینگونه مسائل رسیدگی و نسبت به آن پیشگیری کرد. رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه، استاندار و … جزو سرمایه‌های کشور بشمار می‌آیند و نباید به سادگی آنها را از دست بدهیم.

کوشا در ادامه با اشاره به نشست هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با معاون اول و معاون امور حقوقی و مجلس قوه قضائیه، گفت: در این جلسه مباحثی نظیر تسهیل در برگزاری انتخابات اسکودا و نیز تعامل نهاد وکالت با دستگاه قضائی مطرح و مقرر شد در این زمینه جلسات کارشناسی مستمر برگزار شود. حجت‎الاسلام و المسلمین خلیلی از سعه‌صدر بالایی برخوردار هستند که امیدواریم بتوانیم تعامل خوبی با ایشان و قوه قضائیه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام در میان کانون‌های وکلای دادگستری ایران، گفت: باید جایگاه اسکودا را حفظ کنیم و حرمت آن را نگه داریم تا مغرضان و مخالفان نهاد وکالت از این مسئله سو استفاده نکنند. قطعاً در نهادی همچون نهاد وکالت با این گستردگی، قدمت و اصالت، مسائل و اختلاف نظرهایی وجود دارد اما باید با عقلانیت پیش رویم و قواعد و ضوابط کار را رعایت کنیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در روز هشتم تیر ماه ۱۴۰۳، گفت: سیاست ما در انتخابات، بیداری ملت در جهت آگاهی و رشد مردم در راستای اجرای عدالت است، لذا باید هوشیار باشیم و از هرگونه تحرکی که باعث ضربه به نهاد وکالت می‌شود خودداری کنیم.

کوشا در پایان به استقرار مجلس دوازدهم و تشکیل کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های این مجلس اشاره کرد و گفت: ما در اسکودا پیش از انتخابات و پس از انتخابات مجلس دیدارهایی با نمایندگان پیشین و فعلی مجلس در محل اتحادیه برگزار کردیم. یکی از اهداف ما تشکیل فراکسیون حقوق‌دانان و وکلا در مجلس شورای اسلامی است. این مسئله به تقویت و توسعه همکاری‌ها و تعامل میان نهاد وکالت و قوه مقننه کمک می‌کند و امیدواریم در مجلس دوازدهم شاهد توسعه این تعاملات باشیم.

نظر شما