شناسهٔ خبر: 67283727 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

قرابت بزرگان میراث فرهنگی در آیین نکوداشت چهرهای ماندگار

محمد کلهر

پژوهشگر و مؤلف آثار متعدد در حوزه باستان‌شناسی گفت: از مهمترین آثار برگزاری این مراسم تقویت دوستی ها و نزدیکی بیشتر بین بزرگان میراث فرهنگی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا،‌ فائق توحیدی، پیشکسوت باستان‌شناسی با اشاره به آثار برگزاری رویداد نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی، بیان کرد: کسانی که در میراث فرهنگی کار می‌کنند و مهره های ثابت این تشکیلات هستند، از اول خدمت از این شاخه به آن شاخه نرفته و خود را وقف میراث فرهنگی کشور می کنند. این افراد که کم‌توقع نیز هستند یکباره با بازنشستگی مواجه می‌شوند. دورانی که تقریباً کنار گذاشته می شوند و این امر باعث دلسردی و دوری افراد و گنجینه های انسانی این حوزه از هم می شود.

چهره برگزیده اولین آیین نکوداشت چهره های ماندگار میراث فرهنگی در ادامه اظهار کرد: برگزاری این نکوداشت و تقدیر از این پیشکسوت ها از نگاه بنده، نوعی توجه ارزشمند به میراث فرهنگی است. این انسان ها خود اجزاء میراث فرهنگی کشور هستند. به همان نسبتی که ما برای یک شی ارزش هایی از گذشته قائل هستیم، این انسان ها نیز دارای ارزش هایی از گذشته هستند و ویژگی هایی دارند. 

وی افزود: از نگاه بنده مسئولان وقت فعلی یعنی جناب ضرغامی و جناب دارابی بسیار کار پسندیده‌ای با تجلیل از کسانی که در این راه زحمت کشیده اند، انجام دادند. تاثیر این آئین نکوداشت فوق العاده است. بنده به عنوان کسی که به عنوان مفاخر میراث فرهنگی معرفی شدم، احساس نزدیکی مجدد به این تشکیلات کردم. تا زمانی که نفس دارم و می‌توانم با همین اشتیاق به خدمات خود ادامه خواهم داد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بنده برگزاری این آئین را بسیار کار مثبتی می دانم و از مسئولان این حوزه تشکر می کنم. 

بر پایه این خبر، انجام ۱۶ کاوش در حوزه باستان‌شناسی و میراث‌فرهنگی مناطق مختلف کشور، ساماندهی اشیای موزه‌ها، فعالیت در چند مرکز آموزشی و تالیف مقالات و کتب متعدد در این حوزه از جمله سوابق فائق توحیدی است که در سال ۱۳۲۴ در سردشت آذربایجان غربی متولد شده و بیشتر سال‌های عمر خود را به فعالیت در حوزه میراث فرهنگی گذرانده است.

انتهای پیام/

نظر شما