شناسهٔ خبر: 67283658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

عملیات مرمتی جداره سازی بازار تاریخی «گرجیلر» تبریز آغاز شد

مجید فرامرزی

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار تاریخی «گرجیلر» تبریز از آغاز عملیات مرمتی جداره سازی این بازار با بافتی همگون و زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، حسین منیری‌فر با اشاره به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار تاریخی «گرجیلر» گفت: بازار «گرجیلر» به عنوان مهمترین ورودی بازار تاریخی تبریز مطرح است که به دلیل وجود جداره‌های تاریخی ارزشمند در این بخش از بازار، شهرداری منطقه ۸ بر آن است تا مرمت و احیاء جداره های تاریخی این مسیر را در حداقل زمان ممکن اجرایی کرده و این مسیر تاریخی را ساماندهی کند.

شهردار منطقه ۸ تبریز ادامه داد: با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار تبریز، شهرداری منطقه ۸ از ماه قبل عملیات جداره سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز را با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آغاز کرده و در کنار جداره سازی بلوار جمهوری اسلامی، از امروز ۳۱ خردادماه، عملیات جداره سازی بازار «گرجیلر» نیز آغاز شد.

او افزود: در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، پس از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز در ۱۰ فاز و زیرنظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی آغاز شده و به سرعت در حال اجراست.

منیری‌فر با اشاره به جزئیات این پروژه گفت: پروژه جداره سازی بازار گرجیلر به طول ۵۰۰ متر، حدفاصل بلوار جمهوری اسلامی تا ورودی بازار«باشماقچی» را شامل می‌شود که عملیات مرمتی و نماکاری آجری جداره ها، بصورت سنتی و همگون با بافت تاریخی تبریز، آغاز شده و به زودی جداره سازی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما