شناسهٔ خبر: 67283313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مأموریت سرپرست حجاج ایرانی به قاریان قرآن

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با قاریان کاروان قرآنی نور گفت: باید با هم اندیشی، نوآوری در برنامه ها داشته باشیم و به دنبال پایاسازی عطر حج در پسا حج و در میهن اسلامی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم دیدار با قاریان کاروان قرآنی نور اعزامی به سرزمین وحی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با همخوانی حمد برای شفای زائرانی که در بیمارستان بستری هستند، آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در این دیدار خطاب به قاریان، اظهار داشت: شما برای دو نعمت باید خدا را شکرگزار باشید، نخستین شکرگزاری برای توفیق حفظ و قرائت قرآن کریم است و سپاسگزاری دیگر هم برای حضورتان در سرزمین وحی خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی شما در منطقه و نزدیک زائران حضور داشته باشید به راحتی می‌توانید با توجه به این حضور نیاز مخاطبان خود را درک کنید و آیات را مبتنی بر سخنان خطیبان بعثه قرائت کنید. همچنین هنگام قرائت در اماکن اسلامی، آیات مرتبط، مباهله یا اُحد را در مکانی که این اتفاق افتاده است بخوانید که این کار بسیار اثرگذار است.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: ما باید پیوسته با هم اندیشی نوآوری در برنامه‌ها داشته باشیم و به دنبال پایاسازی عطر حج در زائران در پسا حج و در میهن اسلامی باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان گفت: خدمتگزاری به زائر باید فراگیر باشد و از خدا بخواهیم تا این توفیق را به ما بدهد. برای همین توصیه می‌کنم گروه همخوانی و تواشیح العباد برنامه‌ای برای همخوانی قصیده «حُجره شریفه» و یا «بُرده بوصیری» داشته باشند زیرا زائران اهل سنت سراسر جهان به آن علاقه ویژه دارند.

در ادامه علی صالحی متین سرپرست کاروان قرآنی نور با اشاره به فعالیت‌های اعضای این کاروان در مکه و مدینه، اظهار داشت: اولین گروه از قاریان ۲۷ اردیبهشت ماه در مدینه منوره مستقر شدند و در بازه ۱۵ روزه باقی اعضا هم در سرزمین وحی حضور پیدا کردند و ۱۱ تن از اعضا در مدینه منوره مستقر شدند. همچنین ۱۸ نفر از اعضای این کاروان حج اولی هستند.

وی ادامه داد: میانگین سنی کاروان قرآنی نور ۳۵ سال است و افراد جوانی آن را تشکیل داده‌اند. دو حافظ کل قرآن در میان اعضای کاروان حضور دارند و از ۱۱ استان مختلف کشور میزبان قاریان هستیم. با تمام محدودیت‌ها و مشکلات تا روز ۲۲ خرداد، در مدینه ۳۸۰ نفر برنامه و ۲۶۰ نفر برنامه هم در مکه اجرا شد.

سرپرست کاروان قرآنی نور با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری اعلام کرد: اعضای کاروان قرآنی نور توانستند مبتنی بر فرمایش‌های‌ایشان کارهای فاخری را انجام بدهند. در ابتدا جوی منفی علیه ما وجود داشت، اما قاریان ما آنقدر فعالیت کردند که حتی یک نفر از قاریان کشور میزبان در حلقه‌های قرائت بارگاه پیامبر (ص) دست قاری ما را بوسید و حتی قرآن چاپ غزه و عطر به قاریان اهدا کردند و از ما تقاضا داشتند که برایشان قرائت کنیم.

صالحی متین با اشاره به اجرای قصیده «بُرده بوصیری» در میان کاروان اهل سنت توسط گروه همخوانی العباد یادآور شد: این اجرا بسیار به دل هموطنان اهل سنت ما نشست.

نظر شما