شناسهٔ خبر: 67283206 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

همه رفتند به جز 9 نفر

انگار 30 سال بعد: قهرمان اروپا عوض شد!

ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی اروپاست ولی امسال تیمی در اختیار دارد که بیش از نیمی از آنها را به سختی می‌شناسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تنها سه سال از آخرین جام یورو می‌گذرد (به دلیل همه گیری کرونا این رقابت‌ها تا سال 2021 به تعویق افتاد) اما در مورد ایتالیا، به نظر می‌رسد 30 سال گذشته باشد. قهرمان فعلی رقابت‌ها، رقیب اسپانیا در گروه B، کاملا پوست‌اندازی کرده است.

از تیمی که در ضربات پنالتی مقابل انگلیس در 11 جولای 2021 در ومبلی تاجگذاری کرد، حتی روبرتو مانچینی نیز جای خود را به لوچانو اسپالتی داده است. تیمی که فینالیسیما را مقابل آرژانتین (3-0) باخت و برای دومین دوره متوالی از رسیدن به جام جهانی باز ماند.

2045742

مانچینی قبل از رفتن به تیم ملی عربستان گفت: «کناره‌گیری از هدایت تیم ملی انتخاب شخصی من بود. از بازیکنان و هواداران برای حمایت آنها در این پنج سال تشکر می‌کنم. من همیشه قهرمانی فوق العاده در یورو 2020 را در قلب خود خواهم داشت. این یک افتخار بود.»

مانچینی دیگر در ایتالیا نیست و شش نفر از بازیکنان شروع کننده فینال مقابل انگلیس نیز دیگر حضور ندارند: بونوچی، کیه‌لینی، امرسون، وراتی، اینسینیه و ایموبیله. 

علاوه بر این، 11 بازیکن ملی‌پوش دیگر نیز از فهرست حذف شدند: سیریگو، اسپیناتزولا، لوکاتلی، آچربی، کاستروویلی، بلوتی، براردی، پسینا، برناردسکی، فلورنزی و تولوی.

در لیست 26 نفره اسپالتی، تنها 9 نفر از یورو 2020 حضور دارند: دوناروما، دی لورنزو، جورجینیو، کیه‌زا، کریستانته، بارلا، راسپادوری، باستونی و مرت. 

2045743

بنابراین، با 17 «چهره جدید» در ایتالیا روبرو هستیم که بسیاری از آنها برای عموم مردم چندان شناخته شده نیستند: فولورونشو، کالافیوری، ویکاریو، بالانووا، گاتی، فاجولی، بونجورنو، کامبیاسو، زاکانی، رتگی و....

دوناروما در این رابطه می‌گوید: «در هر تیمی یک تغییر نسل وجود دارد و این یک چیز طبیعی است. اما هم‌تیمی‌های جدید هم تجربه بین المللی دارند، بنابراین می‌توانند به ما کمک کنند. من مطمئن هستم که با هم قوی‌تر خواهیم شد. کامبک برابر آلبانی به ما کمک خواهد کرد.» 

با این حال، ژوزه مورینیو با این نظر مخالف است و ایتالیا را از لیست شانس‌های قهرمانی حذف کرده است: «استعداد کافی در این نسل وجود ندارد. فکر نمی‌کنم آنها دوباره برنده شوند.»

دقیقاً همان چیزی که روزها پیش اسون گوران اریکسون گفت: «فکر نمی‌کنم آنها بتوانند دوباره قهرمان شوند.»

اظهارنظرهایی که به مذاق اسپالتی خوش نیامده است: «من اصلاً به مورینیو پاسخ نمی دهم و ارزیابی خودم را دارم. ما باید عزت نفس داشته باشیم و در عین حال متواضع باشیم و بدانیم کجای کار هستیم. وقتی شروع کردیم، مشکلاتی داشتیم. حالا بازیکنان با کیفیت و جدیدی مانند کالافیوری داریم که بازیکن سطح بالایی است. استعدادها به تدریج ظهور می‌کنند.»

دوناروما، کاپیتان ایتالیا، در گفت‌وگو با یوفا گفت: «ما آماده‌ایم و آمده‌ایم تا از عنوان قهرمانی دفاع کنیم و برای رسیدن به فینال تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.»

جانلوکا اسکاماکا می‌گوید: «من دوست دارم از تیمی که قهرمان اروپا 2020 و جام جهانی 2006 شد الگوبرداری کنم. آنها تاریخ ساز شدند و من نیز دوست دارم مثل آنها باشیم.»

آتزوری شاید عمیقا پوست‌اندازی کرده باشد، اما کسی نمی‌تواند و نباید آنها را دست کم بگیرد. اسپانیا قبل از بازی امشب، این را خوب می‌داند.

نظر شما