شناسهٔ خبر: 67283125 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

دور دنیا در یک دقیقه

مدونا از شر شکایت هواداران جست

سحر طلوعی

«مایکل فلوز» و «جیسون آلوارز» که از دست «مدونا» بابت تاخیر در آغاز برنامه کنسرت «نیویورک» شکایت داشتند و در ماه ژانویه آن را ثبت کرده بودند، داوطلبانه، از آن صرف‌نظر کرده و متقاعد شده‌اند.

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

به حواشی کنسرت ماه دسامبر «مدونا» می‌پردازیم. شاکیان از شکایت صرف‌نظر کرده‌اند. سپس توصیه محققان را درباره جلوگیری از بازگشت کمردرد می‌خوانیم. در آخر هم به تلفات گرما در هند می‌پردازیم.

مدونا از شر شکایت هواداران جَست!

«مایکل فلوز» و «جیسون آلوارز» که از دست «مدونا» بابت تاخیر در آغاز برنامه کنسرت «نیویورک» شکایت داشتند و در ماه ژانویه آن را ثبت کرده بودند، داوطلبانه، از آن صرف‌نظر کرده و متقاعد شده‌اند. 

کنسرت مدونا در ماه دسامبر گذشته برگزار شد و روی بلیت ساعت ۸:۳۰ ثبت شده بود، اما اجراها ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شد. بسیاری از شرکت‌کنندگان تا ساعت ۲ صبح در خیابان بودند تا به خانه‌ برسند. 

وکلای مدونا معتقدند هرگز برای کنسرت در ساعت ۸:۳۰ تبلیغ نشده است. این وضعیت در دیگر کنسرت‌های مدونا هم رخ داده و باعث نارضایتی برخی هواداران شده است. 

کمردرد دارید؟ پیاده‌روی کنید

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده‌اند پیاده‌روی برای رفع دردهای کمر مناسب است. آنها زنان و مردانی را مطالعه کرده‌اند که تا حدی موفق شده‌اند دردهای کمر خود را کاهش دهند.

در این مطالعه مشخص شده است کسانی بین سه تا پنج بار در هفته پیاده‌روی می‌کنند، دو برابر بیشتر از کسانی که از این فعالیت دور هستند، بازگشت کمردرد را تجربه می‌کنند.

حدود ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به کمردرد مبتلا هستند. از هر ۱۰ نفر این افراد که بهبود می‌یابند، ۷ نفر بازگشت آن را تجربه می‌کنند. پیاده‌روی می‌تواند مانع از بازگشت این عارضه شود.

ناشر واشنگتن پست، بوریس جانسون و پارتی‌گیت

برخی منابع در بریتانیا به مدارکی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد بوریس جانسون نخست‌وزیر وقت بریتانیا در بحبوحه رسوایی مهمانی گوشی خود را به توصیه ناشر واشنگتن پست از اسناد تخلیه کرده است.

این توصیه برخلاف پروتکل‌های توصیه شده به کارمندان ساختمان شماره «۱۰» داونینگ استریت (نخست‌وزیری بریتانیا) بوده و باعث شده برخی اسناد مربوط به پرونده رسوایی مهمانی جانسون از بین برود.

پرونده بوریس جانسون در رسوایی مهمانی در دوران «کووید ۱۹» همچنان باز است. برگزاری این مهمانی در دفتر نخست‌وزیری در دوران قرنطینه «کووید ۱۹» و حواشی آن در نهایت، منجر به کناره‌گیری جانسون شد.

الزام نصب «۱۰ فرمان» در مدارس دولتی لوئیزیانا

فرماندار جمهوری‌خواه لوئیزیانا، سرانجام لایحه الزام نصب لوح ۱۰ فرمان را در مدارس دولتی این ایالت امضا کرد. این لوح مذهبی، در همه کلاس‌های درس دولتی، از مهدکودک‌ها تا دانشگاه‌ها نصب می‌شود.

لوح ۱۰ فرمان باید تا آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۵ در همه مراکز آموزشی دولتی لوئیزیانا نمایش داده شود. منابع مالی تهیه الواح از محل کمک‌ها خواهد بود. بودجه دولتی نباید برای آن هزینه شود.

تگزاس، یوتا و اوکلاهاما هم در پی تصویب لایحه مشابه هستند. این اقدام مخالفانی دارد که معتقدند ۱۰ فرمان جزیی از قانون اساسی نیست و نباید برای مسایل مذهبی از قانون اساسی استفاده کرد.

جولان گرمای مرگ‌بار در پایتخت هند

موج گرمای شمال هند، دست‌کم ۵۲ کشته به‌جا گذاشته است. دهلی روز گذشته با کمینه دمایی ۳۵ درجه! گر‌مترین وضعیت دمایی خود را در ۵۰ سال گذشته پشت سر گذاشته است.

افرادی که جان خود را در اثر گرما از دست داده‌اند، اغلب از خانواد‌ه‌های فقیر بوده‌اند که در فضای باز فعالیت می‌کرده‌اند. کمبود آب و برق هم مزید بر علت شده است.

برخی منابع خبری دیگر هند معتقدند تابستان طولانی‌مدت هم باید جز بلایای طبیعی طبقه‌بندی شود. بروز موج گرما در هفته‌های اخیر در واقع تابستان را زودتر از موعد به هند آورده است.

نظر شما