شناسهٔ خبر: 67282889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

خانه‌ای که «درونگراترین» فرد دنیا باید آن را بخرد! خانه‌ای که «درونگراترین» فرد دنیا باید آن را بخرد!

فرادید| جزیره مالاگراک (Mullagrach Island) دارای ۳۵.۹ هکتار زمین است، در میانه ناکجاآباد قرار گرفته و تنها یک کلبه چوبی کوچک برای زندگی دارد. به گزارش فرادید، مالک جدید آن برای رفت و آمد به سرزمین اصلی باید ۳۵ دقیقه قایق‌سواری کند، در حالی که نزدیکترین شهر (اینوِرنِس) دو ساعت و ۸۰ مایل با آن فاصله

صاحب‌خبر -

فرادید| جزیره مالاگراک (Mullagrach Island) دارای ۳۵.۹ هکتار زمین است، در میانه ناکجاآباد قرار گرفته و تنها یک کلبه چوبی کوچک برای زندگی دارد. 

به گزارش فرادید، مالک جدید آن برای رفت و آمد به سرزمین اصلی باید ۳۵ دقیقه قایق‌سواری کند، در حالی که نزدیکترین شهر (اینوِرنِس) دو ساعت و ۸۰ مایل با آن فاصله دارد. 

1

اگر با انزوا مشکلی ندارید، موقعیت این خانه برای شما عالی است، به خصوص که با قیمت اولیه ۵۷۰۰۰ پوند، یعنی کمتر از میانگین قیمت یک آپارتمان در لندن، به حراج گذاشته شده است. 

مالاگراک (شمالی‌ترین جزیره بین ۲۰ جزیره تابستانی)، خط ساحلی ناهمواری دارد و خانه‌ی مجموعه‌ای از پرندگان دریایی از جمله کاکایی اقیانوسی (مرغ قاپو)، کاکایی صخره‌نشین، باکلان، مرغ‌های باران و غازها است. 

این مجمع‌الجزایر تاریخ خودش را هم دارد. تانِرا مور، بزرگترین جزیره و تنها جزیره‌ای که در حال حاضر مسکونی است، یک بندر به عنوان پناهگاه وایکینگ‌ها بوده و بعدها به مرکز صنعت پر رونق ماهیگیری شاه‌ماهی در قرن ۱۸ تبدیل شده است. 

مالاگراک که توسط گالبریث، اینوِرنِس به فروش گذاشته شده، بیش از ۱۵ سال پیش توسط مالکان خریداری شد و دارای انبوهی از فضای سبز، سواحل و غارها برای کاوش است؛ محیطی رویایی برای یک عاشق طبیعت! 

2

با این حال، خریداران بالقوه‌ای که مایل به دیدن آن هستند به دلیل شرایط آب و هوایی باید لباس‌های بیرون از خانه و کفش‌های محکم بپوشند و به قدر کافی تناسب اندام داشته باشند تا بتوانند با قایق سفر کنند و از نردبان بالا بروند تا به جزیره برسند. شایان ذکر است که تنها ساختمان در مالاگراک یک کلبه چوبی است. 

مجوز ساخت این کلبه دوستدار محیط زیست سال ۲۰۱۴ اعطا شد و سپس در سوئیس ساخته شد تا نماینده بهترین فناوری در این نقطه دورافتاده از اسکاتلند باشد. 

اگرچه این کلبه فقط یک ساختمان چوبی است، اما به طرز هوشمندانه‌ای برای مقابله با آب و هوای جزیره و همچنین ترکیب با منظره ساخته شده و دارای طراحی سقف منحنی و پوشیده از علف جارو (گیاه) است. 

3

4

درون کلبه، همه چیزهایی که برای زنده ماندن نیاز دارید، با تخت‌های جعبه‌ای، آشپزخانه و اجاق هیزمی برای شب‌های سرد و تاریک وجود دارد. 

5

از جمله امکانات این خانه یک توالت کمپوست (یا زیستی) است که برای محیط زیست هم مفید است؛ فقط در باد و هوای طوفانی باید مراقب باشید! 

6

این جزیره دارای سکوی فرود و تجهیزات زمینی برای لنگراندازی نیز هست و برای بیرون رفتن و گشت و گذار و کاوش در دریاهای نزدیک، گزینه دیگری وجود دارد که به واسطه آن، می‌توانید قایق را از فروشنده به طور جداگانه خریداری کنید. 

این جزیره توسط نمایندگان املاک گالبرِیث به بازار عرضه شده و در Rightmove تبلیغ می‌شود. 

7

فیدی رابرتسون، مجری فروش گفته: «این یک فرصت هیجان‌انگیز برای به دست آوردن نه تنها یک خانه ساحلی دوست داشتنی، بلکه یک جزیره است که بهترین جا برای درون‌گراهاست.» 

«این جزیره بهشتی کوچک برای حیات وحش است و صاحبان آن یک کلبه کوچک در اختیار دارند که به خوبی مجهز شده تا با کمترین تأثیر بر حیات پرندگان، لذت کامل از جزیره را میسر کند.» 

«محیط این جزیره کاملاً جادویی است و فرصتی عالی برای استراحت و ارتباط مجدد با طبیعت است.»

مترجم: زهرا ذوالقدر 

منبع: faradeed-193643

نظر شما