شناسهٔ خبر: 67282586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

محبوبی:

رویکرد سازمان بازرسی تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم و ورود به موقع است

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: رویکرد سازمان بازرسی تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم با ورود به موقع و نظارت‌های قبل، حین و پس از اقدامات دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، روح‌الله محبوبی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیرخم و گرامی‌داشت یاد و نام شهدای خدمت و همچنین با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در آغاز مسئولیت شهید رئیسی تحول بسیاری در تنظیم سند تحولی قضایی در دستگاه قضا ایجاد شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای راه شهید رئیسی را بازآفرینی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته قوه قضائیه امسال متاثر از فضای انتخابات است تصریح کرد: بر این اساس، برنامه‌های این هفته به گونه‌ای طراحی شده که برنامه‌ها تحت شعاع قرار نگیرد و از سوی دیگر سازمان بازرسی به نحوه اجرا و عملکرد دستگاه‌ها و کارکنان نظارت داشته تا هیچ دستگاهی در انجام وظایف خود کوتاهی نکند.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن با نظارت سازمان بازرسی، تلاش بر این است که در زمان انتخابات هیچ اداره‌ای از امکانات دولتی به نفع نامزد خاصی استفاده نکند.

وی با اشاره به اینکه تمامی تلاش‌ها بر این است که انتخابات با مشارکت بالا و با شور و شوق برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه هر 6 نامزد انتخاباتی مورد قبول حاکمیت بوده و از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند، رئیس‌جمهور آینده باید با رای بالا انتخاب شده تا با ایجاد دلگرمی از سوی مردم بتواند عقب‌ماندگی‌های کشور را جبران کند.

محبوبی با اشاره به لزوم حل موانع و مشکلات رای‌گیری در انتخابات افزود: در سال گذشته کد ملی برخی شهروندان در سراسر کشور و در آذربایجان‌غربی به علت بدهی‌های بانکی و محکومیت‌های مالی مسدود شده بود که موانع برطرف شد و آنان توانستند در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه براساس قانون وظایفی شامل نظارت بر اجرای صحیح قانون و پیشگیری از وقوع جرم داد بنابراین رویکرد سازمان بازرسی تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم با ورود به موقع و نظارت‌های قبل، حین و پس از اقدامات دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌‌غربی گفت: بی‌تردید این نظارت‌های به موقع سبب جلوگیری از تخلفات قانونی می‌شود که نتیجه آن جلوگیری از توقف پروژه‌ها و نیز جلوگیری از تضییع بیت‌المال به میزان پنج هزار میلیارد ریال و مشکلات و موانعی است که در راه اجرای تکالیف دستگاه ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن تلاش شده تا ظرفیتی ایجاد شود که تمامی فعالان دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی و بخش خصوصی به قوه قضائیه اعتماد کنند.

محبوبی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی به دنبال کشف سوء جریانات است بیان کرد: در سال گذشته با توجه به رویکرد سازمان بازرسی، به دنبال کشف علل و عوامل سوء جریانات و چالش‌های اصلی کشور و شناسایی گلوگاه‌های فساد بوده و در این رابطه حدود 210 مورد از چالش‌های ملی و کشوری و همچنین بسترهای فساد شناسایی و مقرر شد همه ساله 54 مورد از این بسترها مورد تجزیه و تحلیل واقع شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه شناسایی و وصول مالیات یک چالش در کشور و استان است اظهار داشت: از سوی دیگر تنش آبی و تامین آب شرب سالم و بهداشتی یک چالش ملی بوده و بستری است که مشکلاتی را در آینده برای کشور ایجاد می‌کند.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن در حوزه مدیریت شهری، با ساخت و سازهای غیرمجاز و برخی قوانین دست و پاگیر مواجه هستیم و همچنین در حوزه الگوی کشت یک مشکل کشوری وجود دارد چون در حوزه کشاورزی آب فراوانی به هدر می‌رود و الگوی کشتی نیز وجود ندارد بنابراین لازم است که یک برنامه مدون و مطالعه شده برای استان داشته باشیم.

وی در ادامه از ورود جدی سازمان بازرسی در حمایت از سرمایه‌گذاری، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و افزود: علاوه بر آن سازمان بازرسی مساعدت مطلوبی به پارک علم و فناوری استان داشته و سند آن نیز در سال گذشته اخذ شد.

محبوبی تصریح کرد: از سایر اقدامات سازمان بازرسی آذربایجان‌غربی می‌توان به ورود جدی این سازمان به حوزه واگذاری املاک و اموال دولتی به بخش خصوصی اشاره کرد چون این اقدام سبب جلوگیری از تخلفات شده و از تضرر بیت‌المال جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به موضوع واگذاری معدن طلای زره‌شوران تکاب به بخش خصوصی اظهار داشت: در این رابطه نیز همکاران سازمان بازرسی یک ورود فنی و کارشناسی به این موضوع کرده و دریافته است که هم اکنون شرایط واگذاری این معدن به بخش خصوصی فراهم نیست و باید خط تولید آن احصاء شده تا ارزش افزوده این معدن ارزشمند افزایش یابد.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حقوق عامه دارای مصادیق بسیاری است گفت: از اولویت‌های سازمان بازرسی که ورود جدی به این امر کرده، وصول حقوق دولتی معادن است که یکی از چالش‌های اساسی و بستر فساد بوده که شناسایی شده است.

محبوبی در ادامه نیز از شناسایی و تنظیم چالش‌های اساسی آذربایجان‌غربی خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون 83 چالش استانی در حوزه‌های مختلف شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: 308 نامه هشداری نیز در حوزه جوانی جمعیت به دستگاه‌های مختلف مربوطه ارسال شده است.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی اذعان کرد: از سایر اقدامات این سازمان در سال گذشته، در راستای اجرای طرح باک‌پر بود که در این راستا سه هزار و 100 میلیارد تومان از طریق مرز بازرگان عاید کشور شده است.

انتهای پیام/

نظر شما