شناسهٔ خبر: 67282507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آکسیوس: بیشتر مردم آمریکا طرفدار «حفظ میراث دوران برده‌داری و جدایی‌طلبی» هستند

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت ضعیفی از مردم آمریکا خواستار حفظ و حراست از ارزش‌هایی هستند که به خاطر آنها جنگ داخلی در ایالات متحد در گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت اندک آمریکایی ها (52٪) از تلاش ها برای حفظ میراث و تاریخ «کنفدراسیون» حمایت می کنند، در حالی که 44٪ با چنین تلاش هایی مخالف هستند.

با اینکه قتل یک سیاه پوست به نام جورج فلوید در سال 2020 به دست نیروهای پلیس مینیاپولیس تظاهرات گسترده‌‌ای در آمریکا و سایر نقاط جهان برانگیخت و باعث شد تا برخی شهرها و دانشگاه‌ها یادبودها و تندیس‌های قهرمانان دوران جنگ داخلی و برده‌داری را بردارند، اما اکنون مشخص شده که مردم آمریکا خواستار حفظ میراث آن دوران هستند. براساس یک افسانه، هنوز بخش بزرگی از مردم آمریکا گمان می‌کنند که در گرفتن جنگ داخلی میان شمال و جنوب- که نهایتاً با پیروزی شمال و شروع قدرت آبراهام لینکلن همراه بود- به خاطر برده‌داری نبود و تنها علت آن حفظ و حراست از روحیه قهرمانی و ملی جنوب بوده است.

نظرسنجی جدید نشان داد که آمریکایی‌های ایالت‌های جنوبی (58 درصد) بیشتر از آمریکایی‌های دیگر (50 درصد) از تلاش‌ها برای حفظ میراث کنفدراسیون حمایت می‌کنند.

افسانه «علت گمشده» توسط جنوبی های سفیدپوست ساخته شد تا جنگ داخلی را به عنوان تلاشی نجیبانه برای محافظت از «حقوق دولت های مستقل و شیوه زندگی جنوبی و در عین حال کم اهمیت جلوه دادن وحشت بردگی به تصویر بکشد.

در همین حال یک چهارم آمریکایی ها گفتند که بناهای یادبود کنفدراسیون باید همانطور که هست حفظ شوند، در حالی که (35٪) گفتند که به این بناها باید اطلاعاتی در مورد برده داری و نژادپرستی اضافه شوند.

این گزارش را در آکسیوس ببینید

نظر شما