شناسهٔ خبر: 67282465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایران برای بقا باید در طراز انقلاب اسلامی نیرو تربیت کند

معاون‌رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه درد‌مندی عامل پیشرفت و توسعه دانشگاه‌ها است گفت: جمهوری اسلامی باید افرادی در طراز انقلاب تربیت کرده و به آنها نقش بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، میثم لطیفی ظهر امروز در همایش دولت چهارد‌هم و رئیس جمهور مغتنم و گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید و بزرگداشت آیت‌الله طه محمدی در دانشگاه بوعلی سینای همدان، اظهار داشت: استاد دانشگاه باید با شناخت صحیح مسایل جامعه دنبال نوآوری باشد اما اکنون رتبه مناسب در این حوزه نداریم و در رتبه 60 قرار گرفته‌ایم.

وی در سالن اجتماعات چمران دانشگاه بوعلی‌سینا با یاد‌آوری خلق و خوی استاد شهید دکتر مصطفی چمران، افزود: این شهید بزرگوار به همه مناصب برتر علمی و دنیوی دست یافته بود اما دفاع از ارزش‌‌‌‌های انسانی نظام اسلامی او را رهنمون به جهاد و مبارزه با دشمنان در جبهه مقاومت لبنان و سپس جنگ ایران با بعثی‌‌ها شد.

معاون‌رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: شهید چمران قبل از آن که شهید شود، نماینده مجلس و قبل از آن وزیر دفاع بود اما حضور همیشگی در میدان نبرد داشت و تا زمانی که نفس داشت برای دفاع از آرمان نظام و انقلاب رزمی جانانه داشت که جای بسی تدبر برای همه است که با همه داشته‌های مادی چرا در این کارزار شرکت کرد و جان عزیزش‌را فدا کرد.

لطیفی تاکید کرد: یکی از عناصر مهم در وجود انسان‌ها سداد داشتن است که در موارد متعددی از آن در کتب‌های مورد توجه اسلامی اشاره شده است( نهج‌البلاغه) امروز این تکلیف بر همه استادان و مسئولان است که برای خدمت به جامعه نوآوری و درد‌مندی داشته باشند. اهل سداد بودن مستلزم شناخت  صحیح میدان و وضعیت موجود و ظرفیت‌‌های شخصی و تلاش برای  خنثی‌کردن فعالیت دشمنان و ایجاد موفقیت‌های بیشتر برای مردم و جامعه است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به خصوصیات رئیس جمهور شهید اشاره کرد و گفت: موفقیت در  20 درصد برنامه‌ریزی و بقیه پیگیری و تلاش تحقق برنامه‌های نهفته است که رئیس جمهور شهید این خصوصیت را داشت.

معاون‌رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: شهید رئیسی می‌گفت اجرای عدالت سخت است، آمده‌ایم تا عدالت را اجرا کنیم و برای اجرای عدالت نیز باید هزینه کرد انتظار این است در انتخابات پیش‌رو فردی منتخب شود که ادامه دهنده راه این شهید عزیز باشد چرا که شهید رئیسی به دنبال خدمت به مردم بدون درگیر شدن در حواشی بود.

لطیفی اظهار داشت: از خداوند بخواهیم برخی از ویژگی‌های شهدا را نصیب ما کند تا در مسیر خدمت به مردم نظام اسلامی موفقیت‌های لازم را به دست‌آوریم. ذکر و توجه لازم است اما خدمت به خلق خدا واجب است. رئیس جمهور شهید همیشه می‌گفت به خودتان سخت بگیرد تا مردم در آرامش و آسایش باشند. رئیس جمهور می‌توانست پشت میز بنشیند کسی همه به او گلایه نمی‌کرد اما همیشه در پی انجام امور بود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز با گرامیداشت یاد و نام شهدای اخیر دولت و رحلت آیت‌الله طه‌محمدی امام جمعه سابق همدان و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: این توصیه را دارم که اگر فرصت داشتید کتاب خاطرات خانم شهید دکتر چمران را حتما بخوانید که نکات آموزنده‌ای در آن برای چرایی حضور این شهید عزیز در ایران و مبارزه در جبهه حق علیه باطل دارد.

حسین رضوان افزود: وقتی درباره شهید چمران صحبت می‌شود باید شناخت کافی  از او داشت و این کتاب بخشی از آن شناخت را ایجاد خواهد کرد. جمهوری اسلامی حتما برای دوام و بقا باید افرادی در طراز انقلاب تربیت کرده و پرورش دهد و به آنها نقش پررنگ بدهد اکنون افرادی که کارها‌ی خوب انجام می‌دهند هستند اما نه در طراز انقلاب.

وی تصریح کرد: شهید چمران فردی است که طراز انقلاب اسلامی بود و برای اعتلای آن  از همه امور مادی گذشت تا حدی که در کتاب خاطرات شهید از قول همسرش آمده است آنها در زمان شهادت شهید در زیر‌زمین نخست‌وزیری ساکن بودند و حتی قاشق برای صرف غذا نداشتند و سایر دوستان به آنها کمک کردند یعنی شهید و خانواده‌اش که همه امور و مادی و مالی را در اختیار داشتند از آن گذشتند تا انقلاب سربلند باشد.

سردار مهدی فرجی مشاور فرمانده سپاه انصار‌الحسین استان همدان  و دبیر کنگره 8 هزار شهید استان همدان نیز گفت: سعادت همراهی با شهید رئیس جمهور را زمانی که دادستان همدان بوده داشته و او به خوبی توانسته بود توطئه منافقان را در استان همدان با تشکیل گشت ثارالله خنثی کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما