شناسهٔ خبر: 67282362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به روند تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی گفت: امسال امتحانات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار شد و بحث عمده‌ای که پس از آغاز امتحانات با آن مواجه شدیم موضوع تصحیح الکترونیکی امتحانات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی در حاشیه بازدید از تعدادی از حوزه های امتحانی آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان در اهواز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان استان خوزستان صبح امروز و با حضور 13 هزار و 276 داوطلب و به صورت همزمان با سراسر کشور و در 80 حوزه در سطح استان برگزار شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت و اهمیت مدارس استعدادهای درخشان در سطح استان خوزستان گفت: ارتقای شاخص کیفی این مدارس در قالب اجرای طرح های کیفیت بخشی؛ استفاده از ظرفیت دبیران با تجربه و همچنین استفاده از ظرفیت این مدارس برای کمک به سایر مدارس دولت در حوزه کیفیت بخشی از جمله برنامه های مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان در این خصوص است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  گفت: برگزاری آزمون های ورودی یکی از اقدامات مهم و تعیین کننده در سطح آموزش و پرورش است چرا که این آزمون ها نقش مهمی در انتخاب دانش آموزانی توانمند؛ خلاق و کوشا برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان ایفا می کنند و بر این اساس باید از همه ظرفیت ها برای برگزاری این آزمون ها به بهترین شکل بهره گرفت.

عبدالله حبیبی  در ادامه، با اشاره به روند تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی اظهار داشت: امسال امتحانات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار شد و بحث عمده‌ای که پس از آغاز امتحانات با آن مواجه شدیم موضوع تصحیح الکترونیکی امتحانات است.

وی افزود: با توجه به اینکه این امتحانات به ویژه امتحانات پایه دوازدهم برای دانش‌آموزان سوابق تحصیلی ایجاد می‌کنند و در کنکور موثر خواهند بود، تصحیح برگه‌های امتحانی دانش‌آموزان باید به سرعت انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه نمرات به زودی به سازمان سنجش اعلام می‌شود، گفت: با وجود گرمای شدید هوای خوزستان، همکاران ما در حوزه‌های تعریف‌شده و مدارس حضور مستمر دارند و شرایط تصحیح برگه‌ها مطلوب است. با توجه به اینکه در چند روز آینده که امتحات نهایی به پایان می‌رسند و همکاران درگیر اجرای امتحانات نخواهند بود، در چند روز آینده تصحیح برگه‌ها سرعت بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت همه دبیران در حوزه تصحصح برگه‌ها بیان کرد: بر اساس آمار موجود تاکنون 60 تا 62 درصد برگه‌های امتحانات نهایی در خوزستان تصحیح شده‌اند.

انتهای پیام/735/.

نظر شما