شناسهٔ خبر: 67282094 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

همه‌چیز درباره ارزش خرید و قیمت اطلس آپشنال

اطلس آپشنال همانطور که از اسمش مشخص است، نمونه‌ای با امکانات رفاهی بیشتر نسبت به خود اطلس خواهد بود، اما مشخص نیست تفاوت اطلس آپشنال با تیپ‌هایی به‌اسم اطلس E، اطلس L و اطلس S دقیقا چگونه است.

صاحب‌خبر -
روزنو :

همه‌چیز درباره ارزش خرید و قیمت اطلس آپشنال

خودروسازان کشور در سال‌های گذشته با اضافه کردن نسخه آپشنال و ارتقایافته و ...، تا ۴۰ درصد به قیمت کارخانه اضافه کردند

 قیمت اطلس آپشنال هنوز به شکل رسمی توسط سایپا اعلام نشده ولی درصورت نهایی‌شدن پروژه، احتمال می‌دهیم ۳۰ تا ۴۰ درصد گران‌تر از اطلس G فروخته خواهد شد.

به گزارش فرارو؛ خودروسازان کشور در سال‌های گذشته با اضافه کردن القابی مثل آپشنال و ارتقایافته، ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون به قیمت راناپلاس و دناپلاس اضافه کردند و اگر همین رویه برای اطلس آپشنال تکرار شود، قیمت محصول جدید سایپا در کارخانه از محدوده ۴۱۰ به مرز ۵۳۰ میلیون می‌رسد. اطلس آپشنال بدون پیشرفت فنی نسبت به اطلس G در نمایشگاه قطعات خودرو به‌نمایش گذاشته شد و فعلا با امکاناتی درحدواندازه دوربین ثبت وقایع، در برقی صندوق عقب و ردیاب آنلاین ضدسرقت معرفی می‌شود.
اطلس آپشنال رونمایی شد

اطلس آپشنال به‌عنوان یکی از محصولات سایپا در نمایشگاه قطعات خودرو رونمایی شده است. نمایشگاهی که در تهران و در حدفاصل ۲۹ خرداد تا یک تیر برگزار می‌شود و با حضور وزیر صمت آغاز به کار کرده.

اطلس آپشنال همانطور که از اسمش مشخص است، نمونه‌ای با امکانات رفاهی بیشتر نسبت به خود اطلس خواهد بود، اما مشخص نیست تفاوت اطلس آپشنال با تیپ‌هایی به‌اسم اطلس E، اطلس L و اطلس S دقیقا چگونه است.

اطلس آپشنال مثل خود اطلس و اغلب محصولات سایپا در سال‌های گذشته، روی پلتفرم X۲۰۰ طراحی شده است. اگر از همان موتور اطلس G برای اطلس آپشنال استفاده شود، آنوقت به کمک موتور ۱.۵ لیتر می‌توانیم انتظار ۹۰ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور خروجی داشته باشیم. جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی یکی دیگر از مشخصات اطلس آپشنال است و اساسا در بخش فنی تغییر و تحولی دیده نمی‌شود.
اطلس آپشنال با چه امکاناتی رونمایی شد؟

اطلس آپشنال علاوه بر امکاناتی که خود اطلس G داشته، با فهرست امکانات بیشتری پا به نمایشگاه قطعات تهران گذاشت. اطلس G که اواخر سال ۱۴۰۲ روانه بازار شد، با امکاناتی مثل سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، آنتن سقفی، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری، سنسور هشدار فشار باد تایر، سنسور پارک عقب، صفحه نمایش هفت اینچ، دوربین دنده عقب، آینه برقی و اینجور امکانات معرفی شد و حالا اطلس آپشنال قرار است چیز‌های بیشتری در چنته داشته باشد.

اطلس آپشنال ارزش خرید دارد؟اطلس آپشنال برخلاف اطلس G امکاناتی مثل دوربین ثبت وقایع، در برقی صندوق عقب و ردیاب آنلاین ضدسرقت خواهد داشت

اطلس آپشنال حالا به‌جز امکاناتی که اسم بردیم، دوربین ثبت وقایع، در صندوق عقب برقی، ردیاب آنلاین ماهواره‌ای و گرم کن صندلی دارد. از طرفی اطلس آپشنال در بخش طراحی با محفظه کنسول وسط، سقف و ستون‌های جیر، چرم‌کوبی فرمان و داشبورد، شیشه جانبی دودی و طرح استیل دستگیره‌ها به نمایشگاه قطعات پا گذاشت و آنطور که در عکس‌ها می‌بینیم، رنگ جلوپنجره اطلس آپشنال تفاوت‌هایی با خود اطلس G دارد.
قیمت اطلس آپشنال چقدر خواهد بود؟

اطلس آپشنال هنوز پروژه رسمی در برنامه‌های سایپا نیست و اصلا مشخص نیست چه زمانی به فهرست محصولات سایپا اضافه می‌شود. اما از زمان رونمایی اطلس آپشنال در نمایشگاه قطعات خودرو تهران، خیلی‌ها دنبال قیمت اطلس آپشنال هستند. خودروسازان کشور در سال‌های گذشته تیپ‌های جدیدی از نسخه پایه محصولات را در قالب آپشنال و ارتقایافته و این القاب به فهرست خودرو‌های تولیدی اضافه کردند و هر بار شاهد افزایشی تا ۳۰، ۴۰ نسبت به نسخه اولیه بودیم.

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال یکی از همین موردهاست. قیمت دنا پلاس اتوماتیک ساده که دیگر در فهرست محصولات ایرانخودرو دیده نمی‌شود با تبدیل به دنا پلاس اتوماتیک آپشنال از ۵۴۵ میلیون تومان به حدود ۷۰۰ میلیون تومان رسید و چیزی حدود ۳۰ درصد در کارخانه بالا رفت. یا مثلا راناپلاس ارتقایافته که سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد جای راناپلاس را گرفت. قیمت راناپلاس در کارخانه با اضافه‌شدن آپشن‌های اجباری با رشدی تقریبا ۴۰ درصدی از محدوده ۳۲۰ میلیون تومان به مرز ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت اطلس آپشنال به‌این ترتیب و با فرض رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به اطلس G می‌تواند چیزی نزدیک ۵۳۰ تا ۵۷۰ میلیون تومان در کارخانه باشد.

قیمت اطلس G در کارخانه همین الان حول‌وحوش ۴۱۲ میلیون تومان است و این عدد با تبدیل اطلس G به اطلس آپشنال احتمالا در محدوده ۵۳۵ تا ۵۷۶ میلیون تومان قرار می‌گیرد. فراموش نکنید همین الان قیمت اطلس G در بازار آزاد از مرز ۵۵۰ میلیون تومان بالا رفته و فروشنده‌ها روی عددی نزدیک ۵۶۵ میلیون تومان اتفاق نظر دارند.

نظر شما