شناسهٔ خبر: 67281603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۳۰واحد تولیدی صنعت ساختمان در خراسان رضوی فعالیت دارند

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:۲۳۰واحدتولیدی درحوزه صنعت ساختمان در خراسان رضوی فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزالرش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیررضا رجبی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان تاسیسات،صنایع سرمایشی و گرمایشی مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بسیاری از صنایع معدنی به تولیدات زنجیره ساختمان و  همچنین به تولیدات ساختمان برمی گردند که تامین کننده ساختمان کشور هستند وبخشی از آن‌ها نیز صنایعی هستند که مرتبط باصنعت ساختمان  مانند سیستم‌های تامین گرمایشی و سرمایشی است.

وی با اعلام آن که خوشبختانه استان خراسان هم در زمینه های مواد اولیه صنعت ساختمان ، آهن آلات ، مواد اولیه کاشی وسرامیک ،  گچ  وسیمان و ... نقش پررنگی دارد ، افزود: ما کارخانجات و معادن بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف داریم  و همچنین در حوزه تولیدات مرتبط به صنعت  ساختمان نیز از وضعیت خوبی برخورداریم .

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه دربحث تامین زنجیره صنعت ساختمان سه زنجیره تعریف می‌شود، بیان کرد: این سه زنجیره شامل زنجیره مواد اولیه ساختمان، زنجیره تولیدات مرتبط با صنعت ساختمان و همچنین عرضه و توزیع محصولات ساختمانی است که در همه حوزه‌ها نیز نقش صنعت و در حوزه مواد اولیه معدن بسیار اثرگذار است .

رجبی تاکیدکرد: حدود 230 واحد صنعتی در زنجیره صنعت ساختمان در استان فعال هستند که در حوزه‌های مختلفی مانند: حوزه تامین مواد ساختمانی،  رنگ،  صنایع شیمیایی و تامین کننده تجهیزات مرتبط با ساختمان هستند که  این تولیدات درسطح بازار و همچنین در کاهش قیمت تمام شده اثر مثبتی دارند.

مدیرکل صمت خراسان رضوی گفت: امروزشاهد استفاده از فناوری‌های نوین و استفاده ازشرکت‌های دانش بنیان هستیم و همچنین در مسیر کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش بهره‌وری که یکی از روش‌های رسیدن  به رشد است از رشد  8  درصدی افزایش بهره وری در همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌های مصرف انرژی برخورداریم که امروزه خوشبختانه در برخی غرفه‌ها شاهد شرکت‌هایی بودیم که به ضرورت سراغ استفاده از روش‌های دانش بنیان رفتند .

وی تاکیدکرد: این باعث افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده و همچنین رشد زنجیره مصرف می شود. به نظر من شرکت ها در کنار زنجیره تامین صنعت ساختمان باید به زنجیره تامین مالی زنجیره‌ای که کنارش تعریف کردیم ، توجه کنند زیرا تامین مالی زنجیره‌ای کمک می‌کند که ما با همان میزان تسهیلاتی که از روش‌های مختلف تامین مالی قابل دریافت است بتوانیم 30 درصد قدرت یک زنجیره تسهیلات را افزایش بدهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین با اشاره به مشکلات برق صنایع در فصل گرم سال ،گفت : با مدیریت و برنامه‌ریزی اثرات ناترازی در تامین برق را می توان کاهش داد.

رجبی عنوان کرد: در حوزه صنعت و معدن همچنین وزیر و مجموعه‌های استان‌ها به عنوان پشتیبانان اصلی صنعت  بحث رفع مشکل قطع شدن برق را در هیئت دولت و کمیته‌های انرژی استانی داریم.

وی یادآور شد: آنچه که در شرایط فعلی باآن برخورد داریم ناترازی انرژی به خصوص در پیک بار است. البته این را باید بپذیرم که هیچ کشوری در پیک بار توان تولید را ندارد و به اصطلاح باید پیک زایی کرد و حد مصرف را پایین آورد.

 رجبی ادامه داد: در حال حاضر ما باید درحجم بیشتری همکاری کنیم . از این رو به عنوان بخش صنعت این همکاری را با مجموعه وزارت نیرو داریم  و تقاضای ما اینست که این همکاری را  سایر بخش‌های مصرف  مانند  بخش های تجاری و خانگی نیز داشته باشند.

مدیرکل صمت خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع کاریست که باید با همکاری هم از این گردنه عبور کنیم زیرا فشار در یک بخش ممکن است مشکلاتی را برای تولید به وجود بیاورد و به نظر من شهروندان ما این را می‌پذیرند که بخشی از بار مصرف بین سایر حوزه‌ها مدیریت شود و به جای آن مجموعه‌های تولیدی بتوانند تولیداتشان را اضافه کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته با همکاری که بین مجموعه صنعت برق  و وزارت صنعت و وزارت نیرو انجام شده است تلاش شده که مدیریت مصرف جابجاشود؛ یعنی صنعت برق این اجازه را صادر کرده است که  با برخی از شیفت‌های شب  همکاری کند که بتوانند از این زمان برای تولید  استفاده کنند و یا در روزهای تعطیل  بدون اینکه بخواهد افزایش هزینه داشته باشد استفاده شود.

 رجبی تصریح کرد:  تلاش کرده ایم با مدیریت و برنامه‌ریزی اثرات این ناترازی را کاهش دهیم اما به هر حال این اتفاق افتاده و امیدواریم با همکاری  که همه بخش‌های مصرف برق در مدیریت مصرف برق انجام می‌دهند با هزینه‌های کمتری این دوره را بگذرانند.

انتهای پیام/282/.

نظر شما