شناسهٔ خبر: 67281118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برپایی سومین نمایشگاه ملی «روایت پیشرفت»/ وزیر بهداشت: تا پایان سال ۱۵ هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه می‌شود/ سخنگوی دولت: فروش نفت کشور در دولت سیزدهم افزایش یافت/ فرمانده سپاه تهران: قدرت بازدارندگی ایران با حماسه‌سازی در انتخابات مضاعف می‌شود/ بازدید برخی از شخصیت ها از نمایشگاه

صاحب‌خبر -

شفقنا- سومین نمایشگاه ملی «روایت پیشرفت» با هدف تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در مجتمع فرهنگی و حسینیه فاطمه الزهرا(س) تهران آغاز به کار کرد که علی بهادری جهرمی، آیت الله محمدی عراقی، سردار حسن حسن‌زاده، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، حاج منصور ارضی، دکتر بهرام عین اللهی و جمعی از ارتشی ها از این نمایشگاه بازدید کردند.

سخنگوی دولت: تکیه به توان داخلی سبب افزایش فروش نفت کشور در دولت سیزدهم شد

به گزارش شفقنا از ستاد خبری نمایشگاه روایت پیشرفت علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت شامگاه گذشته در افتتاحیه نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت» با محوریت دستاوردهای دولت مردمی شهید رئیسی که در حسینیه فاطمه الزهرا (س) تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: همه افراد جامعه افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم با باور واقعی به توان داخلی را مشاهده کردند حتی وزیر خارجه آمریکا نیز به آن اعتراف کرد اما باز هم عده‌ای در داخل آن را زیر سوال می‌برند.

بهادری جهرمی با اشاره به تشریح ویژگی‌های رفتار رئیس جمهور، افزود: امروز مرز حق و باطل اگرچه بسیار برای آحاد جامعه آشکار است ولی باز هم روش‌های شیطانی گرد و خاک ایجاد می کند.

سخنگوی دولت درخصوص جنس خدمت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: پس از نسل‌ها، نسیم خوش رجایی‌ها و بهشتی‌ها باز یادآوری شد، جنس این خدمت، جنس نظام و قیام سیدالشهدای خدمت، «شهید» رئیسی، پرچمدار این قیام، هرچند دارای مظاهر و نمودهای مادی، ظاهری و سخت‌افزاری فراوانی است و در حوزه‌های زیرساختی نیز دارای ابعاد است.

وی در ادامه تصریح کرد: جنس خدمتی که آقای رئیسی بار دیگر طعم لذت آن را به ما یادآوری کرد و پرچمدار آن بود، طوریست که نمی‌توان در قالب عکس و تصویر خدمات گرانبهای او را به تمام مردم نشان داد.

سخنگوی دولت افزود: قیام «شهید» رئیسی یک قیام واقعی بازگشت به مردم بود و او به مردم بدون اینکه شعار بدهد باور قلبی داشت.

وی گفت: رئیس جمهور و وزیر امورخارجه که نسبت به همه‌ی مؤلفه‌‌های قدرت و ظرفیت‌های کشور نگاه هم‌افزایی داشتند و قرارگاه‌های شبانه روزی تمام وقت برای مدیریت اقتصادی کشور شکل دادند و از نظرات و مشورت همه‌ی دیدگاه‌های سیاسی بهره‌مند می‌شدند. آنها وابسته به مذاکره با شرق و غرب نبودن و دوری از افراط و تفریط را مستلزم برنامه‌های دولت خود قرار دادند.

بهادری جهرمی عنوان کرد: خداباوری و اخلاق‌‌مداری از دیگر ویژگی‌های دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بود و اجازه نمی‌داد رویکردهای محدودیت‌‌زا حاکم شود، همچنین فعال‌سازی ظرفیت نهادهای مختلف درباره غزه و رساندن صدای حق‌‌طلبی به دنیا از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

وی گفت: کسانی که مدعی تسلط بر زبان دنیا بودند، امروز می‌بینند نه تنها در زمان حیات آن‌ها این کلیدها گشوده شد بلکه پس از «شهادت» آن‌ها نیز حمید نوری‌ها به خانواده باز می‌گردند. میدان و دیپلماسی منطبق و هماهنگ حرکت می‌کند، هر دو عملیات می‌کنند و موفق در عملیات می‌شوند، سیاست خارجی واقعاً بر مدار عزت، حکمت و مصلحت قرار می‌گیرد و سیاست خارجه فقط در شعار و بیان باقی نمی‌ماند.

سخنگوی دولت در پایان با اشاره به اینکه پوست‌اندازی در ساختار پوسیده با توجه به حضور جوانان انقلابی از دیگر اقدام‌های بارز دولت «شهید» رئیسی بود، افزود: وی نماد بازگشت به مسیر عقلانیت انقلابی و باور به مردم و ولایتمداری بود که مرهون روشنگری و انتخاب بابصیرت مردم است.

بازدید آیت الله محمدی عراقی رییس دفتر رهبر انقلاب در قم از نمایشگاه روایت پیشرفت

فرمانده سپاه تهران: قدرت بازدارندگی ایران با حماسه‌سازی در انتخابات مضاعف می‌شود

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران شامگاه گذشته در افتتاحیه نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت» اظهار کرد: وقتی مطلع شدم اولین و دومین دوره نمایشگاه در مشهد و قم برگزار شد و گوشه‌ای از دستاوردهای آن را از اطرافیان شنیدم، گفتم چه خوب است که این نمایشگاه در زمان حیات «شهید» رئیسی در تهران برگزار می‌شد.

وی افزود: دستاوردهای اثرگذار، بسیار و ماندگار در تاریخ شیرین و با حلاوت دولت سیزدهم بوده است اما اینکه در این چند روز چه میزان از دستاوردهای با عظمت را می‌توان به نمایش در آورد، اطلاع دقیقی ندارم.

حسن‌زاده با اشاره به تفاوت تفکر انقلابی و غیر انقلابی، گفت: پس از انقلاب، تفکر انقلابی در عرصه کلان مدیریت کشور را شاهد بودیم و در بیان مفاهیم کارآمد تفکر انقلابی باید سه سال دوران «شهید» رئیسی را به آن اضافه کنیم.

فرمانده سپاه تهران عنوان کرد: در زمانی که نمی‌توانستیم تفکر انقلابی را در مقام اجرا ببینیم، ابرمردی چون حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این جایگاه قرار گرفت و مقابل چشم‌انداز جهانیان، کارآمدی نظام را به رخ کشید و در حماسه تشییع ایشان مردم قدرشناس حماسه آفریدند و به جهانیان ثابت شد تنها با تفکر انقلابی می‌توان مردمی بود، برای مردم کار کرد و به دنبال عدالت رفت.

وی تاکید کرد: بار دیگر به همه‌ جهانیان ثابت شد اگر انقلابی و مردمی عمل شود مردم، خوب قدر این بزرگان را خواهند دانست، کم کم دوران شهید رجایی را داشتیم فراموش می‌کردیم اما این حلاوت و شیرینی را در این سه سال تجربه کردیم.

حسن‌زاده با اشاره به شکوه تفکر انقلابی و کارآمدی نظام، گفت: ویژگی تفکر انقلابی ناب و ولایتمدار، کارآمدی، اخلاص با عیار بالا، ایمان قوی و ارتباط دلی با ولایت است، «شهید» رئیسی با نگاه و تفکر انقلابی که رایحه‌اش هنوز به مشام می‌رسد، محکم ایستاد و مشکلات مردم را در وضعیت کرونا حل کرد؛ ما طی این سه سال کارآمدی تفکر انقلابی را مشاهده کردیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: «شهید»رئیسی امید و سرمایه اجتماعی را به مردم و ملت بازگرداند اما اگر این هماهنگی انقلابی بین میدان و دیپلماسی نبود، قطعاً شاهد این دستاوردها نبودیم.

وی تصریح کرد: قدرت و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران پس از عملیات وعده صادق، بزرگ‌ترین قدرت بازدارنده است که با حماسه انتخابات این قدرت مضاعف می‌شود.

حسن‌زاده در پایان گفت: مهم‌ترین وظیفه تبیین دستاوردهای دولت خدمت و ادامه دادن راه سعادت و مسیر ریل‌گذاری شده است که با تفکر انقلابی و حضور یک انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری میسر خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت: خلوص «شهید» رئیسی موجب پیشرفت پروژه‌های کشور شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار کرد: خدمات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به میزانی بزرگ است که هر چقدر تلاش می‌کنیم باز هم متوجه می‌شویم و بخشی از مطلب ادا نشده است، آقای رئیسی الگوی خوبی برای حکمرانان نظام اسلامی به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: ایشان اخلاق پسندیده و صمیمی با اطرفیان داشت و در اوج فشارهای کاری تلاش می‌کرد خستگی را از چهره همکاران خود بزداید.

رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تصریح کرد: برخی از کارهای دولت و عمرانی متوسط 5 تا 15 سال زمان می‌برد تا انجام شود اما ایشان در همین سه سال کوتاه این اتفاقات را رقم زد.

وی‌ ادامه داد: رییس‌جمهور ما بخاطر خلوص نیتی که داشت برایش مهم نبود که طرح‌ها به نام کدام دولت تمام می‌شود و گاهی به ایشان می‌گفتند که با اتمام یک پروژه که در دولت قبل شروع شده کار به نام همان دولت رقم زده خواهد شد و ایشان می‌فرمود که نام اهمیت ندارد.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه رییس‌جمهور برای رسیدگی به محرومان جوش و خروشی ویژه داشت، اظهار کرد: روحیات ایشان باعث افزایش اعتماد ملی شد و بزرگ‌ترین خدمت شهید جمهور افزایش امید مردم بود و این در کنار بالا بردن جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی بسیار به چشم آمد و ۱۰ کشور جهان برای او عزای عمومی اعلام کردند که این موضوع کم سابقه است.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در تشییع «شهیدجمهور» نشان داد که مردم ما خدمت‌گزاران خود را دوست دارند و خداوند خدمت‌گزاران را بالا می‌برد؛ رییس جمهور «شهید» هیچ جایگاهی برای خود قائل نبود اما همین شخص عملیات وعده صادق را رقم زد و سپاهیان می‌گویند که اگر حمایت‌های ایشان نبود این عملیات اتفاق نمی‌افتاد و از آثار این عملیات ارتقای عزت ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی بود.

حاج ابوالقاسم دولابی عنوان کرد: مرکز ارتباطات دولت و روحانیت بر اساس ابلاغیه رییس جمهور و فرمان جهاد تبیین رهبری نمایشگاه‌های روایت پیشرفت را در دستور کار خود قرار داد تا گام کوچکی در مسیر جهاد تبیین بردارد.

وی به برپایی سومین نمایشگاه روایت پیشرفت با محوریت نمایش دستاوردهای دولت مردمی در تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در حسینیه فاطمه الزهرا (س) از سه شنبه ۲۹ خردادماه آغاز به کار کرده و تا دوم تیرماه هر روز از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۳۰ و میزبان بازدیدکنندگان است‌.

 استاد حوزه و دانشگاه:  «شهید» رئیسی یک دولت تراز اسلامی را بنیان کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه رویداد ملی روایت پیشرفت طی سخنانی بیان کرد: از تمام دلسوزان انقلاب و آحاد جامعه تقاضا می کنم که از نمایشگاه «روایت پیشرفت» و حاصل دسترنج‌‌های «شهید» رئیسی بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در مورد ۱۲ دولت قبل فقط به نقاط قوت و ضعف آنها اشاره داشتند، افزود: رهبری در تعریف و تمجید از دولت «شهید جمهور» از واژه تراز که به معنی زمان و مکانی که باعث شود از سر در گمی رهایی پیدا کنی و در مسیر موقت چرخش کنی استفاده کردند که حاصل تلاش شبانه روزی این دولت است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: «شهید» رئیسی خزانه و انبار آذوقه خالی را در اوج تحریم‌های سنگین از دولت قبل تحویل گرفت و در این مدت کوتاه توانست تحول عظیمی را ایجاد کند.

ماندگاری با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به باور و مفهوم آیه وَ‌اَعِدّوا لَهُم مَا‌استَطَعتُم مِن قُوَّ‌ةٍ رسید، گفت: «شهید خدمت» نگاه به بیرون را برای خروج از بحران‌های کشور باور نداشت و اعتقاد کامل و راسخ به نگاه درون برای خروج از مشکلات داشت.

وی با اشاره به ویژگی ولایتمداری، خدمت به خلق خدا و عشق به اهل بیت آقای رئیسی، افزود: او باور داشت که اگر برای خدا کار کنی جبران می‌شود و خدا هدایت و نصرت الهی را شامل حالت می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خدمات دولت رئیسی در سه سال، گفت: دولت سیزدهم صادرات نفت را به ۳ میلیون بشکه افزایش داد، انبارهای آذوقه را پر کرد، بیشتر بدهی‌های دولت قبل را تسویه کرد و تقریبا قطعی آب و برق را به پایین ترین درصد ممکن رساند.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۲ پروژه انتقال آب از دریای عمان به شهرهای مختلف کشور که پروژه عجیبی است در حال تکمیل و بهره‌برداری می‌باشد، ده‌ها هزار کارخانه راه‌اندازی شد و صدها پروژه روی زمین مانده را راه اندازی کرد و این یعنی بخشی تلاش‌های شبانه روزی دولت «شهید جمهور» که تنها در سه سال بدست آورد.

ماندگاری در پایان گفت: آقای رئیسی می‌دانست که باید به سفره‌ مردم رسیدگی کند اما اولویت خود را بر ساخت زیرساخت‌های کشور قرار داد و این یعنی خدمت به مردم با رضایت خدا؛ بسیاری می‌گفتند که او در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری رای کسب نمی‌کند اما خدا او را انتخاب کرد و محبوب تمام جهانیان شد.

آشنایی جمعی از ارتشی‌ها با دستاوردهای وزارتخانه‌های دولت سیزدهم

منصور ارضی: دستاوردهای تاریخی دولت «شهید» رئیسی باید تبدیل به شاهنامه شود

منصور ارضی مداح مشهور پایتخت در حاشیه نمایشگاه روایت پیشرفت، طی سخنانی اظهار کرد: این نمایشگاه خلاصه ۳ سال زحمت با افکار خالص و صحیح، دولت سیزدهم می‌باشد که بیانگر پای کار بودن نیروهای انقلابی است.

وی افزود: «شهید» رئیسی برای بنده یک مجتهد مُسلَّم بود و کاری به یاوه‌گویی‌های دیگران که این مرد بزرگ را بی‌سواد می‌دانستن ندارم، اگر روزی فرصت شود که فقط از زندگینامه ایشان یک مستند تهیه کنیم، خواهیم دید که زهد کار این عالم بزرگ در هر کاری سرآمد است.

مداح معروف پایتخت گفت: آیه و إذا خاطبهم الجاهلونَ قالوا سلاماً بیانگر یکی از ویژگی های «شهید» رئیسی است. او کاری به اقدام جاهلان و منافقان علیه خود نداشت و تمامی کارهای خود را با نیت الهی انجام می‌داد.

ارضی تصریح کرد: تمام مسئولان دولت سیزدهم یک هدفی را شروع کرده و اگر زهد در کارشان بیشتر بود به خاطر وجود نورانی آقای رئیسی زاهد و خدمت رسانی به مردم بود.

وی عنوان کرد: ما باید مانند فردوسی، برای این سه سال تلاش و دسترنج شبانه روزی دولت سیزدهم که بسیار با ارزش است، برای ماندگار شدن در تاریخ، شاهنامه بنویسیم.

روضه‌خوان اهل‌بیت(ع) با اشاره به اهمیت نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم به مردم، بیان کرد: کار جهادی سختی دارد اما لذتی که پس از پایان کار می‌ماند بسیار ارزش دارد و اصحاب رسانه باید این دستاورد‌هایی که بیانگر سه سال تلاش شبانه روزی «شهدای خدمت» است، را برای مردم روایتگری کنند تا همیشه در ذهن آن‌ها ماندگار شود.

ارضی گفت: نمایشگاه روایت پیشرفت باید در دولت‌های آینده نیز با پشتیبانی حکومتی و ولایت ادامه پیدا کند تا مردم در جریان برنامه‌های دولت قرار گیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مداح برای اثرگذاری بر جمعیت از یک خط غزل استفاده می‌کند، گفت: حرکت یاران «شهید» رئیسی مانند یک قصیده یا حتی یک کتاب است، شاید ما به اندازه درک خود کارهای او را قضاوت کنیم ولی دستاوردهای او قابل مقیاس با درک ما نیست.

بهرام عین اللهی: تا پایان سال جاری ۱۵ هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه می‌شود

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه نمایشگاه روایت پیشرفت، طی سخنانی اظهار کرد: این نمایشگاه با توجه به محدودیت هایی که دارد، در آینده میتوان هر کدام از این سرفصل ها را به صورت جداگانه به مردم معرفی کرد.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۳۱۶۴ پروژه بهداشتی که از خانه های بهداشت گرفته تا مراکز جامع سلامت و…. تکمیل و افتتاح شد .

وزیر بهداشت عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۴۳۰۰ بهورز جذب و بیش از ۶۵۰۰ نیرو از جمله ماما، مراقب سلامت و… جذب شده است‌.

عین اللهی با شاره به اینکه در ۶ سال قبل از دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هیچ وسیله‌ نقلیه‌ای به خانه های بهداشت اختصاص داده نشد، گفت: در این سه سال ۵۰۰ خودروی شاسی بلند کمک دار و ۵۴۰۰ موتور سیکلت به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها اهدا شد.

وی تصریح کرد: در طرح سلامت خانواده که به عنوان یک طرح انقلابی نام برده می‌شود، برای هر ایرانی پرونده سلامت تشکیل شده و تحت مراقبت‌ پایگاه سلامت قرار گرفتند.

وزیر بهداشت افزود: تا قبل از آغاز به کار دولت، حدود ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران تعلق گرفته بود و کرونا روزانه بیش از ۷۰۰ قربانی می‌گرفت و با اختصاص منابع مالی حدود ۱۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شد.

عین اللهی ادامه داد: دولت سیزدهم موفق به ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا با تزریق ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز در روز شد که به گفته مسئولان این رکورد جز با کمک رسانه‌ها از طریق تشویق و ترغیب مردم ممکن نبود.

وی تاکید کرد: با تلاش دانشمندان جوان و تولید واکسن، شش نوع واکسن تولید شد و در دوران شیوع ویروس کرونا، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن و بیش از هشت میلیون دوز واکسن کرونا در هفته تزریق شد که به نوعی ثبت یک رکورد محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت سیزدهم طرح بیمه رایگان برای پنج دهک نخست جامعه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر اجرا شد، اظهار کرد: با مصوب رایگان شدن هزینه درمان کودکان زیر ۷ سال حدود نیمی از مردم کشور از بیمه رایگان برخوردار شدند.

عین اللهی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم ۹۹ خدمت رایگان را برای مادران باردار با هدف ترویج سبک زندگی سالم، باروری سالم، فرزندآوری به موقع، ناباروری و جوانی جمعیت ارائه داده‌ایم.

وزیر بهداشت با شاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم افزایش یافته است، گفت: حدود ۱۶ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد که معادل ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور است.

عین اللهی در پایان گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد که ۱۵ هزار تخت دیگر تا پایان سال جاری به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه کند.

نظر شما