شناسهٔ خبر: 67280512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

یوسفی در واکنش به از دست دادن جان سه کودک در حمله سگ‌های ولگرد؛

برخی‌ها با شعار حمایت از حقوق حیوانات مانع اجرای قانون هستند/ خودمان را جای خانواده قربانیان بگذاریم!

صاحب‌خبر -
برخی‌ها با شعار حمایت از حقوق حیوانات مانع اجرای قانون هستند/ خودمان را جای خانواده قربانیان بگذاریم!
خبرگزاری آریا - مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس ضمن ابراز تأسف برای قربانیان حمله سگ‌های ولگرد در کشور، به ویژه کودکان و خردسالان، گفت: برخی‌ با شعار حمایت از حقوق حیوانات مانع اجرای قانون هستند؛ به آن‌ گروه یا انجمن می‌گوییم فرض کنید عزیز خودشان مورد حمله قرار گرفته است، هزینه کنید سگ‌های ولگرد و بدون صاحب را جمع‌آوری و نگه‌داری کنید.

به گزارش خبرگزاری آریا ، تنها طی دو هفته اخیر سه کودک مشهدی، دزفولی و نکایی به دلیل حمله سگ‌های ولگرد و ابتلا به بیماری هاری جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌های آنان داغدار شده‌اند.
انتشار اخبار این حوادث در رسانه‌ها موجی از ابراز همدردی مردم و واکنش ایشان به این دست حوادث را در فضای مجازی ایجاد کرده و بار دیگر خواستار جمع‌آوری و ساماندهی حیوانات ولگرد از سطح شهرها و محل زندگی مردم شدند.
یکی از این درخواست‌ها از قوه مقننه و کارزاری با عنوان «درخواست تدوین قانون و اجرای برنامه جامع مدیریت سگ‌های ولگرد از مجلس شورای اسلامی» است که در فضای مجازی راه‌اندازی و توسط کاربران زیادی نشر و امضا شده است.
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن ابراز تأسف برای قربانیان حمله سگ‌های ولگرد در کشور، به ویژه کودکان و خردسالان و همدردی با خانواده ایشان عنوان کرد: حقیقتا آدم زمانی که تصویر این دختربچه یا پسربچه‌ای که مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته است را می‌بیند، متاثر می‌شود. ما به عنوان یک مسئول باید خودمان را جای پدر و مادر و خانواده‌ای بگذاریم که این صحنه‌ها را از نزدیک دیده و در فضای مجازی هم دست به دست می‌شود.
وی ادامه داد: مطمئناً خانواده قربانیان تا زمانی که زنده‌اند هر وقت این تصویر را ببینند، آن لحظه که عزیزانشان جلوی چشم آن‌ها با آن وضعیت جان خود را از دست داد برای آنان زنده می‌شود و بسیار سخت خواهد بود؛ آن هم به خاطر عدم مدیریت صحیح در حوزه حیواناتی که به نوعی بدون صاحب هستند و در شهر و روستا رها شده‌اند.
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به کارزاری که در همین باره برای درخواست از مجلس راه‌اندازی شده، عنوان کرد: اینکه در این شرایط بگویند مجلس برای این موضوع قانون وضع کند، هم به نوعی آدرس غلط دادن است و هم دون شأن قانون‌گذاری است، زیرا ما همین الان هم قانون داریم و مسئولان، وزارت کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مجری اجرای آن هستند.
یوسفی با اشاره به اینکه برخی با ادعای اینکه حافظ و حامی حقوق حیوانات هستند، بعضاً مانع اجرای قانون‌اند، اضافه کرد: توصیه‌های دینی و اخلاقی ما هم در جهت حمایت از حیوانات است و می‌گوید حیوان و موجود زنده حق حیات دارد؛ اما این‌طور نباشد که یک سگ ولگرد یا بلاصاحب با این وضع جان عزیز یک خانواده را بگیرد.
عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که چه کسی باید این‌ها را مدیریت کند، گفت: قطعاً این وظیفه وزارت کشور و وزرات بهداشت است؛ به نیابت از آن‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شوراهای شهر و روستا باید قانون را اجرا کنند.
نماینده مردم اهواز در مجلس دوازدهم با تأکید بر اینکه باید با کسانی که کوتاهی کردند و باعث شدند هم‌وطنان ما در برخی شهرها و روستاها، عزیز خود را از دست دادند، برخورد کنیم؛ تصریح کرد: اما اینکه متوقف شویم و منتظر بمانیم در مجلس قانون جدید بنویسیم، آدرس غلط دادن است؛ چراکه ما همین الان هم قانون داریم و تنها باید قانون را اجرا کنیم و در این راه، عزیز آن خانواده را عزیز خودمان بدانیم.
یوسفی در ادامه با تأکید بر اینکه برخی‌ با شعار حمایت از حقوق حیوانات مانع اجرای قانون هستند؛ اضافه کرد: به آن‌ گروه یا انجمن می‌گوییم که هزینه کنند سگ‌های ولگرد و بدون صاحب را جمع‌آوری و نگه‌داری کنند؛ فرض کنید عزیز خودشان مورد حمله قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: چقدر کارشناسان تاکید می‌کنند که به سگ‌های ولگرد غذا ندهید، اما با یک دلسوزی اشتباه این اتفاق می‌افتد، این سگ‌ها عادت می‌کنند و وارد محدوده شهری و زندگی مردم می‌شوند و این حادثه‌ها را شکل می‌دهند. باید این‌ها را جمع‌آوری و به بیرون شهر منتقل کرد، در این مسیر هم باید دستگاه‌های دولتی وظیفه خود را انجام دهند هم انجمن‌ها و NGO هایی که در این زمینه فعال هستند. امروز خود را جای آن پدر و مادری بگذارند که بچه خودشان را در اثر حمله همین سگ‌های ولگرد از دست دادند./
پایان پیام

نظر شما