شناسهٔ خبر: 67280474 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

پرواز مشهد تهران چه روزهایی برقرار است؟

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

سفر به پایتخت یکی از متداول‌ترین سفرها از هر نقطه از کشور است. این شهر با وجود قطب سیاسی، اقتصادی، آموزشی، تجاری و تفریحی از قطب‌های اصلی مسافرتی و گردشگری در کشور محسوب‌ می‌شوند. همچنین مشهد یکی از شهرهای زیارتی و مهم کشور است. روزانه بین این دو شهر سفرهایی انجام می‌شود. تهران و مشهد به دلیل وجود مراودات زیاد تجاری و اقتصادی و همچنین جاذبه های زیاد گردشگری، یکی از پر رفت و آمد ترین مقاصد در مسیرهای هوایی، زمینی و ریلی هستند. اگر دوست دارید بدانید که، پرواز مشهد تهران چه روزهایی برقرار است و چه پروازی مناسب شما است، تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

زمان سفر پرواز مشهد تهران

سفر از مشهد به تهران و برعکس یکی از پر درخواست‌ترین سفرهای هوایی کشور است. این سفر در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز در حال انجام است. برای سفر هوایی بین این دو شهر به صورت میانگین هر یک ساعت یک پرواز به آسمان می‌رود. ساعات سفر هم تمامی روز را شامل شده و به ساعات خاصی محدود نمی‌شود.

مدت زمان سفر هوایی مشهد تهران

مسیر هوایی تهران-مشهد چیزی در حدود ۷۴۱ کیلومتر است. مدت زمان سفر هوایی مشهد تهران به صورت میانگین ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است. البته ممکن است برخی ایرلاین‌ها این مسیر را با سرعت بیشتری طی کنند. به طور کلی سرعت طی کردن فاصله هوایی بین این دو شهر به دو عامل وضعیت آب و هوا و نوع هواپیما بستگی دارد. همچنین شما می‌توانید، هنگام خرید بلیط هواپیما اطلاعات کامل سفر و زمان مورد نیاز برای طی کردن مسیر را روی بلیط مطالعه کنید. شرکت‌های هواپیمایی مانند زاگرس و آسمان این مسیر را در یک ساعت و نیم طی می‌کنند. شرکت‌هایی هواپیمایی مانند: وارش، آتا، تابان و کاسپین در یک ساعت و ۲۰ دقیقه از تهران به مشهد و برعکس در سفر هستند.

ایرلاین های فعال در مسیر هوایی تهران مشهد

خرید بلیط هواپیما مشهد به علت درخواست بالا توسط ایرلاین‌های زیادی پشتیبانی می‌شود. این ایرلاین‌ها به صورت چارتری و سیستمی در طول سال اقدام به جا به جایی مسافران می‌کنند. شرکت هواپیمایی ماهان، ایران ایر، زاگرس، ساها، قشم ایر، آتا، سپهران، کاسپین، تابان، وارش، کیش ایر و معراج در این مسیر فعال هستند. پروازهای این مسیر به طور منظم است و بیشتر پروازها بدون تاخیر انجام می‌شود.

6

بهترین بلیط هواپیما تهران مشهد

برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید. در ادامه در مورد انواع بلیط و زمان پرواز هرکدام توضیح خواهیم داد.

بلیط سیستمی تهران مشهد

در صورتی که در بازه زمانی تعطیلات می‌خواهید به سفر هوایی بروید، با درخواست زیاد مسافران، بلیط هواپیما رفته رفته گران و در نهایت ناموجود می‌شود. در این حالت بهتر است بلیط سیستمی خود را بین بازه یک ماه تا ۴۰ روز قبل از پرواز خریداری کنید تا با گرانی و عدم موجودی بلیط هواپیما تهران مشهد مواجه نشوید.

بلیط چارتری تهران مشهد

در صورتی که در روزهای غیر تعطیل و روزهایی که اعیاد و مراسمات مذهبی در آن قرار ندارد، قصد سفر بین این دو شهر را دارید، بلیط چارتری تهیه کنید. بلیط چارتری هرچه به روز سفر نزدیک تر می‌شوید در این حالت ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از بلیط سیستمی یافت می‌شود. اگر همچنان تا روز قبل از سفر بلیط هواپیما موجود باشد، بلیط لحظه آخری با قیمت تقریبا نصف عرضه می‌شود تا هواپیما بدون سرنشین به پرواز نرود.

روزها و ساعات مختلف پرواز مشهد تهران

همانطور که گفتیم این مسیر هوایی در همه روزهای هفته و ساعات مختلف فعال است. اما تفاوت اصلی این روزها در قیمت پروازی مسیر هوایی تهران مشهد است. این مسیر در روزهای وسط هفته و کم مسافر، قیمت پایین‌تری نسبت به آخر هفته‌ها دارد. همچنین در ساعات ابتدایی روز و بامداد، قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران، ارزان‌تر از دیگر زمان های روز است. در این ساعات با خلوتی فرودگاه، مراحل چک-این، صدور کارت پرواز و بازرسی چمدان‌ها هم زودتر انجام می‌شود و دیگر در صف‌های طویل معطل نمی‌مانید.

کلاس پروازی مسیر هوایی مشهد تهران

این مسیر در دو کلاس پروازی انجام می‌شود. کلاس اکونومی و کلاس بیزینسی دو کلاس پروازی مسیر هوایی مشهد تهران است. کلاس اکونومی با درخواست بیشتر، سفرهای زیاد‌تری در هفته، نسبت به کلاس بیزینسی دارد. اما اگر می‌خواهید تا در طول مسیر یک ساعته سفر، راحتی بیشتر و خدمات بهتری را تجربه کنید، بلیط کلاس بیزینس تهیه کنید. این کلاس پروازی در طول روز دو بار بین دو مقصد در حرکت خواهد بود. هر دو کلاس پروازی هم به صورت چارتری و هم به صورت سیستمی در سایت‌های معتبر قابل خریداری هستند. همچنین در صورتی که می‌خواهید در سفر بار بیشتری ببرید، کلاس پروازی بیزینسی بهتر است. در کلاس اکونومی امکان بردن حداکثر ۲۰ کیلوگرم و کلاس بیزینسی ۵۰ کیلوگرم بار را به هواپیما دارید.

7

اطلاعات فرودگاهی مشهد تهران

با وجود پروازهای زیاد در روزها و ساعات مختلف بین دو شهر مشهد و تهران، بهتر است برای به موقع حاضر شدن در محل فرودگاه، اطلاعاتی در مورد دو فرودگاه این مسیر بدانید.

فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد

شهر مشهد یک فرودگاه بین المللی به نام هاشمی نژاد دارد. این فرودگاه شامل سه ترمینال پروازی است.

  • ترمینال ۱ : مخصوص پروازهای داخلی.
  • ترمینال ۲ : مخصوص پرواز های خارجی.
  • ترمینال ۳ : مخصوص پروازهای ورودی خارجی.

همه پروازهای داخلی مشهد در ترمینال ۱ انجام می‌شود. اگر قصد سفر به تهران را از مشهد دارید هنگام مراجعه به فرودگاه هاشمی نژاد، به دنبال ترمینال ۱ باشید.

فرودگاه مهرآباد تهران

شهر تهران دو فرودگاه بین المللی دارد. فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهرآباد. سفرهای داخلی بیشتر مختص فرودگاه مهرآباد است و فرودگاه امام خمینی بیشتر سفرهای خارجی را پشتیبانی می‌کند. فرودگاه مهرآباد یکی از شلوغ ترین فرودگاه‌های کشور است. این فرودگاه ۶ ترمینال مختلف دارد که هر ایرلاین در یکی از آنها پرواز خود را انجام می‌دهد. برای سفر از مبداء تهران به مشهد بهتر است نوع ایرلاین خود را شناسایی و سپس به سمت ترمینال مدنظر بروید.

  • ترمینال ۱ : مخصوص ایرلاین های ایران ایرتور، یزد، وراش، کیش ایر، زاگرس، اروان، فلای پرشیا، چابهار و پارس ایر است.
  • ترمینال ۲ : مخصوص آتا، معراج، قشم ایر، کارون، ایران ایر، ساها، سپهران، آساجت و پارس ایر است.
  • ترمینال ۴ : مخصوص آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، فلای پرشیا، اترک، ساها و پویا است.
  • ترمینال ۶ : مخصوص آسمان، ماهان ، کاسپین، اترک و پویا است.

بر اساس نیاز، ممکن است ترمینال ایرلاین تغییراتی داشته باشد، هنگام ورود از بخش پذیرش مشخصات ترمینال را جویا شوید.

کلام پایانی

سفر به مشهد و یا تهران، از طریق هوایی همه روزه امکان پذیر است. هنگام سفر در نظر داشته باشید که مدارک هویتی معتبر را به همراه خود به فرودگاه ببرید. تجربه شما از سفر هوایی به مشهد چه بوده؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما