شناسهٔ خبر: 67279825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

کره شمالی در صادرات این محصولات بی رقیب است

اقتصادنیوز : گاردین در این گزارش به بررسی صنعتی پرداخته که کره شمالی به وسیله آن توانسته اقتصاد خود را تا حدی فعال نگه دارد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اکوایران، شهروندان‌ کشورهای غربی که از گلاه‌گیس‌های جدید و جذاب و مژه‌های مصنوعی استفاده می‌کنند، نمی‌دانند که این محصولات احتمالا در کره شمالی تولید شده‌اند.

به نوشته گاردین، در سال‌های اخیر تجارت پررونق موی انسان به اقتصاد کره شمالی کمک کرده است تأثیر تحریم‌های بین‌المللی را اندکی کاهش دهد و درآمد مهمی برای دولت این کشور ایجاد شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان صادرات کره شمالی به چین در سال گذشته میلادی شامل ۱۶۸۰ تن مژه و ریش مصنوعی و همچنین کلاه‌گیس بوده است.

میلیون‌ها دلار فروش محصولات مرتبط با موی انسان به بازیابی صادرات کره شمالی در سال ۲۰۲۳ کمک کرد. در این میان، کلاه‌گیس و دیگر محصولات مرتبط با موی انسان، حدود ۶۰ درصد از کل کالاهای صادراتی کره شمالی به چین را تشکیل می‌دهد. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور محسوب می‌شود.

این محصولات به‌طور عمومی با موی وارداتی از چین، در کره شمالی با قیمت ارزان‌تر تولید می‌شوند و پس‌ از آن به شرکت‌های چینی بازگردانده و سپس از این کشور به سراسر جهان صادر می‌شوند.

با این حال، خریداران در لندن و سئول که در حال بررسی مدل‌های مو و سایر محصولات مرتبط هستند، برچسب‌هایی را پیدا می‌کنند که به آن‌ها می‌گوید این اقلام در چین ساخته شده‌اند، نه کره شمالی.

صنایعی نظیر تولید محصولات زیبایی جزء تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه پیونگ‌یانگ محسوب نمی‌شوند. این صنعت یکی از چندین روش قانونی است که دولت کره شمالی قادر است فشار تحریم‌های بین‌المللی را کمتر کند و ارز خارجی به دست آورد.

 

نظر شما