شناسهٔ خبر: 67279643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نفتالی بنت: «شیوه مدیریت جنگ برای اسرائیل فاجعه است»

صاحب‌خبر -

شفقنا- نفتالی بنت نخست وزیر اسبق اسرائیل از نحوه مدیریت جنگ علیه نوار غزه انتقاد کرد و آن را «فاجعه» خواند.

به گزارش شفقنا، الجزیره مباشر نوشت: بنت در مطلبی که در سایت ایکس منتشر کرده، نوشته است: «در حال حاضر جنگ واقعی وجود ندارد بلکه درگیری با شدت کم است و همه چیز به کندی پیش می رود.»

وی با اشاره به اینکه «نحوه مدیریت جنگ آنگونه نیست که باعث پیروزی شود»، تاکید کرد: «جنگ های طولانی و کند به نفع اسرائیل نیست و در هر جنگی که دشمن را شکست دادیم، این کار را انجام دادیم.»

بنت ادامه داد: «به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع سابق از وضعیت بین المللی، آمریکا و منابع و همه چیز به خوبی واقفم  و به شما می گویم: روش دیگری می تواند وجود داشته باشد.»

نخست وزیر اسبق اسرائیل سپس خطاب به نتانیاهو نوشت: «اگر به دنبال یکسره کردن نبرد هستی، دستور اقدام با قدرت بالا را صادر کن. اما اگر می خواهی جنگ را برای آزادی اسرا و سازماندهی مجدد و ایجاد منابع متوقف کنی سپس به دشمن حمله کنی، این نیز قابل قبول است. به آتش بس برو و نترس که مهمترین چیز تصمیم گیری است.»

بنت در ادامه آورد: «نبرد کنونی به گونه ای اداره می شود که گویی تمام وقت دنیا را داریم. این اشتباه فاحشی است. ما وقت بی پایان نداریم.»

وی بیان کرد: جنگ های طولانی و کند برای اسرائیل خوب نیست و در هر جنگی که علیه دشمن یکسره کردیم، آن را با استفاده از قدرت بزرگ در زمان اندک انجام دادیم.»

این مقام سابق اسرائیلی در ادامه با طرح این سوال که «چرا قبل از ورود به رفح سه ماه صبر کردیم؟ در ادامه آورد: چرا با پانزده درصد از قدرتمان اقدام می کنیم؟ چرا همه چیز به کندی و مترددانه پیش می رود؟»

بنت در ادامه نوشت: «این شکل تعلل بدترین حالت است و به فرسودگی سرباران ذخیره و خانواده های آنها منجر می شود و هشتاد هزار آواره را در اتاق های هتل ها پژمرده می کند. خانواده های ربوده شدگان نمی دانند نقشه چیست. این شیوه به اقتصاد اسرائیل ضربه می زند وباعث افزایش فشارهای بین المللی و فرسودگی کلی می شود.»

وی در پایان نیز آورد: «اسرائیل اصل یکسره کردن سریع در زمین دشمن را بیهوده تعریف نکرده است و زمان توقف تردید فرا رسیده است. تصمیمی بگیرید و ابتکار عمل را به دست بگیرید و کار را یکسره کنید.»

متن خبر در الجزیره مباشر

 

نظر شما