شناسهٔ خبر: 67279396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران؛

طرح آب‌رسانی به «کهنه جلگه» خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد_ طرح آب‌رسانی به «کهنه جلگه» خراسان شمالی با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج‌شنبه با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار خراسان شمالی، طی آئینی، طرح آب‌رسانی به روستای «کهنه جلگه» به بهره‌برداری رسید.

این طرح بخشی از طرح بزرگ جهاد آب‌رسانی است که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در خراسان شمالی در حال انجام آن است.

در قالب طرح آبرسانی از حصارچه به کهنه جلگه، ۵ روستای منطقه مرزی شهرستان تازه تأسیس مانه با هزار خانوار، از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.
روستاهای مرزی خراسان شمالی به دلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی و آفت سطح آب‌های زیر زمینی، در سال‌های گذشته با تنش شدید آبی مواجه بودند که با اجرای پروژه

تا پایان پروژه، ۱۶۴ روستا در خراسان شمالی از نعمت آب سالم برخوردار خواهند شد.

امروز یک بخش از ۴ بخش جهاد آبرسانی در خراسان شمالی افتتاح شد و تا یک ماه آینده، سه روستای دیگر از این طرح بهره‌مند خواهند شد و تا پایان سال ۱۳ روستای دیگر نیز با جمعیتی بیش از ۷ هزار نفر از نعمت آب سالم برخوردار خواهند شد.

آبرسانی به کهنه جلگه و روستاهای مسیر، ۱۵ کیلومتر خط انتقال، ۲۰ حوضچه، دو مخزن ۲۵۰ متر مکعبی و سه ایستگاه پمپاژ دارد و بیش از ۶ کیلومتر آن در مناطق صعب العبور احداث شده است.

نظر شما