شناسهٔ خبر: 67278844 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سازمان ملل: از هر پنج نفر، چهار نفر خواهان اقدام بیشتر در زمینه آب و هوا هستند

صاحب‌خبر -

شفقنا- نظرسنجی سازمان ملل می‌گوید: از هر پنج نفر، چهار نفر خواهان اقدام بیشتر در زمینه آب و هوا هستند

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: نظرسنجی برنامه توسعه سازمان ملل متحد، دانشگاه آکسفورد و GeoPoll 15 از مردم 77 کشور که 87 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، نشان می‌دهد که بیشتر مردم جهان خواستار اقدامات بیشتر برای جلوگیری از تبعات تغییرات آب و هوایی هستند.

یافته‌های کلیدی این بود که ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌خواهند دولت‌هایشان تلاش‌های خود را برای مبارزه با گرمایش جهانی افزایش دهند. بر اساس این نظرسنجی، کشورهای فقیرتر با 89 درصد موافق، بیشترین فشار را روی این موضوع مهم وارد می‌کنند اما در کشورهای ثروتمند G20 نیز با 76 درصد موافقت، درخواست برای مقابله با نتایج گرمایش جهانی بالاست. چین (73 درصد) و ایالات متحده (66 درصد) – بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای جهان – نیز شاهد پاسخ مثبت اکثریت پاسخ دهندگان به این نظرسنجی بودند.

مدیر آب و هوای جهانی برنامه توسعه ملل متحد، گفت: «در حالی که رهبران جهان در مورد دور بعدی تعهدات تحت توافقنامه پاریس تا سال 2025 تصمیم می گیرند، این نتایج شواهد غیرقابل انکاری است که مردم در همه جا از اقدامات جسورانه آب و هوایی حمایت می کنند.

اکثر پاسخ دهندگان در 62 کشور از 77 کشور مورد بررسی گفتند که از انتقال سریع از سوخت های فسیلی به انرژی پاک حمایت می کنند. این نظرسنجی نشان داد که نگرانی ها در مورد گرم شدن کره زمین نیز افزایش یافته است و 56 درصد گفته اند که حداقل یک بار در هفته به تغییرات آب و هوایی فکر می کنند.

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما