شناسهٔ خبر: 67278432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور خبر داد؛

برگزاری میهمانی۲۹۰ کیلومتری غدیر در ۳۰۰ شهر کشور

بیرجند- معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: امسال در بیش از ۳۰۰ شهر کشور مهمانی بزرگ غدیر با بیش از ۲۹۰ کیلومتر مهمانی برپا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عزت زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بازوی تبیینی امام جامعه است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر تبیین وظیفه اصلی و ذاتی امام بوده دستگاه تبلیغ کمک به امام می‌کند، گفت:
وقتی وارد حوزه تبیین می‌شوید جدی‌ترین و اصلی‌ترین مسئله رساندن حرف به تمام آحاد جامعه است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: وقتی از تبیین صحبت می‌شود ذهن تمام آحاد جامعه مد نظر بوده هر چند ممکن است برای اقدام و حضور در یک صحنه نقش آفرینی میدانی بخشی از مردم حضور پیدا کنند.

عزت زمانی بیان کرد: وقتی از تبیین و باز شدن یک ذهن و مواجهه با جنگ شناختی صحبت می‌شود همه مردم مورد خطاب هستند و صد در صد جامعه باید گره‌های ذهنی‌شان باز شود و نسبت به موضوعات قانع شده هرچند که نپذیرند و قانع نشوند، لذا دایره وسیعی را که خطاب امام جامعه بوده و دستگاه تبلیغ را با این حجم از مخاطبان روبرو می‌سازد نوآوری‌ها و ایجاد یک ظرفیت‌هایی است که که جمهوری اسلامی ایران آن را در اختیار دستگاه تبلیغ قرار داده است.

وی افزود: بر این اعتقاد هستیم که جامعه متدینی که مخاطب مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی هستند در واقع هسته سختی بوده که باید در دفاع از جامعه اسلامی محکم بایستند اما حقیقت این بوده که نظام برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات برای رساندن حرف به تمام آحاد جامعه می‌باشد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اقتضائات و شرایط متفاوت بوده ضمن اینکه با حفظ اصول باید رویکردها، خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها نو و طراحی‌های رو به جلو طور چیده شود که امکان دسترسی به آن برای تمام افراد جامعه وجود داشته و موضوعات مختلفی که در مسئله تبیین وجود دارد به خصوص انقلاب اسلامی اصلح قرار گیرند.

عزت زمانی با اشاره به اینکه در سازمان تبلیغات ابتداً گره‌های فکری با حضور اندیشمندان فرهنگی، حوزوی و اجتماعی مطرح که چه حرفی اولویت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و کدام حرف را باید با مردم در میان بگذاریم، افزود: و دوم روش‌ها و قالب‌ها بوده که این حرف را با چه روش‌هایی ضمن اینکه بتواند اصول را حفظ کند و عموم مردم جامعه را درگیر سازد مطرح گردد که در واقع این سیره مستمر و زیست دائمی سازمان تبلیغات اسلامی است.


وی با بیان اینکه در مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف و در زمان‌ها و مکان‌ها مناسب این مأموریت کلیدی انجام می‌شود، یادآور شد: یکی از این موقعیت‌ها و مناسبت‌ها غدیر بوده که در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی رقم خورده است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور به برگزاری جشن میهمانی غدیر و اثرات آن با حضور ۳ میلیونی مردم در تهران اشاره داشت و گفت: جمعیت چند میلیونی در سیاسی‌ترین جشنی که دعوت شده بودند حضور می‌یابند و این یک طراحی متفاوت است.

عزت زمانی ادامه داد: امسال در بیش از ۳۰۰ شهر در کشور این اتفاق بزرگ را تجربه خواهیم کرد و در بیش از ۲۹۰ کیلومتر مهمانی بزرگ غدیر برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: روز به روز باید تلاش کنیم تا در نظام محتوایی و در ساز و کار انتقال محتوا و تعمیق مسئله ولایت محورهای اجتماعی که در روایات احصا شده و در موضوعات مختلف دستور داده شده در مورد ولایت فقیه تعمیق بخشیده شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور به موضوع کلیدی و اساسی انس با مردم با قرآن اشاره داشت و افزود: در سال‌های متوالی مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید داشته‌اند و می‌فرمایند قرآن باید مثل یک ضرب‌المثل و یک حرف متعالی آیات قرآن در زبان مردم بچرخد و مردم با قرآن حرف را تطبیق دهند و حرف بزنند و با یکدیگر ارتباط بگیرند.

عزت زمانی بیان کرد: در همین راستا طراحی صورت گرفت به عنوان زندگی با آیه‌ها که در واقع این یک طراحی و فناوری برای ایجاد ظرفیت اتصال ارتباط مردم با قرآن است.

وی ادامه داد: در این طرح، خواندن، حفظ کردن، زندگی کردن و فهم کردن با قرآن وجود دارد و در واقع این طرح یک نگاه اعتقادی دارد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه قریب به ۳۰ دستگاه در سطوح مختلف در این طرح مشارکت دارند، گفت: قریب به ۴۵ میلیون نفر ۳۰ آیه از آیات قرآن را که مبتنی بر طرح کلی اندیشه اسلامی و اصول اعتقادات اسلامی مبتنی بر ۳۰ جز قرآن بوده را حفظ و توانستند با این آیات ارتباط بگیرند.
عزت‌زمانی بیان کرد: همچنین حدود ۱۱ میلیون نفر در مسابقاتی که همزمان از شبکه‌های مختلف تلویزیونی برگزار می‌شد شرکت و تاکنون ۲ میلیون نفر در مسابقه نهایی که بازه زمانی گذاشته شده بوده شرکت کرده و مدرک گرفته‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات بهانه‌ای بود که حس ارتباط با قرآن در جامعه شکل گیرد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف آیات تطبیقی تبلیغ می‌شود، اضافه کرد: در ماه محرم ۱۰ آیه محوری و کلیدی که مبتنی بر قیام سیدالشهدا بوده سرلوحه قرار خواهد گرفت و به آن پرداخته خواهد شد.

عزت زمانی با بیان اینکه در انتخاب آیه‌ها تلاش می‌شود نظام طراحی تطبیقی مورد توجه قرار گیرد، افزود: نیاز و حرف امروز انقلاب اسلامی موضوع مقاومت است و اعتقاد داریم که مقاومت نه صرفاً به معنای صبر در مقابل ظلم بوده بلکه در واقع وقتی فتح قله شد و در مقابل دشمن ایستادگی کردیم مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مقاومت یک اندیشه است که ما اساساً این اندیشه را به عنوان تعالی انقلاب اسلامی و اسلام ناب به دنیا عرضه کردیم و این همان محور اندیشه امام (ره) می‌باشد، اضافه کرد:
اگر قرار باشد این مفهوم در جامعه جا بیافتد باید مبتنی بر آیات قرآن بوده نا جامعه نسبت به آن عکس‌العمل مناسب بدهند تا در مواجه‌های این چنینی کسی نتواند آن را به عقب برگرداند.


عزت زمانی یادآور شد: شهید رئیسی نشان داد که با مقاومت می‌شود گره‌های بین‌المللی را باز کرد و با دنیا ارتباط برقرار کرد و زیرساخت‌ها را پیش برد و مسائل جاری کشور را حل کرد و اینکه هزینه سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است.

وی گفت: شهید رئیسی نشان داد و ثابت کرد که ما می‌توانیم با مقاومت با بزرگترین قدرت‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم و جبهه مقاومت را توسعه دهیم و به تعبیری با مقاومت می‌توانیم بر سر دشمن بزنیم به او جرأت عکس‌العمل نداشته باشد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: استدلالی که شهید رئیسی به دنیا اثبات کرد که می‌شود این مسیر را طی کرد و می‌توان امروز این حرف را زد و اعتقاد داریم اگر این حرف را با صدای بلند با مردم و با معنای درست گفتگو کنیم دیگر کسی جرأت نمی‌کند ما را به عقب برگرداند.

عزت زمانی با اشاره به اینکه معرفی شخصیت شهید رئیسی از مأموریت‌های دستگاه تبلیغی است، بیان کرد: پس از چهل سالگی انقلاب شخصیت شهید رئیسی، شخصیتی عمیق‌تر و الگوی مؤثر تر برای کنشگران سیاسی در کشور است.

نظر شما