شناسهٔ خبر: 67278419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

به مناسبت عید غدیر؛

برگزاری جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان در قم

در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان به همت موسسه خیریه غدیر در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم شامگاه چهارشنبه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان به همت موسسه خیریه غدیر با حضور جمعی از خیرین و مسوولان استانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

غلامرضا محمدی پور رییس موسسه نیکوکاری غدیر در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: این امر باعث افتخار است که به همت خیرین افرادی از مددجویی به مرحله مددکاری و کارآفرینی می رسند.

وی ادامه داد: خیرین در عرصه ازدواج زوج های جوان در میدان حضور دارند و امید است با اخلاص این مسیر ادامه یابد.

وی با اشاره به فعالیت های خیریه نیکوکاری و کارآفرینی فروغ اندیشه غدیر گفت: این خیریه از سال ۹۴ تاسیس و مجوز آن از سوی استانداری قم صادر شده است.

محمدی پور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خیریه در قم فعالیت دارند بیان کرد: در طی این مدت همه تلاش خود را در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف انجام دادیم و می‌توان اذعان کرد که جز ۱۰ خیریه برتر هستیم.

وی ادامه داد: این خیریه به موضوع جوانی جمعیت توجه ویژه ای داشته و در این راستا کلاس های آموزشی و مشاوره قبل و بعد از ازدواج برای زوج ها برگزار می کند.

رییس موسسه نیکوکاری غدیر با بیان اینکه این خیریه از کارآفرینان نیز حمایت های ویژه ای دارد گفت: موضوع فرزندآوری نیز مورد توجه این مرکز است و برای تولد فرزند سوم ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای مددجویان سفرهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس برنامه ریزی می شود و کمک هایی نیز به هیات های مذهبی صورت می گیرد.

محمدپور افزود: در بحران های اجتماعی نیز خیریه غدیر در میدان حضور دارد و طی این مدت نیز در کمک به مردم غزه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تاسیس مرکز بازپروری و درمان اعتیاد از جمله اقدامات این مرکز بوده، چرا که اعتیاد با خود معضلات بسیاری به دنبال دارد و در این حوزه مطالعات وسیعی صورت گرفته و تصمیم بر این شد با مجموعه کنگره ۶۰ همکاری های مشترکی داشته باشیم و این مرکز در قم ایجاد شود.

رییس موسسه نیکوکاری غدیر ادامه داد: کنگره ۶۰ به صورت اصولی و علمی در حوزه ترک اعتیاد فعالیت دارد و نسبت به سایر مراکز اقدامات بهتری داشته است.

وی بیان کرد: محلی در زمینی در حدود هزار متر در کنار خیریه غدیر احداث شده و در حال حاضر ۲۰۰ مددجوی معتاد در این مرکز مراحل درمان خود را طی می کنند.

محمدپور گفت: پرداخت مستمری به مددحویان از جمله اقدامات دیگر این مرکز است، چرا که برخی از خانواده ها مشکلات مالی بسیاری دارند که این روش می تواند بخشی از مسایل ضروری آنان را برطرف کند.

وی اضافه کرد: این خیریه در زمان شیوع ویروس کرونا نیز فعالیت هایی داشته و با همکاری گروه های جهادی اقدامات لازم برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها صورت گرفته است.

رییس موسسه نیکوکاری غدیر اضافه کرد: مرکز نیکوکاری غدیر ساختار خودش را دارد و ورود هر یک از افراد به این مجموعه تعریف خاصی دارد و پس از بررسی های لازم مددجویان پذیرش می شوند و از امکانات و خدمات موسسه بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه خیریه غدیر دارای شفافیت مالی است افزود: تراز مالی این مرکز در پایان هر سال مشخص است و امید داریم همین شفافیت مالی سبب کمک بهتر مردم و خیرین به این تشکل شود.

محمدپور بیان کرد: تلاش داریم تعداد مددجویان را به ۵ هزار نفر برسانیم و خدمات خوبی به آنان در بخش های مختلف ارائه دهیم.

وی گفت: خیریه غدیر با سایر خیریه های استان هم افزایی و تعامل دارد که در این راستا می‌توان با ایجاد یک نرم افزار خدمات مطلوب تری به افراد نیازمند ارائه و عدالت در توزیع خدمات هم مراعات شود.

رییس موسسه نیکوکاری غدیر با اشاره به طرح خیر ماندگار گفت: تیمی در این زمینه با دو هزار نفر ساعت کار در جهت تحقیق و بررسی نیازهای استان با شاخص های مورد نظر در حال فعالیت هستند و امیدواریم به زودی این طرح به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: معتقدیم که کرامت انسانی در امور خیریه باید رعایت شود و به این اصل پایبند هستیم.

حجت الاسلام هاشمی در این مراسم گفت: انسان نیاز جسمی، روانی و روحی دارد که نیاز جسمی مربوط به خورد و خوراک و نیازهای روانی همانند دید و بازدید و گشت و گذار است.

وی گفت: هر اندازه این نیازها کم باشد انسان دچار مشکل می شود و بالاترین نیاز انسان به حوزه روحی باز می گردد و بشر همواره به دنبال کمال جویی است.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت انسان مربوط به نیاز جسم است افزود: باید دید چگونه نیاز کمال جویانه انسان بر طرف می شود و آن نیز با اعمال صالح و خیر است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: مردم در این دنیا خواب هستند و وقتی می میرند متنبه و متوجه واقعیات می شوند.

این کارشناس دینی گفت: انسان هر آنچه که در دنیا داشته باشد، وقتی می میرد متوجه خواهد شد که دستش خالی است و تنها کسی که بعد از مردن می بیند که دستش پر است کسی است که با خود اعمال خیر به همراه دارد.

وی اضافه کرد: در قرآن سبقت و مسابقه گرفتن ممنوع شمرده شده اما نسبت به کار خیر و سبقت گرفتن از دیگران در امور خیر تشویق کرده است.

حجت الاسلام هاشمب گفت: خوش به حال کسانی که مدام در حال انجام کار خیر هستند و برای روح خود وقت می گذارد که خیرین اینگونه هستند.

وی گفت: این دنیا روزی به پایان می رسد و خوش به حال کسانی که می توانند در این عمر کوتاه زندگی کار خیر کنند.

کارشناس امور دینی اضافه کرد: در روایت داریم اگر دو نفر با هم ازدواج کنند نصف دین خود را کامل کردند و نصف دیگر با تقوا باید کامل شود که به همین دلیل خیرین عرصه ازدواج، کار بزرگی انجام می دهند.

وی بیان کرد: انسان های بی دین و کافر هم به خاطر آرامش وجدان خود کار خیر انجام می دهند، اما انسان مومن و موحد همه کارهای خیر را برای رضایت الهی انجام می دهد.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: کارهای خیر در عرصه های مختلف حتماً مورد توجه اهل بیت علیهم السلام است.

انتهای پیام/

نظر شما