شناسهٔ خبر: 67278263 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

حساب بازنشستگان امشب دوباره شارژ می شود | آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان کلید خورد

در ادامه جزئیات جدید از واریز معوقات حقوق بازنشستگان را بخوانید.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هنوز معوقات حقوق بازنشستگان پرداخت نشده است؛ پیش از این قرار بود این معوقات با حقوق خرداد به حساب بازنشستگان واریز شود و فیش پرداخت آن نیز صادر شد. پس از آن، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد این مطالبات بعد از حقوق خرداد واریز می‌شود.

حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، با بیان اینکه پرداخت مستمری خرداد بازنشستگان کارگری در حال انجام است؛ گفت: هنوز واریز معوقات فروردین آغاز نشده است.

او افزود: به احتمال زیاد، بعد از واریز آخرین مستمری‌ها، به عبارتی بعد از ۳۱ خرداد، واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری آغاز می‌شود.

ایزدان ادامه داد: در واقع، به نظر می‌رسد زمان پرداخت معوقات فروردینِ بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری، روزهای اوایل تیرماه خواهد بود. آخرین مستمری‌ها، ۳۱ خرداد واریز می‌شود و احتمالاً پس از آن، معوقات فروردین به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

جزئیات جدید از واریز معوقات حقوق بازنشستگان

جمع حکم = ۲۶۱۶۵۶۴۵۷

کسر می شودعایله و اولاد و مناطق کمتر توسعه یافته جمعابه مبلغ =۳۶۱۵۹۱۰۱

حقوق مشمول کسورحکم فوق = ۲۲۵۴۹۷۳۵۶

۹۰ درصد حقوق مشمول کسور فوق= ۲۰۲۹۴۷۶۲۰ می باشد.

حکم بازنشسته مدیر قبل از۱۴۰۰ با سی سال سابقه و گروه ۱۶ یا طبقه ۱۲ درحال حاضر مساوی ۱۵۲۰۱۱۷۹۲ می باشد.

تفاوت حقوق بازنشستگان باشاغل فوق مساوی :

۲۰۲۹۴۷۶۲۰ منهای ۱۵۲۰۱۱۷۹۲ میباشد که حاصل ۵۰۹۳۵۸۲۸ ریال می باشد.

۴۰ درصد تفاوت حقوق مشمول کسور شاغل با بازنشسته فوق مساوی با ۲۰۳۷۴۴۳۱ ریال است.

بنابراین ملاک کل حکم شاغل نیست.

گمانه زنی هایی صورت گرفت که زمان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود و ما به التفاوت های فروردین و اردیبهشت نیز از این ماه پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امسال بر اساس محاسبات کسری بودجه نخواهیم داشت، گفت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال انجام است.

داود منظور، روز شنبه ۱۲ خرداد در نشست خبری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: در برنامه هفتم این موضوع دیده شده که طی سال اجرایی شود به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود که منابع آن در قانون بودجه امسال دیده شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در مورد بخش دولتی پیش‌بینی قانون بودجه با همکاری مجلس تصویب کردیم تا این پرداخت ها بدون اختلال رخ دهد به طوری یک درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

منظور تاکید کرد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند و از ابتدای سال اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی هم گفت: تامین اجتماعی در ارتباط با صدور احکام همسان‌سازی اقدام می‌کند و در قانون بودجه پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تامین اجتماعی پرداخت کند تا این موضوع اجرایی شود که در حال برگزاری جلسات هستیم تا نحوه پرداخت مبلغ نهایی شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

نظر شما