شناسهٔ خبر: 67278007 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

دانمارک - انگلیس؛ بازی با دُم شیر!/ سه‌شیرها بیدار می‌شوند؟

انگلیس در دیدار دومش در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ به مصاف دانمارک خواهد.

صاحب‌خبر -

والداشتادیون شهر فرانکفورت از ساعت ۱۹:۳۰ امشب میزبان دیداری از گروه C یورو ۲۰۲۴ بین دانمارک و انگلیس خواهد بود.

دانمارک؛ جبران در بازی بزرگ‌تر

یکی از تیم‌هایی که در دور اول مرحله گروهی پایین‌تر از انتظار نتیجه گرفت، دانمارک بود. دینامیت‌ها نتوانستند فرم خوبی که مقابل اسلوونی در دقایق ابتدایی داشتند را حفظ کنند تا در نهایت برد را با مساوی عوض کنن. حالا دیدار سختی مقابل انگلیس مدعی در پیش دارند و صربستان هم با عملکردی که در بازی نخست نشان داده، رقیب خطرناکی‌ست. شاید این دوره به خوشی دوره قبلی سپری نشود، اما در هر صورت دانمارک فرصت جبران در بازی‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر را خواهد داشت.

انگلیس؛ پیشرفت کن!

انتقادها بعد از برد یک گله مقابل صربستان از تیم گرت ساوتگیت آنقدر زیاد بود که تصور کردیم باخته‌اند! نمایش بد در نیمه دوم هواداران انگلیس را تا مرز سکته پیش برد و به‌سختی و با درخشش ستاره‌ای مثل جود بلینگام برد را کسب کردند. اگر انگلیس تغییر نکند و ستاره‌های‌شان در حد و اندازه خودشان نباشند، شاید در صورت صعود در مراحل بعدی کار دشواری در پیش داشته باشند. یک نتیجه مشابه دوره قبل مقابل دانمارک می‌تواند دستکم فعلاً خیال‌شان را راحت کند.

آخرین جدال
۷ جولای ۲۰۲۱ در یورو ۲۰۲۰، انگلیس موفق شد پدیده آن دوره که دانمارک بود را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد و راهی فینال شود. کیائر (گل‌به‌خودی) و کین برای انگلیس و دامسگارد برای دانمارک در آن بازی گل زدند.

آمار بازی
۲۲) در ۲۲ بازی برگزار شده بین انگلیس و دانمارک، سه‌شیرها ۱۳ برد داشته‌اند و دینامیت‌ها در ۴ بازی پیروز شده‌اند، در حالی که ۵ بازی با تساوی خاتمه یافته است.
۷) آمار در ۷ بازی آخر رسمی و دوستانه این دو تیم کاملاً مساوی تقسیم شده است؛ هرکدام ۳ برد داشته‌اند و یک بازی هم برنده نداشته است.
۴) دانمارک خاطرات خوبی از یورو دارد و ۴ مرتبه تا نیمه‌نهایی هم پیش رفته که یک مرتبه قهرمان شده است. اما دینامیت‌ها ۴ مرتبه هم در مرحله گروهی حذف شده‌اند.
۱) انگلیس هنوز در پی اولین قهرمانی در یوروست. دوره قبل به این افتخار خیلی نزدیک شده بودند.
۴) سه‌شیرها در ۴ دوره از ۱۰ حضور قبلی‌شان در جام ملت‌های اروپا در مرحله گروهی حذف شده‌اند. البته آخرین حذف‌شان به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد.
۴) هری کین در حالی در یورو ۴ گل زده است که شانس دارد به رکورد آلن شیرر ۷ گله و وین رونی ۶ گله مهاجمان پیشین انگلیس در این مسابقات برسد. البته او تا رونالدوی ۱۴ گله که برترین گلزن تاریخ است فاصله زیادی دارد.

مصدومان و محرومان
دانمارک مصدومی برای این بازی ندارد، اما انگلیس به دلیل آسیب‌دیدگی لوک شاو را از دست داده است.

ترکیب احتمالی دو تیم
دانمارک:
اشمایکل، اندرسن، کیائر، آندریاس کریستنسن، وسترگارد، باه، هیولمند، هویبیرگ، ویکتور کریستنسن، اریکسن، دلانی، ویند و هویلون
انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، گوئهی، تریپیه، آرنولد، رایس، ساکا، بلینگام، فودن و کین
 

نظر شما