شناسهٔ خبر: 67277626 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

پروژه عبور از جواد نکونام کلید خورد

به نظر می‌رسد که دوره سرمربیگری جواد نکونام در استقلال به روز‌های پایانی خود نزدیک شده است.

صاحب‌خبر -

استقلال کار خود را در فصل ۰۳-۱۴۰۲ با کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ بیست‌وسوم به پایان برد و این عنوان در حالی نصیب شاگردان جواد نکونام شد که آبی‌پوشان پایتخت موفق به کسب ۶۷ امتیاز شدند که بیشترین امتیاز برای تیمِ نایب‌قهرمان در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. نکته جالب‌توجه اینکه جواد نکونام در اولین فصل سرمربیگری‌اش در استقلال توانست این رکورد امتیازی را به‌ثبت برساند که آمار درخشانی محسوب می‌شود.

نکونام در حالی با کسب عنوان نایب‌قهرمانی در لیگ برتر کارش را در فصل ۰۳-۱۴۰۲ به عنوان سرمربی استقلال به پایان برد که در جام حذفی شرایط متفاوت پیش رفت و آبی‌ها در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی از گردونه مسابقات کنار رفتند. با وجود آنکه جواد نکونام قراردادی ۳ ساله با استقلالی‌ها به امضا رسانده، بعد از پایان فصل، گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره آینده کاری نکونام مطرح شد و همچنان این گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد و به نظر می‌رسد که این سرمربی جوان، اما باتجربه به روز‌های پایانی حضورش در استقلال نزدیک شده است!

نکونام و چالش عدم صدور مجوز!
خبرگزاری‌های رسمی از جمله ایسنا و تسنیم با اشاره به عدم تایید مراجع نظارتی برای صدور مجوز کار جواد نکونام، از پایان همکاری قریب‌الوقوع نکونام با استقلال پرده برداشتند. پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که این موضوع صحت دارد و نکونام به دلیل پاره‌ای از حواشی و مشکلات، نمی‌تواند در کسوت سرمربی استقلال به کارش در لیگ برتر ادامه بدهد و این مسئله بدان معناست که او به روز‌های پایانی حضورش روی نیمکت آبی‌ها نزدیک شده است.

۲۴ ساعت تا پایان همکاری نکونام با آبی‌ها؟
نکونام البته همچنان به دریافت مجوز امید دارد و گفته می‌شود در این زمینه آخرین رایزنی‌ها از سوی او در حال انجام است. با این وجود گفته می‌شود در صورتی‌که تا امروز (پنجشنبه) مجوز نکونام از سوی نهاد‌های ذی‌ربط صادر نشود، مدیران هلدینگ خلیج‌فارس و مسئولان باشگاه استقلال رسماً خبر پایان همکاری‌شان با جواد نکونام را اعلام می‌کنند و برخلاف گمانه‌زنی‌های مطرح شده، گزینه ایرانی دیگری مدنظر آن‌ها نیست و تلاش‌شان بر استخدام سرمربی خارجی است.

اول مدیرعامل انتخاب می‌شود یا سرمربی؟
مسئولان هلدینگ خلیج‌فارس به‌ویژه مدیران کمیته ورزش این هلدینگ درصدد آن هستند تا همزمان با فرآیند انتخاب سرمربی، پروژه انتخاب مدیرعامل و ساختار مدیریتی جدید باشگاه را هم پیش ببرند تا از وقوع حواشی فصل گذشته جلوگیری شود. در این زمینه گفته می‌شود احتمال تشکیل ترکیب جدید هیات‌مدیره پیش از انتخاب سرمربی جدید دور از ذهن نیست؛ ضمن آنکه احتمالاً طی روز‌های آتی، کمیته فنی باشگاه استقلال هم احیا خواهد شد تا آبی‌ها با ترمیم ساختار مدیریتی‌شان در مسیر خروج از وضعیت بحرانی و بلاتکلیف قدم بردارند و آماده ورود رسمی به بازار نقل‌وانتقالات تابستانه شوند.

 

منبع: فوتبال ۳۶۰

نظر شما