شناسهٔ خبر: 67275697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

وزارت ارشاد ضابط قوه قضائیه و نامه‌رسان نهادهای امنیتی به هنرمندان شده است وزارت ارشاد ضابط قوه قضائیه و نامه‌رسان نهادهای امنیتی به هنرمندان شده است

رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی گفت: کار به جایی رسیده که وزارت ارشاد ما که این ماموریت را به عهده دارد شده است ضابط قوه قضائیه و نامه رسان نهادهای امنیتی به هنرمندان، تعداد هنرمندانی که پرونده دارند از غارت گران بیت‌المال بیشتر شده است. به گزارش ایلنا، محمدرضا بهشتی درمیزگرد فرهنگی در قالب

صاحب‌خبر -

رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی گفت: کار به جایی رسیده که وزارت ارشاد ما که این ماموریت را به عهده دارد شده است ضابط قوه قضائیه و نامه رسان نهادهای امنیتی به هنرمندان، تعداد هنرمندانی که پرونده دارند از غارت گران بیت‌المال بیشتر شده است. 

به گزارش ایلنا، محمدرضا بهشتی درمیزگرد فرهنگی در قالب برنامه‌های انتخاباتی گفت: یکی از حوزه‌هایی که باید مورد بحث قرار گیرد، فرهنگ و هنر است، ما شیوه مدیریت مان نقایصی دارد که محصول این سو تدبیر است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: از ابتدای دهه ۷۰ اتفاقی در حوزه فرهنگ و هنر افتاد که با تحول تکنولوژی مانند ماهواره و اینترنت پیش آمد. تا قبل از دهه ۷۰ و تا قبل از پیشرفت‌ها می‌شد در قرنطینه مدیریت کرد، اما با پیشرفت تکنولوژی مرزها برداشته شد.

وی افزود: ولی ما از دهه هفتاد به این ور جلوی این پیشرفت ایستادیم، مانند این است که جلوی سیل سیم خاردار کشیدیم. هر چیزی که وجود داشته باشد در جهان، در ایران هم امکان دسترسی آن است. وقتی مرزها برداشته می‌شود یعنی این یک فرصت هم برای ما هم هست و می‌توانیم در پیشخوان فرهنگی تمام کشورها وجود داشته باشیم، امروز چه شد؟ ترکیه و کره بر پیشخوان ما هستند و با این مدیریت هیچ پیشرفتی نداشتیم . 

بهشتی خاطرنشان کرد: مدیریت را در شرایط عدم قرنطینه می‌توانستیم انجام دهیم. شما با حمایت‌ کردن‌تان می‌توانید این کار را انجام دهید. کار به جایی می‌رسد که وزارت ارشاد ما که این ماموریت را به عهده دارد شده است ضابط قوه قضائیه و نامه رسان نهادهای امنیتی به هنرمندان، تعداد هنرمندانی که پرونده دارند از غارت گران بیت‌المال بیشتر شده است. 

وی گفت: اوضاع به صورتی شده است که مجبور هستیم به چند نهاد پول‌های بزرگ بدهیم تولید کنند. چند وقت پیش به یکی از این نهادها گفتم شما این را می‌خواستید؟ این ابتذال را می‌خواستید؟ شما واژه ابتذال را شرمنده کردید.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: کشور ایران بنا به سابقه تاریخی دارای عرصه فرهنگ و هنر است، بعد از انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر استقلال و آزادی به منصه ظهور رساند، این اتفاق در موسیقی، سینما و هنرهای تجسمی اتفاق افتاد، دنیا خواهان این‌ها هستند، اما همه این‌ ها را تعطیل کردند. 

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار نفر در سینما مشغول فعالیت هستند، اما امروز بعضی از آن‌ها در فقر هستند، چهارتا سلبریتی را که نمی‌توانیم کل سینما بدانیم. ببینم با کل بدنه چه کرده‌ایم.شرایط قرنطینه تمام شده است و باید شرایط عدم قرنطینه را بپذیریم. چرا باید هنرمندان به جاهای دیگر دنیا کوچ کنند، اگر هنرمندی کوچ کند دیگر نمی‌تواند مانند قبل بسازد. تجدید نظر در سیاست‌ها نیازمند الگوی جدید است و هنوز امکان ایجاد مسیر جدید هست.

 

منبع: etemadonline-664073

نظر شما