شناسهٔ خبر: 67275675 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

با پول یک قهوه، در این شهر خانه بخرید(+عکس)

در سال ۲۰۱۹، دهکده سامبوکا دی‌سیچیلیا در جنوب ایتالیا به دلیل فروش خانه‌های خود به قیمت یک یورو در فضای مجازی وایرال شد. طرح‌هایی از این دست به روشی محبوب برای شهرهای روستایی با جمعیت رو به کاهش تبدیل شده است تا تعداد ساکنان خود را افزایش دهند و از تخریب خانه‌های بدون استفاده جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

ایتالیا به طرح خانه‌های یک یورویی‌اش معروف است که برای افزایش جمعیت و رونق گردشگری انجام می‌شود. طی آخرین تصمیمات مدیریتی می‌توان در سامبوکا دی‌سیچیلیای این کشور خانه‌ای به مبلغ سه یورو خریداری کرد.

به گزارش ایمنا، ایتالیا به خانه‌های یک یورویی‌اش معروف است و اکنون طرح منازل ارزان‌قیمت این کشور دوباره بازگشته است، به‌طوری‌که می‌توان ملکی را در منطقه سیسیل با قیمت سه یورو خریداری کرد.

در سال ۲۰۱۹، دهکده سامبوکا دی‌سیچیلیا در جنوب ایتالیا به دلیل فروش خانه‌های خود به قیمت یک یورو در فضای مجازی وایرال شد. طرح‌هایی از این دست به روشی محبوب برای شهرهای روستایی با جمعیت رو به کاهش تبدیل شده است تا تعداد ساکنان خود را افزایش دهند و از تخریب خانه‌های بدون استفاده جلوگیری کنند.

اما در حالی که ابتکارات در بعضی مکان‌ها با شکست مواجه شد، فروشندگان سامبوکا با سیل درخواست‌ها مواجه شدند. خریداران از ایالات متحده و خاورمیانه حدود ۲۰ میلیون یورو به اقتصاد محلی این کشور تزریق کردند. اکنون روستای سیسیلی خانه‌های بیشتری را برای حراج گذاشته است، با این حال همچون دفعه قبل، چند شرط وجود دارد که خریداران بالقوه باید از آن‌ها آگاه باشند.

با پول یک قهوه، در این شهر خانه بخرید

دهکده ایتالیایی خانه‌های ارزان‌تری را وارد بازار می‌کند

پس از فروش موفق در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، سامبوکا دی‌سیچیلیا خانه‌های ارزان دیگری را به حراج می‌گذارد؛ این بار خانه‌ها با قیمت اولیه سه یورو در دسترس هستند. این سازه‌ها در منطقه قدیمی ساراسن شهر واقع شده‌اند و بنا بر گزارش‌ها از نظر ساختاری به اندازه سازه‌هایی هستند که در طرح‌های قبلی فروخته می‌شدند.

خانه‌هایی که پس از زلزله سال ۱۹۶۹ رها شدند، متعلق به مقامات محلی هستند و بنابراین روند فروش راحت‌تر از مکان‌هایی است که شوراها باید بین خریداران و مالکان خصوصی ارتباط برقرار کنند. املاک پیشنهادی خانه‌های دو تا سه‌خوابه است که بزرگ‌تر از ۸۰ متر مربع نیستند و با سنگ عسلی ساخته شده‌اند. این ساختمان‌ها دو یا سه طبقه و بعضی دارای تراس هستند.

با پول یک قهوه، در این شهر خانه بخرید

خانه‌ها از طریق حراج به بالاترین پیشنهاددهنده فروخته می‌شوند، بنابراین قیمت خرید احتمالاً به طور قابل‌توجهی بیشتر از مبلغ نمادین سه یورو خواهد بود؛ قبلاً اکثر آنها بین پنج تا ۱۰ هزار یورو خریده بودند.

تعدادی از خانه‌های پیشنهادی دارای حیاط داخلی با درختان لیمویی زیبا و کف‌های کاشی‌کاری شده مایولیکایی روشن هستند، اما بسیاری از املاک برای زندگی مناسب نیستند؛ مانند خانه‌های ارزان قبلی، خریداران باید تعمیرات گسترده‌ای را انجام دهند. مالکان جدید باید انتظار داشته باشند که حداقل ۳۰ تا ۲۰۰ هزار یورو برای انجام تعمیرات بپردازند.

کار بازسازی باید ظرف سه سال پس از خرید انجام شود، در غیر این صورت خریداران پنج هزار یورو سپرده مورد نیاز خود را در طول فرآیند مناقصه از دست می‌دهند. این رویکرد ایتالیا باعث افتتاح اقامتگاه‌ها و مغازه‌های توریستی جدید شده است و اکنون فضاهای دورکاری برای تشویق عشایر دیجیتال برای اقامت در شهر وجود دارد. این طرح جمعیت شهر را نیز تغییر داده است به‌طوری‌که در بین خریداران به «آمریکای کوچک» مشهور است.

با پول یک قهوه، در این شهر خانه بخرید

نظر شما