شناسهٔ خبر: 67274247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(عکس) نسل جدید تانک لئوپارد ۲ به زودی معرفی می‌شود؛ ماشین کشتار جدید آلمانی‌ها (عکس) نسل جدید تانک لئوپارد ۲ به زودی معرفی می‌شود؛ ماشین کشتار جدید آلمانی‌ها

کنسرسیوم آلمانی-فرانسوی KNDS، متشکل از کراوس-مافی وگمان و نکستر، پیش از رونمایی رسمی، تصاویری از تانک جدید و مشخصات آن را منتشر کرد. نسل جدید تانک لئوپارد 2 که «لئوپارد 2 A-RC» نام دارد، تانکی مدرن و پیشرفته برای رویارویی با چالش‌های در حال تحول میدان‌های نبرد طراحی شده و نوآوری‌های چشمگیری را

صاحب‌خبر -

کنسرسیوم آلمانی-فرانسوی KNDS، متشکل از کراوس-مافی وگمان و نکستر، پیش از رونمایی رسمی، تصاویری از تانک جدید و مشخصات آن را منتشر کرد. نسل جدید تانک لئوپارد 2 که «لئوپارد 2 A-RC» نام دارد، تانکی مدرن و پیشرفته برای رویارویی با چالش‌های در حال تحول میدان‌های نبرد طراحی شده و نوآوری‌های چشمگیری را برای ارتقای قابلیت‌های عملیاتی خود به کار گرفته است.

امکانات و تجهیزات نسل جدید تانک لئوپارد ۲

یکی از بارزترین ویژگی‌های این تانک، برجک بدون سرنشین آن است که می‌تواند به توپ‌های مختلفی مجهز شود. از جمله آن‌ها می‌توان به توپ کلاسیک 120 میلی‌متری، توپ 130 میلی‌متری جدید راین‌متال یا توپ 140 میلی‌متری اختصاصی Ascalon شرکت KNDS اشاره کرد. این سیستم خودکار بارگذاری پیشرفته، قادر به شلیک سه گلوله در ده ثانیه است و تعداد خدمه را به سه نفر کاهش می‌دهد که در بدنه‌ای با حفاظت جدید جای گرفته‌اند. KNDS ادعا می‌کند این برجک بدون سرنشین، سطح آسیب‌پذیر تانک را 30 درصد کاهش می‌دهد.

43_11zon (13)

لئوپارد 2 A-RC به زره جدیدی مجهز شده که حفاظت بهتری در برابر تهدیدات مختلف ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود این خودرو زرهی، یکی از سریع ترین تانک های جنگی جهان تبدیل شود. سیستم زره ماژولار پیشرفته آن، امکان تعویض و ارتقاء سریع را فراهم می‌کند و اطمینان می‌دهد که در خط مقدم فناوری حفاظت زرهی باقی می‌ماند. علاوه بر این، نسخه A-RC دارای سیستم‌های حفاظت فعال (APS) پیشرفته‌ای است که قادر به رهگیری پرتابه‌های ورودی و افزایش قابل توجهی در بقاپذیری خدمه دارد.

وزن این خودرو زرهی کمتر از 60 تن خواهد بود و ارتفاع آن نسبت به نمونه‌های قبلی کاهش یافته است. این تانک توسط یک موتور به تازگی توسعه یافته با قدرت اسب بخار بیشتر و بازده سوخت بهتر کار می‌کند و با یک سیستم انتقال قدرت پیشرفته همراه است که قابلیت مانور در زمین‌های مختلف را بهبود می‌بخشد. این امر اطمینان می‌دهد که لئوپارد 2 A-RC در محیط‌های مختلف، از محیط‌های شهری گرفته تا میدان‌های باز، اثربخشی عملیاتی خود را حفظ می‌کند.

نسل جدید تانک لئوپارد 2 فقط بر قابلیت‌های رزمی تمرکز ندارد، بلکه بر راحتی خدمه و کارایی عملیاتی نیز تأکید می‌کند. فضای داخلی برای ارائه ارگونومی بهتر و آگاهی موقعیتی بیشتر برای خدمه بازطراحی شده است و شامل رابط‌های دیجیتال مدرن و سیستم‌های خودکاری است که حجم کاری را کاهش می‌دهد و اثربخشی کلی مأموریت را بهبود می‌بخشد. همچنین، لئوپارد 2 A-RC دارای پرتابگر جداگانه‌ای برای موشک‌های ضدتانک است که قابلیت حملات NLOS (غیرخط دید) را دارد.

44_11zon (14)

انتظار می‌رود این نسل لئوپارد استانداردهای جدیدی را در جنگ زرهی تعیین کند و قابلیت‌های عملیاتی نیروهای مسلح آلمان و متحدان را ارتقا دهد. این تانک مدرن و پیشرفته، گامی مهم در جهت حفظ برتری نظامی در میدان‌های نبرد آینده خواهد بود. نسل جدید لئوپارد، یکی از گران ترین تانک های جهان نیز لقب خواهد گرفت. با توجه به این که تولید نسل قبلی آن بیش از ۳۰ میلیون دلار هزینه داشت، بعید به‌نظر می‌رسد که نسل جدید با هزینه کمتری ساخته شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-193911

نظر شما