شناسهٔ خبر: 67273848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیر مخابرات منطقه کردستان:

لزوم توجه در حوزه اقتصاد ديجيتال در کردستان/600 روستاي کردستان داراي اينترنت پر سرعت است

صاحب‌خبر -
لزوم توجه در حوزه اقتصاد ديجيتال در کردستان/600 روستاي کردستان داراي اينترنت پر سرعت است
خبرگزاری آریا_مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت:با توجه به پتانسیل و توانمندی استان کردستان در حوزه تکنولوژی، فناوری و دیجیتال،لازم است در جهت اقتصاد دیجیتال در استان توجه بیشتری صورت گیرد چرا که منجر به اشتغالزایی و رونق کسب وکارها میشود.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ آزاد حکمت در نشست خبری با موضوع تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مخابرات اظهار کرد: سال گذشته 648 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مخابراتی در استان کردستان صورت گرفته که امسال تاکنون 220 میلیارد تومان بوده است.
حکمت به راه‌اندازی 471 سایت موبایل در استان اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان طی 10 سال گذشته 95 درصد رشد داشته است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان به توسعه اینترنت، از جمله برنامه‌های در دست اقدام در روستا ها اشاره کرد وگفت:تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت ADSL در استان در حال حاضر به 600 روستا رسیده است در حالی که در سال 1392 فقط 9 روستای استان دارای اینترنت ثابت بودند.
مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد:طی هفت سال گذشته در استان کردستان بر واگذاری تکنولوژی فیبرنوری(FTTH) ورود کرده‌ایم و در حال حاضر نیز توسعه شبکه فیبر نوری در استان یکی از اقدامات در دستور کار این شرکت است.
حکمت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان کردستان را ضرورت دانست وتاکید کرد:با توجه به پتانسیل و توانمندی استان کردستان در حوزه تکنولوژی، فناوری و دیجیتال،لازم است در جهت اقتصاد دیجیتال در استان توجه بیشتری صورت گیرد چرا که منجر به اشتغالزایی و رونق کسب وکارها میشود.

نظر شما