شناسهٔ خبر: 67273838 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

سعید جلیلی: لازمه جهش اقتصاد استفاده از بازارهای جهان است

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: نیمی از جمعیت ما بانوان هستند. بخش عمده‌ای از فرصت‌های ما بانوان هستند و باید از این فرصت بزرگ استفاده کرد و برنامه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید جلیلی امشب ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در گفت و گوی ویژه خبری با بیان اینکه مردم را در انتخابات باید به برنامه های خود و آنچه باور داریم اقناع کنیم، اظهار کرد: مردم در آستانه یک انتخاب بزرگ هستند و هر چه این انتخاب با بصیرت بیشتری باشد، مردم نگاه دقیق‌تری به آینده خواهند داشت.

وی ادامه داد: نیمی از جمعیت ما بانوان هستند. بخش عمده ای از فرصت‌های ما بانوان هستند و باید از این فرصت بزرگ استفاده کرد و برنامه داشت. مهمترین مطالبات بانوان این است که نقش آنها دیده شود. باید نقش پرشکوهی برای بانوان تعریف شود. بانوان عناوین مختلف داشته و نقش خانوادگی و اجتماعی دارند و باید این‌ها دیده شود. یکی از امتیازات گفتمان انقلاب اسلامی این است که زن را در جایگاه خود قرار می‌دهد. وقتی حرکت پیشرفت جامعه آغاز می شود که خانوده محیطی امن باشد. زن کانون خانواده است و باید محیط آرامش را به گونه‌ای فراهم کند که همسر و فرزندان و خود خانم بتوانند نقش موثر اجتماعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شنیدم جسارتی به دولت رئیسی شد، افزود: آنها گفتند ما بیاییم هم سانتریفیوژها می‌چرخد هم کارخانه‌ها، ولی تعداد سانتریفیوژها از ۱۹ هزار به ۳ هزار رسید با آن محدودیت‌ها  و بتنی که ریخته شد و دلار هم از ۳ هزار تومان شد ۳۰ هزار تومان. تعداد تحریم‌ها از ۸۰۰ به ۱۵۰۰ رسید و خود این آقایان تحریم شدند. می‌گویند این سه سال اخیر فلاکت بودند. مردم مقایسه کنند که این سه سال فلاکت بوده است یا آن زمانی که رشد کشور صفر یا منفی بوده و متوسط آن ۰.۷ درصد بود. شهید رئیسی این رشد را چه میزان افزایش داد؟ مردم این آمار را مقایسه می‌کنند. ما بیش از ۱.۵ میلیون بشکه نفت می‌فروشیم و اگر امکان تولید داشته باشیم تا ۲ میلیون بشکه می توانیم بفروشیم. این مباحث خوب است چون حقایق برای مردم روشن می شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: مذاکره یک وسیله است و حتما باید از آن برای دفاع از منافع مردم و کشور استفاده شود. نباید مذاکره فقط برای توافقی باشد که منافع ملت تامین نشود و ظرفیت‌های کشور نادیده گرفته شده و آنها جمع شود زیرا این دفاع از حقوق ملت نیست. دنیا را نباید معطل چند کشور کرد. دنیا بزرگ است و ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد که فرصت‌های زیادی برای ما وجود دارد. لازمه جهش اقتصاد کشور استفاده از بازارهای جهان است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: در مسیر دفاع از حقوق کشور چند کار اصلی انجام دادیم دشمن می‌گفت نباید یک سانتریفیوژ داشته باشید ولی وقتی ما کار را تحویل دولت بعدی دادیم، ۱۹ هزار سانتریفیوژ داشتیم. در شرایطی کار را تحویل گرفتیم که همه چیز ما تعلیق شده بود و می‌گفتند باید تخریب شود. یک میلیون بیمار داشتیم که برای تهیه داوری آنها باید سوخت ۲۰ درصد می‌داشتیم وقتی این سوخت را به ما ندادند، خودمان تهیه کردیم. می گفتند دفاع از حقوق هسته ای دفاع از همه حقوق کشور است چرا که اگر دشمن بدون مقاومت شما خرمشهر را گرفت، سراغ هویزه هم می آید. دیدیم وقتی که همه دستاوردها را کنار گذاشتند و گفتند که سانتریفیوژ را جمع می‌کنیم و مواد تولید شده را خارج کردیم و بتن می ریزیم طرف از توافق خارج شد و دلار ۳ هزار تومان ۳۰ هزار تومان شد و تحریم‌ها بیشتر شد. بعد وارد بحث موشکی شدند.

ادامه دارد...

نظر شما