شناسهٔ خبر: 67273829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

طرفداران نامزدها از خدشه دار شدن وحدت در گلستان خودداری کنند

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: رؤسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و هواداران آنها طبق قانون عمل کنند و از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و هر اقدامی که امنیت روانی و سلامت انتخابات را خدشه دار کند، بپرهیزند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حیدر آسیابی» در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با تأکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد از خط قرمزها عبور کند اظهار کرد: مواردی مانند القای تقلب در انتخابات و دامن زدن به شایعات، تخریب نامزدها و اقداماتی که طبق قانون ممنوع است، همه در قانون جرم انگاری شده است و در برخورد با متخلفان تعلل نمی کنیم.
 
به گفته وی؛ شعب رسیدگی به جرائم انتخاباتی در همه حوزه های قضایی استان فعال شده و اقدامات پیشگیرانه هم در استان انجام شده و تذکرهای لازم درباره رعایت قوانین انتخاباتی به مسئولان ستادهای تبلیغاتی نامزدها داده شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطر نشان کرد: تلاش همه دستگاه ها فراهم کردن بستر امن و سلامت رأی برگزاری پرشور انتخابات است.
 
دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه با تأکید بر این که خدشه دار کردن وحدت ملی خط قرمز ما است گفت: حتما این موضوع را رصد می کنیم و با هر کسی که برای خدشه دار کردن وحدت ملی گام بردارد برخورد می کنیم.
 
«محمود اسپانلو» افزود: مطالب غیر مستند و اثبات نشده که سبب التهاب آفرینی در جامعه می شود و فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد باید کامل تحت رصد باشد و کسانی که چنین مطالبی را منتشر و یا بیان می کنند بایستی پاسخگویی دستگاه قضایی باشند.
 
به گفته وی؛ طبق قانون مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات، حق تبلیغ به نفع یا ضرر نامزد ها را ندارند.
 
دادستان مرکز استان گلستان تأکید کرد: این ممنوعیت شامل تمام افرادی است که در امر انتخابات دخیل هستند و مسئولان برگزاری و نظارت باید بیش از همه عامل به قانون باشند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما