شناسهٔ خبر: 67273729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ریسک افزایش تورم آمریکا با برنامه پیشنهادی ترامپ ریسک افزایش تورم آمریکا با برنامه پیشنهادی ترامپ

به گزارش اکوایران، «دیوید مک‌کورمیک»، رئیس‌ پیشین یکی از صندوق‌های پوشش ریسک آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه سنا اعلام کرد که او نگران است تعرفه‌های پیشنهادی دونالد ترامپ باعث رشد تورم شود. به نوشته بلومبرگ، دیوید مک‌کورمیک در عین حال مقصر قیمت‌های بالای اخیر را هزینه‌های اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، «دیوید مک‌کورمیک»، رئیس‌ پیشین یکی از صندوق‌های پوشش ریسک آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه سنا اعلام کرد که او نگران است تعرفه‌های پیشنهادی دونالد ترامپ باعث رشد تورم شود.

به نوشته بلومبرگ، دیوید مک‌کورمیک در عین حال مقصر قیمت‌های بالای اخیر را هزینه‌های اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و برنامه‌های مربوط به بخشش وام‌های دانشجویی اعلام کرده است.

این سیاست‌مدار آمریکایی در روز سه‌شنبه (29 خرداد) در مصاحبه با شبکه بلومبرگ، در پاسخ به سوال مربوط به برنامه افزایش تعرفه‌ها توسط ترامپ اعلام کرد: «معتقدم که این اقدام ریسک تأثیر تورمی به همراه خواهد داشت.»
او همچنین اعلام کرد: «اولویت‌های اقتصادی دولت بایدن باعث افزاش تورم شده و ما را به دشمن اصلی (چین) وابسته‌تر کرده است. همزمان با نامزدی خود برای سنا، من از مجموعه‌ای از سیاست‌ها حمایت کرده‌ام که ما را در مسیر مخالف فعلی قرار می‌دهد.»

در این چرخه انتخابات، نرخ تورم یک مسئله تعیین‌کننده برای بسیاری از رأی‌دهندگان است و نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تورم سرسخت باعث شده افکار عمومی یک رویکرد منفی نسبت به مدیریت اقتصاد توسط بایدن داشته باشند.

مک‌کورمیک اعلام کرده او پیش از ترامپ نسبت به اعمال تعرفه‌ها تردید داشته است، اما اکنون از استفاده گزینشی از تعرفه‌های تجاری برای ایجاد یک زمین بازی منصفانه حمایت می‌کند. او افزوده که یک راه اساسی برای رشد بیشتر اقتصاد، تمدید برنامه کاهش مالیاتی ترامپ در سال 2017 است؛ برنامه‌ای که قرار است در سال آینده میلادی منقضی شود.

ترامپ وعده داده در صورت بازگشت به کاخ سفید،‌ بر تمام واردات از چین تعرفه‌ 60 درصدی اعمال کند و واردات از سایر کشورهای جهان نیز با عوارض 10 درصدی شود. اقتصاددانان هشدار داده‌اند این سیاست تجاری می‌تواند مالیات خانوارهای آمریکایی را افزایش دهد و قیمت‌ها بر دسته وسیعی از کالاها شامل خودرو، مواد غذایی و دارو را افزایش دهد.

بلومبرگ اکونومیکس در گزارش خود در ماه آوریل اعلام کرده بود برنامه ترامپ برای اعمال تعرفه احتمالا نرخ تورم را بالاتر از هدف فدرال رزرو قرار خواهد داد و این بانک را برای افزایش نرخ بهره تحت فشار قرار می‌دهد.

برنامه ترامپ برای اعمال تعرفه بر تمام کالاهای وارداتی و استفاده از عواید آن برای جبران کاهش مالیات با استقبال سرد بسیاری از اقتصاددانان همراه شده است. وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا ایده ترامپ مبنی بر جایگزینی مالیات بر درآمد با تعرفه را مهم‌ترین عامل رکود تورمی اعلام کرده است که می‌تواند باعث جنگ اقتصادی در سراسر جهان شود.

انتخابات آمریکا اقتصاد آمریکا دونالد ترامپ

پنسیلوانیا، ایالت تعیین‌کننده

تلاش دیوید مک‌کورمیک برای ورود به سنای آمریکا از طریق پنسیلوانیا، به‌دقت مورد نظارت قرار می‌گیرد. پنسیلوانیا یک ایالت چرخشی است که احتمالا تأثیر قابل توجهی در نتیجه رقابت بایدن و ترامپ و کنترل کنگره خواهد داشت، جایی که دموکرات‌ها در تلاش هستند اکثریت ضعیف خود در سنا را حفظ کنند.

ثروت شخصی مک‌کورمیک و روابط قوی او با وال‌استریت به عنوان مدیر ارشد اجرایی سابق «بریج واتر آسوشیتس»، دارایی مهمی برای جمهوری‌خواهان است، زیرا او به دنبال شکست باب کیسی، سناتور دموکرات، است.

فهرست حامیان دیوید مک‌کورمیک، اشتیاق حزب جمهوری‌خواه برای بازپس‌گیری کنترل سنا در انتخابات سال 2024 را نشان می‌دهد.

نتایج نظرسنجی‌ها

یک نظرسنجی در ماه ژوئن توسط کالج ماریست نشان داد که باب کیسی با حمایت 52 درصدی رأی‌دهندگان از مک‌کورمیک با 46 درصد در پنسیلوانیا پیشتاز است.

مک‌کورمیک همچنین در سال 2022 برای سنا نامزد شده بود، اما شکست خورد. ترامپ در آن رقابت به مک‌کورمیک حمله کرد و او را «نامزد منافع خاص و جهانی‌گرایان و تشکیلات واشنگتن» خواند.

این بار مک‌کورمیک از حمایت ترامپ برخوردار است و رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان، حمایت خود را از او در تجمعی در ماه آوریل اعلام کرد. مک‌کورمیک در ماه مارس از ترامپ برای ریاست‌جمهوری حمایت کرده بود.

 

منبع: ecoiran-65830

نظر شما