شناسهٔ خبر: 67273262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گردهمایی ستاد استان تهران؛

پزشکیان: سعی کنید من را یک آدم معمولی ببینید

طیبه بیات

مسعود پزشکیان گفت: به پیر و پیغمبر من هم یک بشری مثل شما هستم. من خودم را برتر و بالاتر از شما نمی‌بینیم. سعی کنید من را یک آدم معمولی ببینید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی انتخاباتی ستاد استان تهران مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه در محل سالن همایش‌های برج میلاد و با حضور چهره‌های چون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم، عباس آخوندی و شخص پزشکیان در حال برگزاری است.

از حواشی این همایش می‌توان به پخش برنامه میزگرد فرهنگی پزشکیان که عصر امروز برگزار شد، در سالن همایش اشاره کرد.

حاضرین در این همایش در واکنش به ترک میزگرد از سوی محمد فاضلی مشاور همراه پزشکیان در میزگرد فرهنگی، اقدام او را اعتراضی و تحسین برانگیز دانستند.

این در حالی است که شخص پزشکیان این اقدام را فارغ از محِق بودن طرفین دعوا، ناشی از فقر و ضعف فرهنگی دانست.

بر اساس این گزارش، علی تاجرنیا رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: این همایش را برای اعلام حمایت از عدالت طلبی و حق مداری و اعلام حمایت از دکتر پزشکیان برگزار کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: تاکنون تمامی گروه‌های اجتماعی از شما اعلام حمایت کرده‌اند. جناب دکتر پزشکیان، قبل از شروع مراسم، سفارش‌های زیادی به من شد که یک موضوع را به شما عرض می‌کنم. زنان نیمی‌از جمعیت کشور هستند و زنان مربی نیمی دیگر از کشور هستند. در طی یک هفته گذشته از انتخابات احساس می‌کنند که جایشان به طور مناسب رعایت نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: می‌دانیم عدالت طلب هستید و این را زیست شما نشان داده است، امیدوارم این موضوع را هم رعایت بفرمائید و با حضور یک زن در برنامه‌های تلویزیونی خود این نکته را اعمال بفرمائید.

در ادامه این همایش، عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ملت ایران در این چند وقت و در این چند دولتی، احساس بی پناهی می‌کنند. امیدواریم با حضور دکتر پزشکیان دولت ایران برقرار شود و از این چند دولتی عبور کنیم و تنها یک دولت داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به چنددستگی شدن جامعه تصریح کرد: یک عده خود را مالک الرعایا می‌دانند و یک عده را شهروند که این مورد قبول نیست. باید یک نقطه پایان برای این گذاشت. این وضعیت دو جامعه‌ای شدن ایران و شهروندی درجه یک و دو شدن باید پایان بپذیرد.

وزیر اسبق راه و شهرسازی گفت: ما می‌خواهیم ایران در برابر دشمنان سربلند و پیروز باشد و وحدت خود را حفظ کند. همه شهروند ایران هستند. ما دو ایران نداریم و تنها یک ایران داریم.

آخوندی با اشاره به راه حلی برای رسیدن به دولت ایران، افزود: ایران را آباد خواهیم کرد. چگونه؟ با بازگشت به‌ایران. ایران چهار راه ارتباطی است و ما این چهار راه را به سوی جهان باز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ایران ستون فقرات جاده ابریشم است. باید بتوانیم با شمال و جنوب عالم تجارت کنیم. با پیوستن به FATF، پالرمو و معاهده‌های جهانی می‌توانیم به این هدف برسیم و با جهان تجارت کنیم.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان در پایان سخنان خود با تاکید بر پایان‌دادن به انحصارگرایی گفت: به وضعیت انحصاری‌ای که در بازار است چه در بازار خودرو و چه در بازارهای دیگر، باید پایان دهیم و به دنبال بازار منصفانه هستیم.

حمیده زرآبادی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بیان کرد: در جوامعی که ساختارهای دموکراتیک اجرا نشده، برای اجرای خواسته‌هایمان دنبال کسانی هستیم که به آن نزدیک هستند و به همین دلیل از دکتر پزشکیان با رأی حمایت می‌کنیم و به ایشان رأی خواهیم داد.

وی افزود: ما حق زندگی می‌خواهیم. امروز زنانمان از زندگی روزمره حذف می‌شوند. ما حق اعتراض می‌خواهیم؛ پاسخ اعتراض گلوله نیست. به خاطر بی‌عدالتی در ادارات، شاهد حضور افراد ناشایست بر سرکار هستیم.

محمدرضا جلایی‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این همایش تاکید کرد: دکتر پزشکیان برای ما انتخاب بین بد و بدتر نیستند بلکه شما انتخاب ایجابی ما هستند. ما محدودیت‌های شما را می‌شناسیم و انتظار معجزه نداریم.

وی در ادامه با اشاره به وعده‌های داده شده بیان کرد: سه وعده ممکن را از شما می‌خواهم که به ما قول بدهید محقق شوند. درخواست اول این است که حداقل ٣ زن در کابینه شما حضور داشته باشند. درخواست دوم این است که یک هموطن اهل تسنن در کابینه و حداقل ٢ استاندار اهل سنت در دولت حضور داشته باشند. درخواست سوم این است که به ما وعده دهید که اگر کارزاری به امضا ١٠٠ هزار نفر از شهروندان رسید، وزارت خانه مربوطه حاضر باشد که رسماً پاسخ دهد.

وی در ادامه اذعان داشت: دره از آنچه که فکر می‌کنید به همه ما نزدیک‌تر است. در سه سال‌گذشته سعی کردند در کنار ایران عزیز یک ایران مجازی درست کنند که دو تصویر متفاوت بود. یک ایران واقعی که همه در آن زندگی می‌کنیم و یک ایران آن‌ها که امنیت و آزادی و همه چیز وجود دارد ولی در ایران واقعی این چنین نیست.

وی با اشاره به مدیریت چند سال گذشته کشور اظهار کرد: آنچه که این ٣ سال بر ما گذاشته است سوءمدیریت نیست بلکه اقتصاد رفاقت‌گرایانه است. آقایان در ٣ سال پیش ایرانی تحویل گرفتند که ٣ میلیارد بنزین صادر می‌کرد و امسال همان میزان را وارد می‌کند. شما که توان تهیه شیر خشک برای نوزادان و انسولین برای بیماران ندارید از چه طریقی می‌توانید قیمت بنزین را نصف کنید؟

رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران افزود: این دولت به بهانه اقتدار و نیت یکدست‌سازی حتی به نهادهای خود نظام هم رحم نکرد. از جمعیت مردمی امام علی (ع) گرفته تا کانون وکلا، اتاق بازرگانی و مهندسی و غیره.

بر اساس این گزارش، مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در همایش ستاد استان تهران در جمع هواداران خود اظهار داشت: به پیر و پیغمبر من هم یک بشری مثل شما هستم. من خودم را برتر و بالاتر از شما نمی‌بینیم. سعی کنید من را یک آدم معمولی ببینید.

وی افزود: دیکتاتورها را آدم‌ها درست می‌کنند. اگر زیاد تعریف کنید به سمتی می‌روم که نباید بروم. در هیچ حالتی ان‌شاءالله تغییر نخواهیم کرد. ما برای ایران باید باهم وحدت کنیم. رسول خدا وقتی آمد مدینه، اولین کاری که کرد بین آن قبایلی که دشمن خونین بودند وحدت ایجاد کرد. بیایید باهم به وحدت و انسجام برسیم.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همدیگر راتحمل کنیم. امروز با این اتفاقاتی که در صداوسیما افتاد نمی‌شود مملکت را اداره کرد. صحنه نامناسبی بود. آنچه که میثاق مشترک ما می‌تواند باشد همان قانون اساسی است.


خیلی از اصول قانون اساسی را رعایت نکردیم و باید رعایت کنیم. ممکن است برخی از بندها را قبول نداشته باشیم، آنهایی که قبول داریم را اجرا کنیم و بعداً مابقی را اصلاح می‌کنیم.

پزشکیان گفت: اینکه ما می‌خواهیم عدالت در جامعه ایجاد کنیم و فاصله‌ها را کم کنیم حرف بدی است؟ آن‌هایی که می‌خواهند به اسم ضدولایت فقیه بودن ما را از میدان حذف کنند بدانند که ما طرفدار ولایت و دنبال عدالت هستیم.

وی اضافه کرد: پیامبران آمده‌اند که عدالت را اجرا بکنند. عدالت ترک و کرد و گیلک نمی‌شناسد. عدالته عدالت است. ما حق قومیت‌ها، محرومین و کسانی که‌در روستا زندگی می‌کنند را جبران کنیم.


چرا در این مملکت یه عده در کپر درس بخوانند و یه عده امکانات داشته باشند و در درس‌خواندن یکسان و برابر باشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما باهم می‌توانیم این مملکت را درست کنیم. یک عده با یک تفکر حتی اگر نابغه باشند که نیستند، نمی‌توانند مردم را مدیریت کنند. به قول آقای دکتر رأی ندادن یعنی رأی دادن به اقلیتی که خواهان ناامیدی ما هستند.

در حال تکمیل…

نظر شما