شناسهٔ خبر: 67272347 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رو کم کنی زیر تور به سود ما

ایران ۳-۲ هلند: خفن‌های ایران علیه بهترین بازیکن جهان!

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در یک جدال جذاب دومین پیروزی خود را در لیگ ملت‌ها کسب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 از روز سه‌شنبه 29 خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز ‌شده است و تیم ملی والیبال ایران از ساعت 10:30 دقیقه روز پنج‌شنبه 31 خرداد و در دومین دیدار خود در این هفته به مصاف هلند می‌رود، تیمی که قهرمان المپیک 1996 بود و برای مدتی از سطح اول والیبال دنیا دور شد و حالا در تلاش برای بازگشت به روزهای خوش کسب مدال طلای المپیک است.

هلندی‌ها که سابقه شش بار حضور در رقابت‌های المپیک را دارند، پیش از طلای المپیک 1996، در المپیک 1992 بارسلون، مدال نقره المپیک را نیز به دست آورده بودند و اکنون با سه برد و 9 امتیاز در هفته سوم لیگ ملت‌ها از آخرین فرصت‌هایشان برای کسب سهمیه المپیک پاریس استفاده می‌کنند.

پیاتزا سرمربی این تیم، بازیکنانی چون وسل کمینک، نیمیر عبدالعزیز، مارتین ون گاردرن، گیس جورنا، میخال پارکینسون و فابیان پلاک را در ترکیب خود قرار داده تا تیمی باتجربه را راهی میدان کند. یکی از شناخته شده‌ترین بازیکنان و ستاره این تیم نیمیر عبدالعزیز است که جزء امتیازآورترین بازیکنان لیگ ملت‌ها محسوب می‌شود و روز گذشته در بازی با برزیل عملکردی درخشان داشت و هر چند تیمش سه بر یک نتیجه را واگذار کرد، اما ۳۸ امتیاز برای هلند کسب کرد. نیمیر  با 32 سال سن و کوله‌باری از تجربه از آخرین شانس‌هایش استفاده می‌کند تا برای تیمش کسب سهمیه کند چرا که مشخص نیست در المپیک لس آنجلس بتواند حضور داشته باشد یا خیر؟

2025557

پیاتزا مربی ایتالیایی هلند چند سالی است هدایت این تیم را برعهده گرفته و روی تیم و بازیکنان خود شناخت کافی را دارد. بنابراین می‌داند از هر بازیکن در چه زمانی باید استفاده کند.

هلند که با سه برد در رتبه سیزدهم این رقابت‌ها قرار گرفته است، در هفته سوم لیگ ملت‌ها به سه برد نیاز دارد تا در کورس کسب سهمیه المپیک باقی بماند اما چشم به لغزش کوبا و صربستان هم دارد تا سهمیه را به دست بیاورد.

تیم ملی والیبال هلند سیزده بار در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان حضور یافته است که بهترین عنوان آن‌ها به کسب نایب قهرمانی این رقابت‌ها در سال 1994 باز می‌گردد.

هلندی‌ها از سال 2021 و در سه دوره متوالی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال حضور یافتند که بهترین عملکرد آن‌‌ها به کسب مقام هشتمی در سال 2022 باز می‌گردد.

تیم ملی والیبال هلند در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2024 با سرمربیگری، روبرتو پیاتزا حضور دارد و لیست بازیکنان دعوت شده این تیم برای شرکت در هفته سوم لیگ ملت‌ها عبارتند از:

پاسورها: وسل کمینک، سیل مِیس

مدافعان میانی: توان ویلتنبورگ، فابیان پلاک، لوک ون‌دراِنت، میخال پارکینسون

قطرپاسورها: نیمیر عبدالعزیز، ووتر ترمات، میکیل آهیی

دریافت کنندگان قدرتی: مارتین ون‌گاردرن، تام کوپس، گیس جورنا

لیبروها: روبرت آندرینگا، جفری کلوک

2045409

تیم ملی والیبال ایران و هلند در طول تاریخ چهار بار در رقابت‌های بین‌المللی به مصاف هم رفتند که سه بار هلندی‌ها و یک بار ملی‌پوشان کشورمان پیروز میدان بودند و حال باید دید در پنجمین مسابقه کدام تیم به برتری خواهد رسید؟

از سوی دیگر تیم ملی والیبال ایران با شکست آمریکا در نخستین دیدار هفته سوم، انگیزه زیادی برای برد مقابل هلند دارد به ویژه که در سه مسابقه قبلی برابر هلند نتیجه را واگذار کرده است و به دنبال جبران این نتایج است.

فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و هلند در طول تاریخ به قرار زیر است:

2021 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – هلند (صفر)
2022 (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – هلند (3)
2022 (قهرمانی جهان): ایران (یک) – هلند (3)
2023 (لیگ ملت‌ها): ایران (2) – هلند (3)

نظر شما