شناسهٔ خبر: 67272283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۳۰ محله بحرانی در شهرهای مختلف کشور شناسایی شد

رئیس کارگروه حاشیه نشینی کشور گفت: ۳۳۰ محله حاد و بحرانی مشخص شده است و اولویت برنامه برای اقدام مشترک تمام دستگاه‌ها قرار گرفته که در هر اقدام نقش مردم و نهادها مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسیم از بجنورد، ابراهیم نور محمدی امروز در ستاد توانمندسازی اجتماع محور محلات کم برخوردار استان خراسان شمالی اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته از هزار و 100 محله در کشور که سازمان باز آفرینی شهری مشخص کرده است، 330 محله حاد و بحرانی مشخص شده و اولویت برنامه برای اقدام مشترک تمام دستگاه‌ها قرار گرفته که در هر اقدام نقش مردم و نهادها مشخص شده است.

وی افزود: پیشرفت در محلات حاشیه نشین با تغییر نگرش و تحول در ده عرصه حاصل خواهد شد.

رئیس کارگروه حاشیه نشینی کشور با اشاره به رویکرد مردمی کارگروه و مداخله هوشمند برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این مداخله هوشمند ما معتقدیم در 10 عرصه باید همزمان ورود پیدا کنیم تا محلات کم برخوردار رشد کند. نقش تمامی دستگاه‌ها در این عرصه‌ها مشخص شده و معتقدیم باید محله در این 10 عرصه ارتقا پیدا کند تا بتواند متحول شده و به سمت پیشرفت حرکت کند.

نورمحمدی، معنویت و اخلاق، هویت محلی، کالبد زیر ساختی، امنیتی انتظامی، حقوقی قضائی، اقتصادی معیشتی، سبک زندگی، خدمات اجتماعی، علمی تربیتی، سلامت اجتماعی و بهداشت را 10 عرصه تحول به سمت پیشرفت در محله عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره بر اهمیت نظارت دقیق تر و بیشتر بر سکونتگاه های غیررسمی، گفت: تقسیم کار و کار جمعی در حوزه حاشیه نشینی برای پیشبرد اهداف در این زمینه مهم است.

حسن ناهیدی افزود: آسیب های اجتماعی یک معضل است که تمام عرصه های جامعه را درگیر می کند لذا هم افزایی، هماهنگی و هم پوشانی و وحدت نگاه و وحدت عمل و جلوگیری از کار جزیره ای در کاهش آسیب های اجتماعی مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما