شناسهٔ خبر: 67272140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری چین: ارتش در کارزار مبارزه با فساد، با مشکلات عمیقی روبرو است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری چین ضمن اذعان به وجود مشکلات عمیق در رابطه با ارتش این کشور، متعهد شد که با فساد در داخل ارتش مبارزه کند.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی عصر امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری چین در میانه یک کارزار پاکسازی نظامی برای مبارزه با فساد، ضمن آن که متعهد شد که با فساد در داخل ارتش این کشور مبارزه کند، اذعان کرد که در سیاست ها، دکترین، شیوه کار و انضباط ارتش مشکلات ریشه ای وجود دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از تلویزیون مرکزی چین، شی در جریان یک کنفرانس مربوط به فعالیت سیاسی نظامی که در شهر «یانان» به عنوان پایگاه بنیانگذار حزب حاکم کمونیست این کشور برگزار شد، در این باره اظهار داشت: نباید جایی برای پنهان شدن عناصر فاسد در ارتش وجود داشته باشد.

رئیس جمهوری چین ضمن درخواست از کادرهای ارتش این کشور در همه سطوح به ویژه کادرهای ارشد برای این که ظاهر شوند و شجاعت کنار گذاشتن پرستیژ و افشای کاستی های خود را داشته باشند، عنوان کرد: آنها باید با خود عمیق فکر کنند، اصلاح جدی انجام دهند و به طور عمیق به حل مشکلات بیندیشند.

شی در ادامه همچنین متعهد شد که «مجموعه ابزارهای ویژه مبارزه با انواع جدید فساد و فساد پنهان» را غنی سازد و نظارت بر کادرهای ارشد ارتش چین موسوم به «ارتش آزادی بخش خلق» را تشدید کند.

این در حالی است که ارتش چین از سال گذشته میلادی در معرض یک فرآیند گسترده مبارزه با فساد قرار دارد و در جریان آن نیز، کنگره ملی خلق این کشور تاکنون دست کم 9 ژنرال ارتش و چهار مدیر اجرایی در بخش صنایع دفاع هوایی از جمله در نیروی موشکی راهبردی ارتش که بر موشک های تاکتیکی و هسته ای نظارت دارد را از کار برکنار کرده است.

در حالی که چندین مسئول دیگر بخش دفاعی نیز از کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین برکنار شدند، «لی چانگ فو»، وزیر دفاع سابق این کشور نیز پس از برکناری از این منصب در اکتبر سال گذشته میلادی بدون ارائه هیچ گونه توضیحی، با حذف بیوگرافی خود از پایگاه اینترنتی کمیسیون نظامی مرکزی روبرو شده و رویترز نیز گزارش داده که وی به اتهام خرید تجهیزات نظامی فاسد، تحت بازجویی قرار دارد.

شایان ذکر است که کنفرانس محل سخنرانی رئیس جمهوری چین، امروز در حالی پس از سه روز به کار خود پایان داد که نخستین کنفرانس از این دست از سال 2014 میلادی به شمار می آمد و چند هفته پیش از یک نشست بزرگ کمیته مرکزی حزب حاکم کمونیست برای بررسی اصلاحات اقتصادی و برکناری رسمی برخی مسئولان متخلف این کشور برگزار شد.

خبر اصلی را در الشرق ببینید

نظر شما