شناسهٔ خبر: 67271660 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آغاز عمليات اجرايي احداث 2 ميليون و 653 هزار مسکن در دولت مردمي

صاحب‌خبر -
آغاز عمليات اجرايي احداث 2 ميليون و 653 هزار مسکن در دولت مردمي
خبرگزاری آریا - وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت مردمی عملیات اجرایی احداث 2 میلیون و 653 هزار مسکن را آغاز کرده که از این میزان 560 هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده که نسبت به فرصت 2 سال و 7ماهه دولت مردمی آمار قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری آریا ، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز هیئت دولت ضمن تجلیل از زحمات شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی در به ثمر نشستن بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر در طرح‌های جاده‌ای و کریدوری، به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: آمار ترانزیتی کشور علاوه بر ثبت رکورد رشد 58 درصدی در سال 1402، در 3ماهه امسال نیز نسبت به 3ماهه سال قبل 55 درصد رشد را شاهد بوده است که این آمارهای ارزشمند در تاریخ کشور ثبت و ماندگار خواهد شد.
وی در ادامه به رشد کم‌سابقه 7 درصدی در تولید مسکن اشاره کرد و گفت: برخلاف برخی اظهارنظرهای نادرست، رشد 7 درصدی در بخش مسکن در سال 1402 در تاریخ مسکن‌سازی در کشور کم‌سابقه بوده است. دولت مردمی عملیات اجرایی احداث 2 میلیون و 653 هزار مسکن را آغاز کرده که از این میزان 560 هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده که نسبت به فرصت 2 سال و 7ماهه دولت مردمی آمار قابل توجهی است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آماده‌سازی 50 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن با ظرفیت یک میلیون قطعه برای ساخت مسکن روستایی گفت: از این یک میلیون قطعه، آماده‌سازی 670 هزار قطعه به اتمام رسیده و تا آخر امسال به مردم تحویل می‌شود. در بخش شهری هم 450 هزار قطعه زمین تحویل مردم شده و همچنین 74 هزار قطعه نیز در قالب طرح حمایت از جوانی جمعیت تحویل مردم شده است.
وی در ادامه از ساخت 550 هزار مسکن روستایی توسط دولت خبر داد و تصریح کرد: بر خلاف برخی اظهارنظرها، دولت مردمی فقط در بخش روستایی 300 هزار مسکن به مردم تحویل داده است.

نظر شما