شناسهٔ خبر: 67271529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

روسیه: فرانسه در پی درگیری مسلحانه در قفقاز است

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه نسبت به فروش تسلیحات نظامی به ارمنستان واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در مورد قرارداد تجهیزات نظامی فرانسه با ارمنستان گفت: «پاریس با اتخاذ رویکردی جدید، دور دیگری از درگیری مسلحانه را در قفقاز جنوبی آغاز می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» این دیپلمات روس گفت: «پاریس برای دستیابی به اهداف خود قصد دارد از اختلافات و درگیری‌های موجود بین کشورها استفاده کند.»

فرانسه روز سه شنبه از توافق نهایی با ارمنستان برای تجهیز این کشور به توپخانه‌های پیشرفته خبر داد.

ارمنستان در سال‌های اخیر به سمت کشورهای غربی روی آورده است. وزیر دفاع فرانسه اخیرا گفت که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شخصا وضعیت ارمنستان را دنبال می‌کند.

این در حالی است که تحلیلگران نظامی بر این باورند هرچند تجهیز ارمنستان به تسلیحات غربی جای تعجبی ندارد اما این کشور در نگهداری آن‌ها و آموزش پرسنل خود دچار مشکل خواهد شد.

«آلکسی خلوپوتوف» کارشناس نظامی روس در تحلیلی اظهار داشت، سفر «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان به پاریس توازن قوا بین باکو و ایروان را تغییر نمی‌دهد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان سه شنبه به قرارداد تازه نظامی به ارمنستان و فرانسه واکنش نشان داد.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: «رسانه‌ها از امضای قرارداد فرانسه و ارمنستان برای خرید و فروش توپخانه خودکششی هویتزر خبر دادند.»

در ادامه این بیانیه آمده است:«علیرغم هشدار باکو، تامین تجهیزات توپخانه و انواع دیگر تسلیحات توسط فرانسه به ارمنستان، دلیل دیگری بر اقدامات تحریک آمیز فرانسه در منطقه قفقاز جنوبی است. تامین تسلیحات مرگبار برای ارمنستان، جلوه دیگری از ریاکاری پاریس است.»

 

نظر شما