شناسهٔ خبر: 67271305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آخر هفته در تهران منتظر این پدیده باشید

ایرنا : سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی، اعلام‌کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از چهارشنبه تا جمعه در تهران و برخی استان‌های شمالی تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

این سامانه مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه دارد.

فعالیت سامانه چهارشنبه در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی و پنجشنبه در خراسان شمالی، ارتفاعات در استان‌های مازندران، تهران و البرز انتظار می‌رود.

خبر مرتبط
هشدار هواشناسی برای مردم تهران/ بارش رگبار شدید و تگرگ+اطلاعیه

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای استان تهران نسبت به رگبار متوسط و شدید باران و بارش تگرگ در ارتفاعات استان هشدار داده است.

برای جمعه نیز در شرق خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی این شرایط پیش بینی می شود.

این سامانه آثار مخاطره آمیزی همچون جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در پی دارد.

توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه نسبت به احتیاط در سفرها به‌ویژه بین‌شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی اقدام شود.

از دیگر توصیه ها برای شرایط پیش رو شامل خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع است.

نظر شما