شناسهٔ خبر: 67271118 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) خرابکاری یک زوج در بنای ماقبل تاریخ استون‌هنج

پلیس ویلتشر در جنوب انگلستان اعلام کرد که دو نفر را با دلیل آسیب رساندن به استون‌هنج، بنای تاریخی مشهور این کشور دستگیر کرده است.

صاحب‌خبر -

 

فرارو- پلیس اعلام کرد دو معترض آب و هوا روز چهارشنبه به دلیل پاشیدن رنگ نارنجی بر بنای تاریخی استون‌هنج در جنوب انگلیس دستگیر شدند.

به گزارش فرارو، آخرین اقدام گروه Just Stop Oil به سرعت توسط ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس به عنوان عمل شرم‌آور خرابکاری محکوم شد.

این حادثه درست یک روز پیش از آن رخ داد که انتظار می‌رود هزاران نفر در دایره سنگی ۴۵۰۰ ساله استون‌هنج گرد هم آیند تا انقلاب تابستانی به عنوان طولانی‌ترین روز سال در نیمکره شمالی را جشن بگیرند.

مسئولان حفاظت از استون‌هنج گفتند که این بسیار ناراحت کننده است و در حال بررسی آسیب هستند. در مقابل گروه Just Stop Oil در شبکه اجتماعی ایکس گفت که رنگ از نشاسته ذرت ساخته شده است و در باران حل می‌شود.

پلیس ویلتشر اعلام کرد که یک زوج به ظن آسیب رساندن به یکی از مشهورترین بنا‌های ماقبل تاریخ جهان و یک سایت میراث جهانی یونسکو دستگیر شدند.

استون‌هنج یادمانی پیشاتاریخی در دشت سالزبری ویلتشر در جنوب انگلستان است. این اثر، بازماندهٔ دوران نوسنگی و عصر برنز است و شامل حلقه‌ای از سنگ‌افراشت‌های سارسِنی است که به دور مجموعه‌ای نعل‌اسبی، مرکب از پنج سه‌سنگ سارسِنیِ برش‌خورده، قرار گرفته‌اند.

نظر شما