شناسهٔ خبر: 67271036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دستور ویژه رئیس دفتر بازرسی رئیس جمهور به سازمان‌های هواپیمائی

اقتصادنیوز: مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمان‌های هواپیمائی و حمایت وظیفه دارند نتیجه اقدامات و تصمیمات خود را در خصوص تعیین نرخ فروش بلیط پروازهای داخلی اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شهرام محسنی گفت: پس از مکاتبه سازمان تعزیرات حکومتی با سازمان‌های هواپیمائی و حمایت درباره نظارت بر نحوه تعیین نرخ پروازهای داخلی، رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور ضمن حمایت از اعلام آمادگی سازمان تعزیرات حکومتی از شورای عالی هواپیمائی خواست تدابیر لازم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود برای نظارت و ساماندهی نرخ و فروش بلیط پروازهای داخلی صورت گیرد و نتایج آن را به دفتر بازرسی رئیس جهمور اعلام کنند.

وی با بیان اینکه آزاد سازی قیمت به معنای رهاسازی و اعمال نشدن وظایف قانونی سازمان حمایت در نظارت بر رعایت حقوق مصرف کننده برای تعیین نرخ متعارف در خطوط رقابتی و نرخ اعلامی در خطوط حمایتی نیست، شرایط به وجود آمده را متاثر از رای لازم الاجرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری دانست.

محسنی افزود: در بخش دیگری از نامه رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جهمور به آمادگی سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با نرخ های فروش بلیط متضمن تضییع حقوق مصرف کننده اشاره شده و از سازمان‌های هواپیمائی و حمایت خواسته است با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت اقدامات پیشگیرانه فوری در جلوگیری از بروز نابسامانی در تعیین قیمت بلیط پروازهای داخلی و مشکلات بعدی در این خصوص اقدام کنند. 

خبر مرتبط
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصادنیوز، گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.

سازمان تعزیرات حکومتی ۲۶ خرداد از سازمان هواپیمائی کشوری و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواسته بود ضمن نظارت بر بازار بلیط برای شرکت‌های هواپیمائی که ضوابط قیمت گذاری در خطوط رقابتی داخلی یا حمایتی را رعایت نکرده اند، پرونده تخلف تشکیل داده و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

نظر شما