شناسهٔ خبر: 67270827 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

مورایس: آینده من به بازی فردا ربطی ندارد؛ به دنبال کیفیت کارم هستم

ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان، در نشست خبری پیش از فینال جام حذفی مقابل مس رفسنجان تأکید کرد که سرنوشت او در این تیم به نتیجه این بازی وابسته نیست.

صاحب‌خبر -

 سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان تأکید کرد، سرنوشتش در این تیم وابسته به نتیجه دیدار فردا مقابل مس رفسنجان در فینال جام حذفی نیست.

به گزارش تسنیم، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از بازی سپاهان مقابل مس رفسنجان در فینال جام حذفی، اظهار داشت: بازی سپاهان و مس، بازی آخر امسال است. امیدوارم از همه مسابقات امسال لذت برده باشید و رقابت جام حذفی که به فینال آن رسیدیم. امیدوارم از کیفیتی که تیم‌ها نشان دادند، راضی باشید. در مورد فینال جام حذفی هم باید بگویم امیدوارم، ساماندهی موردنیاز برای حضور مردم و تماشای این مسابقه فراهم شود، حتی جوی که داخل ورزشگاه برقرار است نشان‌دهنده فرهنگ ایران باشد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: یک بار دیگر می‌گویم، این دیدار فینال جام حذفی است که دو تیم خوب و باکیفیت در این بازی مقابل هم قرار می‌گیرند. امیدواریم هر دو تیم نماینده خوبی برای فوتبال کشور باشیم. امیدوارم کیفیت و بازی خوبی را که قرار است، از دو تیم شاهد باشیم.

«احتمالاً بعضی عملکرد دو ساله شما در سپاهان را با بازی فردا خواهند سنجید. اگر قهرمان شوید می‌گویند قهرمان شد و اگر نتوانید کارنامه دو ساله شما را طوری دیگر ارزیابی می‌کنند. این طرز فکر و فلسفه را قبول دارید؟»، مورایس در واکنش به این سؤال خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد به زندگی نگاه کنیم راه‌های متفاوتی برای این کار وجود دارد. این نوع فکر هم یک نوع آن است.

وی در مورد حضورش در لیست گزینه‌های هدایت تیم ملی کره جنوبی، اظهار داشت: همیشه شایعه در مورد خیلی چیزها هست، مخصوصاً قبل و بعد بازی‌ها. مردم می‌توانند در مورد هر چیزی صحبت کنند البته من به همه آنها حتی شایعه‌ها هم احترام می‌گذارم. فعلاً من اطلاعی در این مورد ندارم، ولی در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد. فقط زمانی می‌توانیم مطمئن شویم که واقعاً آن اتفاق بیفتد.

مورایس در پاسخ به این سؤال که آیا ادامه همکاری‌اش با سپاهان منوط به قهرمانی در جام حذفی است یا به کارشان ادامه خواهند داد، گفت: اصلاً هیچ بستگی وجود ندارد. برای من که چنین چیزی نیست. فردا یک بازی و فینال جام حذفی است، بنابراین آینده من هیچ وابستگی به بازی فردا ندارد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: آینده من به کیفیت کارم وابستگی دارد. آن جوری که حداقل من می‌بینم اینطوری است. شاید بعضی از مردم که شاهد این ماجرا هستند، کیفیت من برای‌شان وابسته به بازی فردا باشد که من می‌توانم احترام بگذارم. من راحتم، مشکلی ندارم و هر اتفاقی هم که قرار باشد فردا می‌افتد.

وی در مورد شناختش از کار نویدکیا و سابقه حضور این مربی در تیم فوتبال سپاهان تأکید کرد: برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم همانطور که برای خودم آرزوی موفقیت دارم. خیلی احترام خاصی برای‌شان قائل هستم.

مورایس راجع به بازی پرتغال - جمهوری چک در جام ملت‌های اروپا 2024، گفت: همیشه مهم است که اینطور رقابت‌ها با پیروزی شروع شود. این روزها می‌دانید که کیفیت‌ها، برنامه و ساختار اروپا در فوتبال چطور است و چطور پیش می‌روند. بنابراین در چنین شرایطی مهم است که چطوری بازی اول‌تان را شروع کنید. هیچ حریف ساده‌ای  هم در تورنمنت نخواهید داشت. مهم این بود که پرتغال برنده شود حتی در دقیقه آخر!

«فردا بازی آخر فصل است. آیا از عملکرد سپاهان طی فصل بیست‌وسوم لیگ برتر رضایت داشتید؟ اگر آن کسر امتیازها و بقیه موارد پیش نمی‌آمد آیا تیم شما نمی‌توانست جایگاه بهتری کسب کند؟»، وی در واکنش به پرسش خبرنگار تسنیم، تصریح کرد: واضح است که بابت اتفاق رخ داده در طول فصل خوشحال نیستم. به‌عنوان یک انسان و شخص بابت این موضوع خوشحال نیستم و امیدوارم آینده برای همه خیلی خوب باشد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: اینطور نیست که به خودم بگویم اگر این اتفاقات نمی‌افتاد چه می‌شد؟ اگر، اگر، اگر... ما با اگر زندگی نمی‌کنیم. زندگی اینطور نیست، ولی شاید این را بگویم که کیفیت ما به شکلی نبود که بتوانیم از پس مشکلات پیش‌آمده بربیاییم، ولی دیگر بهترین خودمان را ارائه کردیم.

این مربی پرتغالی در مورد حوادث بازی سپاهان - گل‌گهر تأکید کرد: زیاد بابت اتفاقاتی که افتاد خوشحال نیستم، به خصوص در بحث‌هایی که ایجاد شد و حتی کارت قرمزی که گرفتیم و بازیکنانی که از دست دادم. باید از لحاظ احساسی باخت و برد را قبول کنیم. حریف برای ما قابل احترام است و حتی اگر ببازیم باید طوری رفتار کنیم که احترام تیم حریف را نگه داریم. ما انسان هستیم و یک بازی را باختیم، اما انسانیت و مردانگی را نباید ببازیم. فکر می‌کنم باخت و برد برای همه است و راه‌های متفاوتی برای حل کردن آن است و فکر می‌کنم دنیای خیلی بهتری داشته باشیم.

در ادامه مورایس از مترجم خود خواست تا درباره اتفافاتی که برای او (در پایان دیدار سپاهان - گل‌گهر در نیمه نهایی جام حذفی) پیش آمده است توضیح دهد و مترجم او گفت: درگیری میانه زمین بود و دو نفر از کادر تیم حریف به سمت بازیکنان ما می‌آمدند و من فقط برای جدا کردن رفتم. وقتی رفتم برای جدا کردن یکی از اعضای کادر فنی حریف من را خفه کرد و دیگری دستم را گاز گرفت! وقتی داشتم جدا می‌‌کردم بازیکنی را هُل دادم. او با سه ضربه استوک کفش روی پای من زد که انگشت دوم پای چپم شکسته است و یکی از تاندون‌هایم آسیب دیده! روی گردنم نیز آثار برخوردها دیده می‌شود.

مورایس راجع به اینکه کیفیت چمن آزادی و استقرار کمک داور ویدیویی چقدر در بازی فینال جام حذفی می‌تواند به سپاهان کمک کند، گفت: فکر می‌کنم نه تنها سپاهان، بلکه فوتبال ایران نیاز به چمن باکیفیت دارد. البته نه فقط چمن باکیفیت، بلکه ورزشگاه باکیفیت هم نیاز دارد که بتوانیم برای فوتبال ایران، هواداران و پخش زنده ارزش بگذاریم. یعنی می‌توان گفت چمن خوب اجازه می‌دهد پتانسیل خوبی که دارید را نشان بدهید.

وی افزود: خوشحالم که کمک داور ویدیویی در ایران وجود دارد، چرا که از اشتباهات احتمالی پیشگیری خواهد کرد. من دنبال یک دنیای با عدالت هستم نه تنها برای خودم بلکه برای همه. خوشحالم که فضا اینطور پیش می‌رود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سؤال که آیا همانند بازی‌های قبلی، تیمش با ترکیب هجومی در زمین مسابقه حاضر خواهد شد، اظهار داشت: کدام‌یک از بازیکنان را شما دیدید که تدافعی بازی کنند؟!

خبرنگاری در پاسخ به سؤال سرمربی پرتغالی سپاهان، نام امید نورافکن، دابو و محمد کریمی را عنوان کرد و مورایس اینطور واکنش نشان داد: پس تدافعی‌تر هستند. محمدجواد حسین‌نژاد، رضا اسدی و... نیز هجومی‌تر هستند.

مورایس در مورد اینکه بعد از جدایی محمد قربانی از سپاهان، این تیم شماره شش کلاسیک خود را در اختیار ندارد. با این اوصاف آیا به دلیل غیبت احتمالی برایان دابو در بازی فردا نگران نیست، گفت: یکی از خبرنگاران نگران هافبک‌های تهاجمی ماست و دیگری نگران هافبک تدافعی ما! من خودم به شخصه نگران بازی فردا مقابل مس رفسنجان هستم. بیشتر بالانس ترکیب مهم است. هر چقدر بیشتر توپ در اختیار داشته باشید، کمتر قرار است دفاع کنید. ما یکسری راه حل برای هر اتفاقی که قرار است فردا بیفتد، داریم. اگر دابو بازی نکند، بازیکنانی هستند که بخواهند جانشین او باشند.

وی همچنین تصریح کرد: من رضا اسدی را هافبک نمی‌بینیم بیشتر بازیکن تهاجمی است. شاید اسدی برای من هافبک نیست. البته ما بازیکن داریم. در بعضی شرایط یکسری شرایط بهتری داشتند. اسدی فکر کنم یک هفته است که از مصدومیت سه هفته‌ای خود برگشته است. به همه بازیکنانم باور دارم. همانطور که گفتید حسین‌نژاد و عباس حبیبی هافبک‌های جوان بسیار خوبی هستند و هر دو نیز می‌توانند بازی کنند. ممنونم از همه شما که در این مدت توانستیم خیلی چیزها را به اشتراک بگذاریم و برای فوتبال ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که بتواند رشد کند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه این صحبت‌ها به معنی خداحافظی او از سپاهان است، گفت: خداحافظی برای این فصل است.

نظر شما