شناسهٔ خبر: 67270811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را چه کسانی ساخته‌اند؟

تاکنون مستندهای تبلیغاتی سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از تلویزیون پخش شده است. مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف و علیرضا زاکانی نیز امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد روی آنتن می‌رود.

صاحب‌خبر -

از بین ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، کارگردان مستند انتخاباتی، تعدادی از نامزدها مشخص شده که البته در حد گمانه‌ زنی است و مستند یکی از نامزدها فقط کارگردانش رسما معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه در بسیاری از دوره‌های قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری، اسامی سازندگان مستند تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری اعلام می‌شدند اما در دوره چهاردهم، بسیاری از اسامی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تاکنون مستندهای تبلیغاتی سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از تلویزیون پخش شده است. مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف و علیرضا زاکانی نیز امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد روی آنتن می‌رود.

در این دوره اگرچه حضور پررنگ اهالی و مدیران حوزه سینما در کنار نامزدها به چشم می‌آید اما مانند دوره قبل، گویا سینماگران خیلی تمایلی ندارند که رسما اعلام کنند در حال ساخت مستند تبلیغاتی نامزدها هستند.

در میان مستندهای تبلیغاتی، تصاویر بهروز افخمی و حجت‌الله ایوبی به عنوان مصاحبه‌کننده در مستندهای تبلیغاتی جلیلی و پورمحمدی دیده شده است اما شنیده می‌شود «عارف افشار» با مشورت «محمد شکیبانیا» و همراهی تیمی، مستند پورمحمدی را ساخته است.

افخمی سابقه کارگردانی برای مستندهای تبلیغاتی را دارد و طبق پیگیری خبرنگار ایسنا، «بهروز افخمی» یکی از اصلی‌ترین سازندگان فیلم‌های جلیلی است.

سیدمحمد بهشتی هم به عنوان چهره‌ای سرشناس در تیم فرهنگی مسعود پزشکیان حضور دارد و گفته می‌شود تیمی با همکاری حسین جمشیدی فیلم‌های تبلیغاتی این نامزد انتخابات را ساخته‌اند.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار ایسنا، مستند تبلیغاتی علیرضا زاکانی را هم «جواد موگویی» به همراه یک تیم ساخته است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که مستند تبلیغاتی امیرحسین قاضی‌زاده را «سامان مختاری» که از مدیران فیلمبرداری سینمای مستند است، ساخته است.

مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را مانند سال ۱۳۹۶، «سیدمحمود رضوی» کارگردانی کرده است. این مستند «من رزمنده‌ام» نام دارد و رضوی در گفت‌وگویی با ایسنا، کارگردانی این مستند توسط خود را تایید کرد.

سینمایی‌ها، به عنوان افراد راهبردی نامزدهای ریاست جمهوری

به غیر از مستندهای تبلیغاتی، ۴ نامزد از ۶ نامزد ریاست‌جمهوری، همراهی جدی با یکی از اصحاب سینما داشته‌اند.

طبق شنیده‌ها، مهدی کلهر یکی از اولین معاونان سینمایی وزارت ارشاد، که در نماز جماعت پیش از مناظره اول تصویر او منتشر شد، به عنوان یکی از اعضای ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با او به مناظره اول رفته بود.

حجت‌الله ایوبی رئیس اسبق سازمان سینمایی کشور، رییس ستاد انتخابات مصطفی پورمحمدی است و در بسیاری از برنامه‌ها در کنار او دیده می‌شود. ایوبی یکی از همراهان میزگرد فرهنگی پورمحمدی در تلویزیون بود.

سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما نیز از کلیدی‌ترین اعضای ستاد محمدباقر قالیباف است که هم در زمان ثبت‌نام و هم در مناظره اول، این نامزد انتخابات را همراهی می‌کرد و مستند انتخاباتی قالیباف را نیز کارگردانی کرده است.

سید محمد بهشتی که مدیراسبق بنیاد سینمایی فارابی نیز بوده، اعلام شده است که به همراه مسعود پزشکیان در میزگرد فرهنگی این نامزد ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

نظر شما